If you think sex is a pain in the ass, try different position
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Hoewel je advies vast goedbedoeld is, is "achterhalen" natuurlijk achter de feiten aan rennen en kun je gaan puinruimen als het te laat is; dus: je kunt beter zorgen dat het helemaal niet geupped kan wordenMueR schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:23:
dan kan je misbruik zo achterhalen.
@TS: moet je geen 666 hebben ofzo? (Heb er eig'k nooit veel van begrepen, maar na even in de Wiki gedoken te zijn maakt het nog sense ook
Zoals ik het lees moet je, na het uploaden, Read/Write hebben en geen Execute; Of dat nu voor de owner, de groep of world is lijkt me zo
/disclaimer: Ik doe zelden iets met php/linux/chmod etc. dus ik kan er waaaay naast zitten
[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 07-11-2006 00:01 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
True, je loopt er achter aan.. dit is dan ook geen oplossing voor een public upload, eerder voor iets waar zeg 5 man mee werken.RobIII schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:55:
Hoewel je advies vast goedbedoeld is, is "achterhalen" natuurlijk achter de feiten aan rennen en kun je gaan puinruimen als het te laat is; dus: je kunt beter zorgen dat het helemaal niet geupped kan worden
Als ik me niet vergis kan je de owner van de directory ook hetzelfde instellen als waar je webserver mee draait.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Er zijn maar weinig webhosters die dit goed voor elkaar hebben op shared hosting servers. Als je het als hoster goed doet, draait PHP als dezelfde user als FTP.
de drie cijfers geven aan om welke user het gaat
1
2
3
| 6 6 6 | | | Owner Group World |
Er zijn drie getallen die ieder voor een bepaalde toegang staan
1
2
3
| 1 Execute 2 Write 3 Read |
Door deze op te tellen voor iedere gebruiker kun je ieder bepaalde rechten geven.
Nu is php volgens mij gewoon een owner, dus al je een bestand via php wilt uitlezen volstaat:
300
Echter is het bestand dan niet te downloaden door buitenstaanders. Als je wilt uploaden zal 500 waarschijnlijk volstaan.
Execute heb je in principe niet nodig, er zijn weinig bestanden die je via een webserver uitvoert, dus een 1, 4 of 7 zal je volgens mij nooit gebruiken.
* Dit heb ik ooit eens opgepakt, en zo heb ik het begrepen, echt zeker weten doe ik het niet
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Wat je wel kan doen als oplossing is zorgen dat je webserver processen onder de juiste user draait, net zoals bijvoorbeeld je FTP processen. Dit vereist wel wat instellingen op de server, dus is het geheel erg afhankelijk van de toegang die je hebt tot de server.
Dezelfde group is al goed genoeg, en zo kan je het heel ver en goed onderverdelen allemaal. Users kunnen lid zijn van meerdere groepen etc.[b][message=26800081,noline]Er zijn maar weinig webhosters die dit goed voor elkaar hebben op shared hosting servers. Als je het als hoster goed doet, draait PHP als dezelfde user als FTP.
Punt blijft gewoon dat je er mee uit moet kijken, en niet zomaar alles op 777 gooien omdat het dan zeker wel werkt. Vroeg of laat loop je daarmee tegen de lamp/boom etc.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Zoals ik eerder postte: http://en.wikipedia.org/w...ermissions#Octal_notation
[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 07-11-2006 12:07 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
If you think sex is a pain in the ass, try different position
Niet persé. Als je al kon schrijven, en mappen kon maken met safe_mode aan zul je op dat vlak geen veranderingen merken.nota schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:02:
Ik heb bij de hoster aangegeven om safe-mode uit te zetten. Is gehoor aan gegeven, dus nu werk ik niet meer in safe mode. Toch werkt het nog niet als ik de directory rechten op 755 zet. Ik krijg nog steeds de melding: "failed to open stream: Permission denied " bij mijn move_uploaded_file commando. De UID en GID van de directory zijn de webserver en niet de apache server, ik denk dat hier wel een probleem zit. Heb ik nu, dus met safe mode uit, wel meer mogelijkheden?
Ik ben het eens met wat eerder werd gezegd. Heel veel Shared Hosting providers hebben de zaken wat dit betreft echt bagger slecht geregeld. Ik blijf er maar tegenaan lopen met klanten die hun site weer bij zo'n host geplaatst willen hebben...
Tesla Model Y RWD (2024)
Webserver is Apache server toch?nota schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:02:
Ik heb bij de hoster aangegeven om safe-mode uit te zetten. Is gehoor aan gegeven, dus nu werk ik niet meer in safe mode. Toch werkt het nog niet als ik de directory rechten op 755 zet. Ik krijg nog steeds de melding: "failed to open stream: Permission denied " bij mijn move_uploaded_file commando. De UID en GID van de directory zijn de webserver en niet de apache server, ik denk dat hier wel een probleem zit. Heb ik nu, dus met safe mode uit, wel meer mogelijkheden?
Wat je kan doen is de owner van de directory veranderen van jou naar web. Maar effectief veranderd dat eigenlijk niks.
Wat is het probleem met 777 precies?
Voor de webgebruiker maakt het geen verschil.
*Tenzij* de upload directory ook via apache bereikbaar is.
Neem bijvoorbeeld een php scriptje dat door een gebruiker is geupload, je hele server/config ligt dan open.
Nu ook zonder stropdas
Maar in dat geval ben je er niet met simpelweg een andere mode. Dan moet je PHP voor elk domein onder een eigen username draaien.Hagar schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:36:
mode 777 is alleen onveilig als andere gebruikers toegang hebben tot die machine.
Verwijderd
- read = 4
- write = 2
- execute =1
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 18:48 ]
Zonder execute rechten op een directory kan je er dus niet in# The execute permission, which grants the ability to execute a file. This permission must be set in order for any file—even an executable binary—to be executed or "run" on a system. When set for a directory, this permission grants the ability to traverse its tree.
Nu ook zonder stropdas