brander herkent geen lege dvd's?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik wilde even een filmpje op dvd zetten dus deed een lege dvd in mijn brander, en wachte op het popupje van windows (lege dvd, wat wil je doen) maar dat kwam niet. Nou even kijken of ik via windows verkenner een lege of een volle schijf erin had gedaan. Geeft windows aan dat het een cd-rom station is en als ik er dan op klik krijg ik de melding "station is niet klaar". Met andere (lege) dvd's en cd's hetzelfde probleem. De brander herkent zowel legale als gebrande dvd's en cd's perfect, maar met leeg materiaal niks? En voorheen heeft deze het perfect gedaan. Nu kan ik nero toch opstarten en een dvd branden, alleen kan dit maar op 2,4x speed! En dat terwijl het 8x schijfjes zijn die voorheen perfect wouden op 8x... (cd's wil nogwel op 48x speed daarintegen)

Ik heb al van alles geprobeerd -> dvd drive loskoppelen, opstarten zonder en weer aankoppelen. -> alles in apparaatbeheer wat ermee te maken had weggegooit en weer erin laten zetten (reboot) -> nero uninstallen en weer erop zetten. Maar niks werkt...

Setup:

E6300 @ 2,9 ghz
1GB corsair DC (2x512)
Asus P5B (non deluxe)
seagate barracuda 7200.10 250GB
Nec 7173 dvd brander
Windows XP Home (SP2)

ik hoop dat dit probleem 1 van jullie bekent voorkomt, want 22 minuten zitten voor een dvd'tje is ook niet alles :( ;)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Vindt het frappant dat branden uberhaupt nog werkt. Als ik je verhaal lees denk ik zelf meteen aan slechte media, maar je vermeld wel andere schijfjes te hebben geprobeerd (waren dit ook andere merken?). Je kunt als je nu media gebruikt die je eerder niet gebruikt hebt, kiezen om de firmware te upgraden.Wellicht dat je brander dan de media wel goed herkend en op volle snelheid brandt.

Helpt dit alles niet, dan RMA of meteen vervangen...(kost toch geen drol meer tegenwoordig).

Ik hoor je nu waarschijnlijk al zeggen dat je altijd dezelfde merk/type schijfjes gebruikt, maar de fabrikant kan kiezen voor een andere schijf en toch zijn etiket erop plakken.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dukey schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:22:
Vindt het frappant dat branden uberhaupt nog werkt. Als ik je verhaal lees denk ik zelf meteen aan slechte media, maar je vermeld wel andere schijfjes te hebben geprobeerd (waren dit ook andere merken?). Je kunt als je nu media gebruikt die je eerder niet gebruikt hebt, kiezen om de firmware te upgraden.Wellicht dat je brander dan de media wel goed herkend en op volle snelheid brandt.

Helpt dit alles niet, dan RMA of meteen vervangen...(kost toch geen drol meer tegenwoordig).

Ik hoor je nu waarschijnlijk al zeggen dat je altijd dezelfde merk/type schijfjes gebruikt, maar de fabrikant kan kiezen voor een andere schijf en toch zijn etiket erop plakken.
Nieuwe brander kost idd geen drol meer, maar die 7173A is hagelnieuw (model is net een maand of anderhalf uit, hooguit) dus daar zal het niet aan liggen ;) Dus dan iig RMA.
Maar is idd een vreemd probleem. Heb je toevallig ook eens een ander brandprogramma Roxio Easy CD creator ofzo) geprobeerd? En wat leverde dat op :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TFDev
Nog geen ander brandprogramma geprobeert. En de brander is inderdaad net een maand in bezit. En aan de schijfjes ligt het niet. Die worden in de pc van mijn broertje (een NEC 3570 oid) wel perfect herkent... En het probleem dit zich ok van de ene op de andere dag voor... Heel wazig..

[ Voor 0% gewijzigd door TFDev op 07-11-2006 17:51 . Reden: typo's ]

• TFDev
Even een updatetje, ik heb na wat geklooi met verschillende brandprogramma's alles er weer afgegooit (het werd er niet beter van) En Nero 6 er weer opgezet. Nu kan ik nogsteeds in windows verkenner de (lege) schijf niet openen, maar kan wel weer branden op full speed, zowel met dvd's als met cd's... dus probleem lijkt me opgelost. Er mag een slotje aan ;)