ik wil een systeem ontwikkelen waarbij de gebruiker zelf tables kan aanmaken en vervolgens zelf ook HSQL queries kan uitvoeren op deze tabellen (in een GUI uiteraard). nu ben ik wat aan het lobbyen en ik zie vooral dat je twee strategien hebt om in hibernate je mappings te definieren, enerzijds in een mappingfile, anderzijds via annotations (correct me if i'm wrong). De manier waarop deze mappings dus gedefinieerd worden lijken mij op het eerste gezicht vrij statisch.
Mijn vraag is, hoe kan ik in hibernate een 'dynamische' binding maken tussen code en dbms? Ik wil dat een gebuiker zelf een tabel kan aanmaken en automatisch mapped naar een (door de eindgebruiker geselecteerde) reeds bestaande klasse, maar ik wil niet dat hiervoor een programma-restart nodig is!
Is dit mogelijk met hibernate? of moet ik toch maar zelf een ORM gaan schrijven om dit te kunnen bewerkstelligen
?
Mijn vraag is, hoe kan ik in hibernate een 'dynamische' binding maken tussen code en dbms? Ik wil dat een gebuiker zelf een tabel kan aanmaken en automatisch mapped naar een (door de eindgebruiker geselecteerde) reeds bestaande klasse, maar ik wil niet dat hiervoor een programma-restart nodig is!
Is dit mogelijk met hibernate? of moet ik toch maar zelf een ORM gaan schrijven om dit te kunnen bewerkstelligen
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |