Toon posts:

Problemen na firmware update Fritz!boz 7050

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de Fritz!Box 7050 niet helemaal goed werkte, dacht ik goed aan te doen de meest recente firmware te downloaden.
Geen idee wat er mis is gegaan met de laatste update (van 14.03.911 -geloof ik- naar 14.04.20), maar nu knipperen alle lampjes en doet ie niks meer...
Omdat ik zowel met http://fritz.box als http://192.168.178.254 geen contct meer kan krijgen met het apparaat, heb ik ook geen idee hoe ik het herstellen kan?

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Je kunt de 3.91 recovery of de 4.20 recovery terugzetten. Deze benaderen de box op een wat andere manier waardoor herstel meestal wel mogelijk is. Een handleiding hoe dit recovery tool te gebruiken staat, evenals de recovery images, op de AVM site. Let wel op dat je de juiste versie download.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel op de Duitse als op de Benelux site gekeken, maar ik kan 'm nergens vinden... Waar staan die recovery tool?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Probeer dit eens: ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...x_misc/english/annex%20a/
Daar staat ook de handleiding.

Verwijderd

heb je toevallig firmware voor een ander apparaat geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best wel eens kunnen! Ik heb een 7050 Annex B gekocht, die volgens de leverancier zo was ingesteld dat deze als Annex A zou werken (dus analoog i.p.v. ISDN). Hij zei dat de apparaten hetaelfde waren, maar dat de instellingen alleen anders moesten.
Nu bleef ik problemen houden (bij gebeld worden worden niet altijd over gaan, bij gesprekken geregeld naar 2 seconden verbroken), dat ik als leek dacht er in ieder geval goed aan te doen de meest recente firmware (van de AVM site) te installeren (via fritz.box), met het eerder omschreven resultaat tot gevolg. Ik weet daarom ook niet hoe ik een andere firmware versie kan terugzetten (want ik krijg geen verbinding meer met het apparaat via fritz.box).
De leverancier heeft een een .tar bestand gestuurd om de firmware weer te herstellen, maar ik weet niet eens hoe ik die dingen uit moet pakken, laat staan dat ik 'm er weer in/op krijg.
Ben helemaal niet blij met die leverancier (ik weet niet of ik op dit forum namen mag noemen...),want de beloofde factuur (garantie!) heb ik, ondanks toezeggingen, ook nog steeds niet gehad.
Ik hoop dat iemand me helpen kan, want ik hoop niet dat 't ding nu de prullenbak in kan, want ik was er zo blij mee vanwege de mogelijkheden die erop zitten.

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik ben bang dat je een onjuist apparaat is verkocht. Een Annex B kan niet werken op Annex A. Met een patch waarbij een variabele wordt gewijzigd kan je het ding doen "geloven" dat hij Annex A is maar dat werkt lang niet in alle gevallen. Bovendien is de bandbreedte beperkt doordat het lijnfilter is ingesteld op Annex B.
Ik zou erop staan dat de leverancier het apparaat terugneemt. en je een echte Annex A levert. Die zijn normaliter altijd met een Engelse interface en ondersteunen ook de Nederlandse nummerherkenning.
Aan het typenummer kun je zien wat voor een soort Fritz!Box het is. Als het een 20002306 is heb je een Duitse Fritz!Box voor Annex B die je normaliter nooit goed kan laten werken op een Nederlandse Annex A verbinding. Met de oude firmware wilde het wel eens(!) met beperkingen lukken maar met de nieuwe firmware is dat blijkbaar niet meer mogelijk.Je moet een 20002326 hebben. Dat is de internationale 7050 voor Annex A.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 20002327, een Engelse Annex B waarvan de "B" met een stift overschreven was.
Hij zegt dat het met zo'n patch (dat is wat ik nu in zo'n .rar bestand hebt wat niet lukt...) wel degelijk kan, dus omruilen komt al niet aan de orde.
Het is wel zo dat ik 'm niet als modem gebruik (ik gebruik 'm achter 'n router die op kabelinternet is aangesloten), dus ik neem aan dat ik 'm wel veilig kan recoveren als Annex B?
Alleen kan ik dan geen normale analoge lijn erop aansluiten denk ik?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Wat die handelaar heeft gedaan is ontoelaatbaar! Ik zou hem erop aanspreken en het eventueel ook melden aan AVM. Je moet dus de recovery voor Engelse/Internationale 7050 Annex B erop zetten. Omdat dat ding gepatcht is naar Annex A zal hij ook de recovery voor de juiste Annex B versie weigeren. Je moet hem dus eerst terugzetten op Annex B voordat hij de recovery firmware zal accepteren.
Maar waarom je al die moeilijkheden op de hals halen? De handelaar heeft jou gewoon bel@#$ert!
Je hebt niet gekregen wat je hebt besteld. Er zijn aparte typenummers voor Annex A en Annex B.

