Traag internet :: Ubuntu Dapper Drake

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Na al een tijdje tevreden Dapper te gebruiken, kom ik (na een verse installatie vanmiddag) telkens hetzelfde probleem tegen. Mijn Firefox doet er verdacht lang over om telkens een nieuwe server te vinden en blijft dan ook (soms bijna een minuut!) hangen op;

"Server <site-naam> opzoeken"

Dit gebeurt echter niet elke keer en soms ook bij een server waar ik al eerder verbinding mee heb gemaakt. Het lijkt wel compleet random te gebeuren... :S

Heeft er hier iemand ervaring met dit fenomeen en weet iemand hier een oplossing voor? Het ligt overigens niet aan mijn internet, want andere PC's (in hetzelfde netwerk en zelfde internet-aansluiting) hebben er geen last van...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

Ik heb hier ook wel last van, inderdaad willekeurig en ook op "adressen" waar je net nog bent geweest. Ik zelf verdenk Firefox 2 ervan, maar dit is meer een gok, echt een oorzaak kan ik niet aanwijzen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op het moment nog steeds Firefox 1.5 en heb dus precies hetzelfde, ligt dus niet alleen aan Firefox 2...

Inmiddels heb ik het ook al met Epiphany geprobeert, maar deze heeft dus precies hetzelfde probleem. Ik kan dus bijna uitsluiten dat het aan Firefox ligt...

Iemand anders nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel proberen afgelopen nacht, kreeg ik zojuist een helder moment.

In de netwerkinstellingen kun je in Ubuntu een Standaard Gateway (interface) instellen. Deze stond nog op mijn gewone LAN kaart, in plaats van de WLAN kaart, die ik 99% van de tijd gebruik. Opgelost dus! ;)

Helaas, het is dus niet opgelost, maar het was heel even weg... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het misschien zijn dat Ubuntu gebruik maakt van IPv6 ?

In het verleden heb ik daar wel eens problemen mee gehad, via IPv6 werkte DNS niet,
er werd daarna teruggevallen op IPv4. Dit zorgede voor een time-out. IPv6 disablen, en het opzoeken van internet pagina's ging weer super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
varkensdriehoek;

Je bent een held! :D Dat scheelt echt een hoop wachttijd tijdens het browsen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

Inderdaad wel een verschil merkbaar, dankudanku :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Pagina: 1