Hoi,
Ik heb een probeem, wat ik persoonlijk nogal vaag vind:
Ik had vandaag enkele keren dat als ik de PC aanzet blijft het scherm dood. De PC start gewoon op, dat kun je horen (o.a. uiteindelijk het Windows opstart geluid)
Als ik dan de PC weer uitzet, door de aan/uit knop even vast te houden, een poosje waccht en dan weer opstart heb ik plotseling wel weer beeld.
De monitor geeft alleen aan : No signal
De melding is duidelijk, hij krijgt geen signaal, zoals hierboven geschreven, na even de pc uit te schakelen en weer in te schakelen komt er wel beeld. De videokaar heeft zowel een gewone VGA aansluiting als een DVI aansluiting (videokaart is een Peak ATI Radeon X1300LE, 512 mb PCI-E) en de monitor heeft ook een VGA en DVI aansluiting (monitor is een Neovo F419).
Donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag (gehele dag), zondag (vanaf s'middags laat) geen problemen gehad, vanochtend begon hij er ineens mee.
De pc is net vers gebouwd en draait nu 5 dagen, dit zijn de specificaties:
Intel Pentium D 945 3,4 Ghz
Asrock 775Dual-VSTA moederbord
1024 mb Kingston DDR2/667
Peak ATI Radeon X1300LE 512 mb PCI-E
80 GB Maxtor S-ATA hardeschijf
120 Gb Maxtor IDE hardeschijf
200 Gb Maxtor S-ATA hardeschijf
Plextor DVD-brander
Lite-On DVD-ROM
Wie weet raad? Is de videokaart nu al defect, of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik denk de videokaart of misschien het scherm, maar lijkt me wel heel snel...
Ik heb een probeem, wat ik persoonlijk nogal vaag vind:
Ik had vandaag enkele keren dat als ik de PC aanzet blijft het scherm dood. De PC start gewoon op, dat kun je horen (o.a. uiteindelijk het Windows opstart geluid)
Als ik dan de PC weer uitzet, door de aan/uit knop even vast te houden, een poosje waccht en dan weer opstart heb ik plotseling wel weer beeld.
De monitor geeft alleen aan : No signal
De melding is duidelijk, hij krijgt geen signaal, zoals hierboven geschreven, na even de pc uit te schakelen en weer in te schakelen komt er wel beeld. De videokaar heeft zowel een gewone VGA aansluiting als een DVI aansluiting (videokaart is een Peak ATI Radeon X1300LE, 512 mb PCI-E) en de monitor heeft ook een VGA en DVI aansluiting (monitor is een Neovo F419).
Donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag (gehele dag), zondag (vanaf s'middags laat) geen problemen gehad, vanochtend begon hij er ineens mee.
De pc is net vers gebouwd en draait nu 5 dagen, dit zijn de specificaties:
Intel Pentium D 945 3,4 Ghz
Asrock 775Dual-VSTA moederbord
1024 mb Kingston DDR2/667
Peak ATI Radeon X1300LE 512 mb PCI-E
80 GB Maxtor S-ATA hardeschijf
120 Gb Maxtor IDE hardeschijf
200 Gb Maxtor S-ATA hardeschijf
Plextor DVD-brander
Lite-On DVD-ROM
Wie weet raad? Is de videokaart nu al defect, of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik denk de videokaart of misschien het scherm, maar lijkt me wel heel snel...