Beste,
Sinds enige tijd heb ik last van dat als windows opstart het beeld zwart blijft net ná het windows logo... ik hoor dan ook geen schijf activiteit ofzo het beeld word gewoon zwart, en gebeurd er verder niks.
Als ik daarna de computer opnieuw opstart lukt het 9 v/d 10 keer wel, na het logo hoor je de harde schijf 'ratelen' en word het scherm na een seconde of 2 gewoon blauw, en start windows gewoon normaal op.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, is er ergens bv een soort log wat bijhoud wat er allemaal gebeurd (of niet) tijdens het opstarten waaraan ik kan zien wat er fout zou kunnen zijn.
Ik denk zelf niet dat het een driver is ofzo want alles werkt verder gewoon perfect (ook in games)
En ik heb wel gezocht maar kon geen oplossing vinden.
Alvast bedankt.
---
Specs:
Windows XP
Quad boot (hier ligt het niet aan)
Intel P4 2.53Ghz
MSI 865PE-V2 Moederbord (net nieuw)
1GB Ram (kingston en Packard Bell std)
ASUS ATI X800XT (omega drivers)
Creative Audigy 2 (recentste officieele drivers)
2 Hardeschijven (300Gb en 200Gb, en nog ruimte te kort)
nog een paar dingen die niet belangrijk zijn (floppy, DVD stations etc)
Sinds enige tijd heb ik last van dat als windows opstart het beeld zwart blijft net ná het windows logo... ik hoor dan ook geen schijf activiteit ofzo het beeld word gewoon zwart, en gebeurd er verder niks.
Als ik daarna de computer opnieuw opstart lukt het 9 v/d 10 keer wel, na het logo hoor je de harde schijf 'ratelen' en word het scherm na een seconde of 2 gewoon blauw, en start windows gewoon normaal op.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, is er ergens bv een soort log wat bijhoud wat er allemaal gebeurd (of niet) tijdens het opstarten waaraan ik kan zien wat er fout zou kunnen zijn.
Ik denk zelf niet dat het een driver is ofzo want alles werkt verder gewoon perfect (ook in games)
En ik heb wel gezocht maar kon geen oplossing vinden.
Alvast bedankt.
---
Specs:
Windows XP
Quad boot (hier ligt het niet aan)
Intel P4 2.53Ghz
MSI 865PE-V2 Moederbord (net nieuw)
1GB Ram (kingston en Packard Bell std)
ASUS ATI X800XT (omega drivers)
Creative Audigy 2 (recentste officieele drivers)
2 Hardeschijven (300Gb en 200Gb, en nog ruimte te kort)
nog een paar dingen die niet belangrijk zijn (floppy, DVD stations etc)