Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hey, raar adres in mijn router:|

Pagina: 1
Acties:

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hey tweakers:

Julie mening svp:

Ik merkte vandaag dat mijn internet lekker traag was, omdat ik laatste een virus had dacht ik gelijk aan een hacker ( ja ja paranoiia:P). Maargoed, Ik keek in mijn router even in de logfile..

Daar stond dit adres: *knip* en probeerde constant op mijn router te komen

Router is WEP en dmv MAC beveiligd..

Het adres heb ik even in mijn internetexpl. overgenimen en is van een of andere sunconcepts :|

Moet ik me zorgen gaan maken, want ik ben een n00b op dit gebied....

[ Voor 2% gewijzigd door pasta op 06-11-2006 22:57 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou me geen zorgen maken; voor hetzelfde geld is hun machine een zombie geworden en wordt er gewoon een range aan IP's gescand op openstaande poortjes. Oftewel; ze zijn het zich er niet van bewust maar worden misschien misbruikt voor duisterder plannen... >:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan het MAC adres opzoeken en op je blacklist zetten (volgens mij).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik moet toch wel even opmerken dat wep binnen 5 minuten te kraken is, en dat een mac adres te spoofen is...

ik zou als ik jouw was toch even wpa(2) instellen als je router dat ondersteund..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik zie ook wel vaker de verkeerslampjes van mijn router knipperen terwijl er geen verkeer is...
Maar je moet je router vooral beveiligingen met een password en geen toegang vanaf het internet, denk dat ze eerder geinteresseerd in je computer zijn..

Theoretisch zou het toch kunnen dat iemand je router flashed naar een custom firmware die surfgedrag monitored?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
BasieP schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:56:
ik zou als ik jouw was toch even wpa(2) instellen als je router dat ondersteund..
Daarbij extra op te merken: neem een zo lang mogelijk wachtwoord (20 tekens of meer, hoofd- en kleine letters, cijfers en leestekens), zeker met WPA aangezien dat eigenlijk een moeilijkere variant van WEP is. WPA2 gebruikt AES en is (nog) wel veilig afaik :).

Verwijderd

Rafe schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:39:
[...]

zeker met WPA aangezien dat eigenlijk een moeilijkere variant van WEP is.
Nou zo ver zou ik toch niet willen gaan. WPA2 is wat WPA had moeten zijn, dat was bij de release van de WPA standaard al duidelijk. Maar ze moesten snel met iets nieuws komen ivm het lekke WEP. :)
WPA2 gebruikt AES en is (nog) wel veilig afaik :).
WPA kan ook AES gebruiken en is te bruteforcen, met moeite. WPA2 bruteforcen is momenteel redelijk useless.
Pagina: 1