Toon posts:

[WinXP] Ping probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem met mijn Windows XP laptop (service pack 2). Ik kan mijn laptop op geen mogelijke manier bereiken vanaf het netwerk.

Vanaf mijn laptop kan ik alles doen, ik kan internetten, ik kan andere pc's op het netwerk bereiken, krijg ook gewoon een ip-adres van de dhcp. Maar mijn laptop zelf kan ik niet meer pingen, niet meer via unc bereiken, geen rdp meer. Dit allemaal sinds een paar weken.

Windows SP2 geinstalleerd. Windows firewall uitgeschakeld zelfde problemen. Geen andere firewall geïnstalleerd. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Probleem doet zich voor op het werk via het normale LAN, en ook thuis via wireless LAN.

Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hulp?

Verwijderd

sorry, me glazen bol is nog steeds stuk.

begin eens met je eventviewer te bekijken en relevante info te posten.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

netbios al eens bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind niets schrikbarends in de eventviewer.

Wat moet ik controleren aan de netbios?

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Zet de firewall eens gewoon helemaal uit, en probeer het dan eens te pingen direct op IP adres

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
thamoosio schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:03:
Zet de firewall eens gewoon helemaal uit, en probeer het dan eens te pingen direct op IP adres
Dat heb ik al geprobeerd. Als de firewall helemaal uit staat kan ik ook niet pingen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je een ping naar 127.0.0.1 doet op de laptop zelf gaat het dan wel goed ?

[ Voor 32% gewijzigd door Herby op 11-11-2006 03:06 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 03:06:
Als je een ping naar 127.0.0.1 doet op de laptop zelf gaat het dan wel goed ?
Ja, ping naar 127.0.0.1 gaat goed. Alleen vanaf een andere pc in het netwerk niet, zelfs niet als de laptop een adres van de DHCP heeft gekregen en de firewall uit staat.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:29:
[...]

Ja, ping naar 127.0.0.1 gaat goed. Alleen vanaf een andere pc in het netwerk niet, zelfs niet als de laptop een adres van de DHCP heeft gekregen en de firewall uit staat.
Als jij wel kunt pingen naar je loopback staat er toch echt iets van een firewall/acceslist te draaien. Met SP2 word ook automatisch de windows firewall ingeschakeld heb je die al uitgezet ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1