Via accespoint in modem

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Tweakers.

Ik heb sindskort ook een draadloos netwerkje maar ik zit met het volgende:

We hebben 3 computers:

-Pc 1
-Pc 2
-Laptop

Internet komt binnen op adsl modem (speedtouch 5110i) -> Dan gaan we naar een 4 poorts switch -> op poort 1 zit pc1 -> op poort 2 zit pc2 -> Op poort 3 conceptronic draadloze router en die verzorgd mijn verbinding voor de laptop.

Ik kan ook die switch ertussen uit laten want aan die draadloze router kan ik ook pc1 en pc2 hangen (bedraad). Maar die router staat nogal ver weg voor een optimaal signaal in huis. Ook dacht ik (is mijn eerste netwerkje) dat dit het slimste was omdat ik pc1 en pc2 absoluut veilig wil houden. Maar als ik nu met mijn laptop aan het internetten ben (krijg ik dus een ip toegewezen van mijn draadloze conceptronic) en ik typ het ip adress in om bij mijn speedtouch MODEM te komen , dan gaat dat gewoon (hier zit natuurlijk wel een paswoord op). Is dit normaal? en is dit onveilig? Opzich hoef je een bedraad netwerk toch niet te beveiligen.......

• Twanjo
Niemand?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat kan niet met 2 routers achter elkaar?

Je hebt geen accesspoint, dat heb je alleen als je de DHCP op je concepronic uitzet, het ding bijv. 10.0.0.139 als ip geeft en dan een kabel van de switch in de lan poort ragt....

Je kunt er overigens ook in door je WAN ip in te typen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Twanjo
Nee dat dhcp staat aan.

Misschien dat ik dan het wan adress heb ingetyped. Maar kan deze opstelling wel? ik lees overal dat je eigenlijk de router achter de modem moet zetten en daarna pas de switch. Maar pc1 en pc 2 moeten absoluut veilig zijn. Verder gaat het me ook alleen maar om de internet verbinding en niet ok het 'netwerk' gebeuren. Ik stuur nooit gegevens van de ene naar de andere pc.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik het goed begrijp werkt alles dus gewoon, maar verbaast het je enigzins dat je vanaf je laptop bij de interface van je modem kan komen? Dat is echter volgens mij gewoon heel normaal.

Je draadloze router legt een verbinding tussen alle systemen in je draadloze netwerk (en evt. bedraadde pc's die er aan hangen) en de WAN kant van die router. Die WAN kant is in jou geval het interne netwerk wat achter je speedtouch modem/router hangt. Dus het is niet vreemd dat je een host die in dat netwerk zit (, want dat is die webinterface in principe) gewoon kan bereiken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als je de DHCP van die speedtouch aan hebt staan, moet je niet de DHCP van die Wifi router aan hebben staan. Je kan geen 2 DHCP servers in het netwerk hebben

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dothan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:23:
Als je de DHCP van die speedtouch aan hebt staan, moet je niet de DHCP van die Wifi router aan hebben staan. Je kan geen 2 DHCP servers in het netwerk hebben
Die tweede dhcp server is een router, dus dat is een nieuw netwerk en helemaal geen probleem. Alleen met portfowards kan het wat ingewikkeld worden, maar opzich kan 2 routers achter elkaar gewoon.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Twanjo
Orion84 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:24:
Als ik het goed begrijp werkt alles dus gewoon, maar verbaast het je enigzins dat je vanaf je laptop bij de interface van je modem kan komen? Dat is echter volgens mij gewoon heel normaal.

Je draadloze router legt een verbinding tussen alle systemen in je draadloze netwerk (en evt. bedraadde pc's die er aan hangen) en de WAN kant van die router. Die WAN kant is in jou geval het interne netwerk wat achter je speedtouch modem/router hangt. Dus het is niet vreemd dat je een host die in dat netwerk zit (, want dat is die webinterface in principe) gewoon kan bereiken?
Bedankt voor je uitleg. En idd 2 routers achterelkaar dat gaat gewoon goed dat is gewoon een nieuw netwerk.

En is dit ook de beste manier, zo als ik het nu heb gedaan?

Want eigenlijk moet dus na de modem de (draadloze)router en dan pas de switch, maar omdat ik een optimaal signaal wil hebben staat die router in het 'midden van het huis'. Dus nogmaals:

-Eerst de modem dan gaan we naar 4-poort switch

-Daar hangen twee pc's aan , die krijgen automatisch een verschillende ip adressen van die switch.

-Dan gaan we van switch (poort 3) naar de draadloze router. Die mijn internet verbinding verzorgd van mij laptop draadloos.

-Dus pc1 en pc2 krijgen een ip van de speedtouch modem, en laptop krijgt een ip'tje van de conceptronic.

Het enige nadeel is dat ik in de modem geen firewall in kan stellen , dat kan ik die conceptronic router wel.

Nou het werkt tenminste allemaal dan is het toch goed?, als er iemand nog tips heeft altijd welkom

[ Voor 34% gewijzigd door Twanjo op 08-11-2006 22:57 ]

Pagina: 1