Ik heb op de ene computer(server) Windows2000. Op de andere (Client) is windowMilenium geinstaleert. Ik heb het netwerk al werkend (ik kan ze elkaar laten pingen) en ik heb bij de bijde computers de HD geschared aangestaan, maar toch kunnen ze elkaar niet vinden en kan ik dus geen files sharen. Bij win2000 heb ik ook een account gemaakt voor de winME computer en toch doet ie het niet.. wat doe ik nou fout
Allebei in dezelfde werkgroep of domein? Vind je de andere computer wel met search-computer?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
uhm denk dat jij de ramp nu wel bent..........:)
Tjah, wat zullen we zeggen, Win2000 en harddisk delen heb ik ook geen kaas van gegeten. Je moet een speciaal account maken (guest misschien) maar dan doettie het nog niet.
Hoe kan het dat een linux bak met SAMBA wel om een password vraagt en wel de HD deelt en Win2k niet?
Hoe kan het dat een linux bak met SAMBA wel om een password vraagt en wel de HD deelt en Win2k niet?
heb/had hetzelfde probleem, bij mij vonden ze elkaar ook niet
heb er wME afgegooid en allebei w2k opgezet 
(geen echte oplossing)
(geen echte oplossing)
Nou ze zitten allebij bij dezelfde werkgroup
Ik heb een gast account aangemaakt, met dezelfde pass en username als die bij het inloggen van winME en bij het zoeken naar de computer kunnen ze elkaar NIET VINDEN!
Ik heb een gast account aangemaakt, met dezelfde pass en username als die bij het inloggen van winME en bij het zoeken naar de computer kunnen ze elkaar NIET VINDEN!
Heeft het misschien met de partitionering te maken?
Dat de ME-PC niet de NTFS gepartitioneerde schijf van de Win2k-PC ziet?
Maar dan zou het andersom eigenlijk wel moeten werken...
Dat de ME-PC niet de NTFS gepartitioneerde schijf van de Win2k-PC ziet?
Maar dan zou het andersom eigenlijk wel moeten werken...
Goede IP-adressen en subnetmasks gebruikt?
Niet per ongeluk een firewall aanstaan?
Niet per ongeluk een firewall aanstaan?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik weet het: Als je een shared aanmaakt op een Win2K bak dan ziet alleen Win2k bakken hem. D'r staat dan een soort 'advanced of shared-knop' extra bij die je aan moet klikken om extra shared info te geven om ook door Win9x bakken gezien te worden!
Bij mij werkt het met w2k en winME als volgt:
Maak op de w2k bak een user aan met de computernaam van de andere pc.
Maak een share aan, en geef de naam van de aangemaakte user rechten op je share.
Beide pc's moeten staan bij mij in dezelfde werkgroep. Let er ook op dat ze hetzelfde subnetmask hebben.
Suc6!
Maak op de w2k bak een user aan met de computernaam van de andere pc.
Maak een share aan, en geef de naam van de aangemaakte user rechten op je share.
Beide pc's moeten staan bij mij in dezelfde werkgroep. Let er ook op dat ze hetzelfde subnetmask hebben.
Suc6!
Verwijderd
/angry modeOp woensdag 31 januari 2001 20:41 schreef *snip* het volgende:
uhm denk dat jij de ramp nu wel bent..........:)
Wat heeft iemand HIER nou aan???
Reageer dan NIET
/angry mode
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:09 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]
Verwijderd
Kun je iets meer vertellen over de instellingen ?
Beide machines moeten een unieke computernaam hebben, de werkgroep kun je het beste hetzelfde maken, de ip-nummers moeten ook uniek zijn maar wel in dezelfde range zitten, etc.
Wat gebeurt er als, in plaat van zoeken via netwerkomgeving, gewoon "Start, Uitvoeren" doet en dan gewoon een UNC-pad intikt van de ene computer naar de andere ?
Dus: \\COMPUTERNAAM\SHARENAAM
Het browse mechanisme (lees: zoeken in netwerkomgeving), werkt bij peer-to-peer MS netwerken nogal eens beroerd, dus kun je standaard beter direct een verbinding leggen en niet browsen via netwerkomgeving.
Beide machines moeten een unieke computernaam hebben, de werkgroep kun je het beste hetzelfde maken, de ip-nummers moeten ook uniek zijn maar wel in dezelfde range zitten, etc.
Wat gebeurt er als, in plaat van zoeken via netwerkomgeving, gewoon "Start, Uitvoeren" doet en dan gewoon een UNC-pad intikt van de ene computer naar de andere ?
Dus: \\COMPUTERNAAM\SHARENAAM
Het browse mechanisme (lees: zoeken in netwerkomgeving), werkt bij peer-to-peer MS netwerken nogal eens beroerd, dus kun je standaard beter direct een verbinding leggen en niet browsen via netwerkomgeving.
het hetzelfde probleem bij mij doet hij het nu. Als je ip-adres invult lukt hij wel.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111681
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111681
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Pagina: 1