Toon posts:

[WIN2K3SBS] sbcore restart ook als dc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe server uitgerust met sbs. Ik had in principe geen behoeft aan active directory. Later was ik er achter gekomen dat sbs een dc moet zijn. Dus gedaan. Het is de enige dc in het domein. En toch schakelt hij vanzelf uit.

Ik kan even niet in het log kijken want het is op een ander filiaal. Terminal Services heeft ook geen nut, want hijs uit...

Moet dat ding ook nog een role krijgen? Of is een dcpromo genoeg? Of controleert hij ook nog of er clients zijn aangemeld? maw, wat zijn de voorwaarden om sbs te draaien?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sbs moet met AD anders gaat ie idd vanzelf uit :

en het moet ook via de wizard :) anders doet ie het nog niet, oh en license service moet ook draaien anders gaat ie ook 'spontaan' rebooten })

[ Voor 60% gewijzigd door Zwelgje op 06-11-2006 21:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:30:
sbs moet met AD anders gaat ie idd vanzelf uit :

en het moet ook via de wizard :) anders doet ie het nog niet, oh en license service moet ook draaien anders gaat ie ook 'spontaan' rebooten })
Hmm license service? Is deze standaard ingeschaked? Moet deze eerst nog even geconfigged worden?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:36:
[...]

Hmm license service? Is deze standaard ingeschaked? Moet deze eerst nog even geconfigged worden?
staat default aan, maar sommige beheerder zetten hem uit (en dat mag dus niet in sbs2003)

heb je wel de wizard gedraaid? die zet namelijk tamelijk specifieke zaakjes goed. (registry) als je dat niet doet kan je ook geen CALS toevoegen, dit moet ook via een wizard

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:42:
[...]

staat default aan, maar sommige beheerder zetten hem uit (en dat mag dus niet in sbs2003)

heb je wel de wizard gedraaid? die zet namelijk tamelijk specifieke zaakjes goed. (registry) als je dat niet doet kan je ook geen CALS toevoegen, dit moet ook via een wizard
Kan net zo goed Windows XP Pro erop gooien, ik wil alleen maar een fileserver! Wat een gezeik...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:57:
[...]

Kan net zo goed Windows XP Pro erop gooien, ik wil alleen maar een fileserver! Wat een gezeik...
zonde van je license, ik zou liever sbs2003 hebben boven XP maar wie ben ik

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost... Hij was opnieuw opgestart vanwege Windows Update. Echter deze IBM eServer staat standaard ingesteld om op te starten vanaf cdrom, een tweede bootdevice nooit ingesteld, aangezien server kaal is geleverd en hardeschijf apart.
Pagina: 1