Problemen Neovo F419 + Peak ATI radeon X1300LE PCI

Pagina: 1
Acties:

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-07 13:34
Hoi,

Ik heb een probeem, wat ik persoonlijk nogal vaag vind:

Ik had vandaag enkele keren dat als ik de PC aanzet blijft het scherm dood. De PC start gewoon op, dat kun je horen (o.a. uiteindelijk het Windows opstart geluid)

Als ik dan de PC weer uitzet, door de aan/uit knop even vast te houden, een poosje waccht en dan weer opstart heb ik plotseling wel weer beeld.

De monitor geeft alleen aan : No signal

De melding is duidelijk, hij krijgt geen signaal, zoals hierboven geschreven, na even de pc uit te schakelen en weer in te schakelen komt er wel beeld. De videokaar heeft zowel een gewone VGA aansluiting als een DVI aansluiting (videokaart is een Peak ATI Radeon X1300LE, 512 mb PCI-E) en de monitor heeft ook een VGA en DVI aansluiting (monitor is een Neovo F419).

Donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag (gehele dag), zondag (vanaf s'middags laat) geen problemen gehad, vanochtend begon hij er ineens mee.

De pc is net vers gebouwd en draait nu 5 dagen, dit zijn de specificaties:

Intel Pentium D 945 3,4 Ghz
Asrock 775Dual-VSTA moederbord
1024 mb Kingston DDR2/667
Peak ATI Radeon X1300LE 512 mb PCI-E
80 GB Maxtor S-ATA hardeschijf
120 Gb Maxtor IDE hardeschijf
200 Gb Maxtor S-ATA hardeschijf
Plextor DVD-brander
Lite-On DVD-ROM

Wie weet raad? Is de videokaart nu al defect, of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik denk de videokaart of misschien het scherm, maar lijkt me wel heel snel...

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 19:44

Royale de Luxe

The limit is out there

Heb dit probleem in het verleden ook gehad. Enkele dagen later was die videokaart ook gaar.
Als dit een nieuwe setup is weet je nu ook waarom de warranty dient.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Heeft dat ding geen externe voeding nodig? dat hij soms bij goed geluk wel weet door te starten en soms ook niet.....

Anders denk ik idd. dat je vidkaart gaar is, maar om er zeker van te zijn dat het je tft niet is kun je het beeste die eerst op een andere pc proberen

T60P Widescreen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan voor de zekerheid even een BIOS-update uitvoeren, maar omdat de kaart het in het begin wel goed deed denk ik niet dat dat het is.
Heb je mogelijkheden om deze kaart in een andere pc te testen of om een andere kaart in jouw pc te testen? Zo ja kan je vrij makkelijk testen of het aan de kaart zelf ligt :)