Als ATA maakt het inderdaad niet uit maar ik zou je poot stijf houden. Je kunt op een 7050 zowel een analoge als ISDN lifeline hebben. Dat staat los van het ADSL gedeelte wat Annex A of B kan zijn afhankelijk van het typenummer.

[ Voor 17% gewijzigd door OrakelJos op 08-11-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het bedrijf in Nieuwerkerk a/d IJssel zit, en ik sinds kort nabij Brussel woon en hij ook nog eens moeizaam op emails reageert.
Ik heb kabel en geen ADSL, dus als ik 'm werkend zou kunnen krijgen zou dat een hoop moeiet schelen... Alleen, als ik het goed begrijp ben ik er dus niet met het recoveren van de Annex B versie? Want hij moet teruggezet worden op Annex B, zeg je. Moet dat softwarematig of hebben ze daar dan echt schakelaartjes binnenin zitten verzetten ofzo?
Heb inderdaad geprobeerd de engelse annex B recovery te doen, maar het programma kan geen verbinding krijgen met het apparaat. Stroom moet eraf en dan er weer op en dan blijft ie het steeds tevergeefs proberen...

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Heb je precies de bijbehorende instructies gevolgd?

Please find attached the recovery tool for your FRITZ!Box. Using this tool is a rather sophisticated procedure, thus please read my instructions carefully.
First of all, verify that the PC you will be using for recovering the firmware is connected to the FRITZ!Box via the port "LAN".
Secondly, the TCP/IP configuration of the network adapter used with this
port is also of high importance.

You will find the respective settings via Start > Control Panel > Network Connections >
right-click the respective LAN connection > Properties >TCP/IP > Properties.

The basic settings must look as follows:

* enable option "Use the following IP address"

* IP address: 192.168.178.x (x=2...251). Under no circumstances are you allowed to assign 192.168.178.1, which is the IP address of the FRITZ!Box itself

* Subnet mask: 255.255.255.0

* Default gateway: 192.168.178.1

* enable option "Use the following DNS server addresses"

* Preferred DNS server: 192.168.178.1

Now click "Advanced" and "WINS"

On this tab enable the following two options:

"Enable LMHOSTS lookup"
"Enable NetBIOS over TCP/IP"

Save the changes by clicking OK > OK > Close.

Please close any active firewall application on your system. If Windows XP Service Pack 2 is installed on your system, the implemented firewall may also be active. You can disable this firewall via "Start > (Settings) >Control Panel > Windows Firewall.

For security reasons you should disconnect the DSL cable as long as the security software is disabled.

1) Now unzip the FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.ZIP.

2) Double-click the expanded file FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE. Click
"Weiter/Next" and "Ja/Yes".

3) When Windows reports that changes need to be applied regarding Media Sensing, click "Yes" and "OK". Windows will now reboot and launch the recovery tool after the reboot. In case the tool, does not start automatically, run the FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE.

4) When the programme prompts you to disconnect the power supply ("Trennen Sie das Gerät von der Stromversorgung"), remove the power supply from the FRITZ!Box and click "Weiter/Next", "Weiter/Next". When prompting you with red letters to reconnect the power supply, please do so.

5) Click the button "Weiter/Next", once it is no longer greyed out.

6) If the programme reports that the recovery has failed ("gescheitert"), you need to repeat steps 2) to 5). All in all, it may be necessary to go through steps 2) to 5) up to 6 times!

7) When the programme reports that the process was successful ("erfolgreich"), you can close the programme.

