nog ff'n een paar vragies over de G400/G450

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik ben dus van plan om een nieuwe video kaart te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes. Ik weet dat er al een aantal dingen in de search staan, maar sommige daarvan geven niet 'precies' antwoord. Hier komen ze:

1. Ik wil de keuze maken tussen een aantal kaarten: G400, G450, Geforce2 MX. Welke moet ik nou nemen? Ik heb gehoord dat de G450 een lagere geheugenbus heeft ofzo:?? Moet ik dan toch niet de G400 nemen? Ik wil geen G400 MAXX... Ik fotosoep, office en internet veel, en speel ong. 1/5 v/d tijd spellen. Dus moet ik dan niet de Gf2 MX nemen. Ik wil wel goede 2D natuurlijk, en goede dualhead kwaliteit.

2. Ik wil dus eigenlijk TV kijken op m'n 2e monitor, en op m'n 1e monitor verder werken. Is dit mogelijk? Ik dacht namelijk dat TV-kaarten hun beeld gelijk in het geheugen v/d video kaart zetten:?? Ik heb een Hauppauge WinTV Theater.

3. Moet ik de 16/32/SDR/DDR variant v/d (evt.) Matrox nemen?

4. Heeft de Matrox een beetje TV-out kwaliteit? Dat kon toch met een verloop stekkertje?

5. Bestaat er een verloop stekkertje, dat van 1 mon. uitgang, 2 maakt? Zodat ik 1 primairy+ 2 secundaire monitoren aan kan sluiten?

6. Is het slim om te wachten op de G800/G600? Ik weet niet wanneer die komt ofzo, maar ik geloof dat'ie beter is...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
<font color="#df040f">* Rickbv</font>

edit:

Ik heb trouwens:
Duron 700, MSI k7t2, 256mb sdram, nu asus V3400 TNT 16 mb.

• Rickbv
kan niemand ff'n reply'en???

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
Tsjah, het verhaal wat jij ophangt is echt iets voor matrox. Goede 2D kwaliteit is iets waar jij veel waarde aan hangt. Ik zou gewoon voor de G450 32Mb gaan, is gewoon de opvolger van de oudere G400. Sneller,beter en dat soort dingen....:)

(PS. stel je nou niet teveel voor bij die 'betere' 2d-kwaliteit. Als het budget het niet toelaat is een MX kaartje van 350 piek misschien meer in jou straat)

Verwijderd

Punt 5)
Ja die bestaan.
Degene die ik ken, en mee werk zit als volgt in mekaar:
Er zit een versterker bij die gevoed wordt via de ps/2 poort. Zonder deze versterker doet het beeld het niet, ook al staat de tweede monitor uit.
Daarom zal hij wel van belang zijn en ga ik ervan uit dat er geen zijn die er zonder werken.
Hierdoor zullen ze wel niet zo goedkoop zijn om de aanschaf nu nog te verantwoorden.
Koop anders ergens op een beurs nog een (tweedehands) pci matrox kaart voor 2d en gebruik de geoforce 2MX voor de spellen.

• Rickbv
ja, maar ik wil bijv. op mijn 1e monitor officen, en dan op m'n 2e een divx kijken, maar die wil ik dan eigenlijk op 2 schermen laten zien...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
om een filmpje over 2 schermen te splitsen heb je meestal het probleem dat het 2de scherm gewoon zwart is (G400 in w2k)
Pagina: 1