Since the recovery process restores the factory settings, you will have to re-configure your LAN connection respectively, i.e. you must set the connection to receive the IP address, the Default Gateway, and DNS autoamtically. After another reboot, you should be able to launch the user
interface again via your browser by entering "fritz.box" or 192.168.178.254.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot! Dit heeft gewerkt, ik heb 'm nu op Annex B zoals ie blijkbaar ook bedoeld is!
Ik hoopte dat mijn aanvankelijke probleem daarmee ook opgelost zou zijn, maar dat is helaas niet het geval... De softphone reageerde prima, maar de fritz!box reageert dan weer wel en dan weer niet op een inkomend gesprek. Ik met steeds de 7050 resetten om 'm weer even goed te laten functioneren. Ik ga ook maar weer eens te rade bij AVM support.Die vertelde me dat ik dit apparaat ook in "ata mode" kon gebruiken door de kabelverbinding op de LAN1 aan te sluiten. Overigens werkt dat ook alleen (zoals ik ergens op een forum las) als ik tussen het kabelmodem en de 7050 een router plaats. Bleek inderdaad zo te zijn . Alleen blijf ik nu de problemen houden. Iemand suggesties hoe het beter zou kunnen/moeten?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ben je daar zeker van? Ik bedoel dat je een router tussen de 7050 en kabelmodem moet zetten? De 7050 fungeert nl. zelf als router. Het modem moet wel in bridgemode staan. Kijk dat nog even na. Kijk ook even op www.ip-phone-forum.de op het onderforum AVM/ATA. Daar vind je alles op het gebied van Fritz!Boxen als ATA op kabelmodems enz.
Wat je telefoonprobleem betreft: heel vreemd. Ik heb er geen oplossing voor. Op lossing is onder garantie omruilen (en vraag dan gelijk een Annex A).

Verwijderd

Topicstarter
Oei, m'n duits is zo'n beetje nul komma nul...
Maar de 7050 gekoppeld aan het modem geeft inderdaad geen internetverbinding. Een tip op een forum leerde me dat ik er een router tussen moet zetten en dan lukt dat inderdaad wel.

Hoe kan ik m'm modem op "bridge mode" zetten? Telenet (België) heeft 'm geïnstalleerd, maar ik heb geen idee hoe en of ik er verder nog iets op in kan stellen...

Verwijderd

Een Telenet modem staat sowieso als bridge.

Je hebt waarschijnlijk eerst je pc aan je Telenet modem hangen en dan ff snel de kabel eruit gehaald om in je box te steken ? Dit werkt op Telenet inderdaad vaak niet.

Ofwel release je eerst je IP op je pc, versteek de kabel, en zet je box aan.

Ofwel steek je de kabel in je box en trekt je de voeding van je modem ff uit en zet hem terug aan.

Als dit nog steeds niet werkt, en een extra router ertussen werkt wel, dan is er iets anders aan de hand.

Verwijderd

Hey,

ik wou eens willen vragen hoe ver je hiermee stond?
Is het nu écht noodzakelijk om een router tussen je telenetmodem en je fritz!box te zetten?

Heb je gemakkelijk kunnen de Duitse firmware kunnen vervangen door de Engelse?

Mag ik je emailadres want heb een paar specifieke vragen ivm dit toestel..

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:07:
Hey,

ik wou eens willen vragen hoe ver je hiermee stond?
Is het nu écht noodzakelijk om een router tussen je telenetmodem en je fritz!box te zetten?

Heb je gemakkelijk kunnen de Duitse firmware kunnen vervangen door de Engelse?

Mag ik je emailadres want heb een paar specifieke vragen ivm dit toestel..
Het is normaal niet nodig om een router tussen modem en Fritz!Box te zetten. Zou in pricipe bij een kabelaansluiting zo zonder meer moeten werken. Voorwaarde is wel dat het modem in bridge mode gezet kan worden! Bij een standaard ADSL aansluiting heb je natuurlijk helemaal geen modem nodig.

Het is niet zo simpel om Duitse firmware te vervangen door Engelse. Kijk even op www.ip-phone-forum.de
Daar vind je genoeg aanwijzingen.
Pagina: 1