spoedgeval! moet snel kiezen tussen twee systemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik moet snel kiezen tussen 2 computersystemen.
Ik ben van plan om veel te programmeren met het systeem, en tevens mild gebruik van Blender.
Hier zijn de specs van beide systemen:

computer1:
naam: Recom c-3060
Voeding : 350W
Mobo : socket 775
Processor : intel celeron 3,06Ghz
geheugen : 512MB DDR400
HDD : 160GB 7200RPM
VGA : onboard 64mb shared

computer2:
naam: Recom s-3400
Voeding : 350W
Mobo : AMD socket 754 64bit
Processor : AMD sempron 3400+
geheugen : 512MB DDR400
HDD : 160GB 7200RPM
VGA : onboard 64mb shared
extra : 1 PCI-e slot

Dus... AMD of intel?

link: http://www.rbcm.nl/pdf/1.pdf

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon een kwestie van benchmarks vergelijken, dat kun je prima zelf. Kijk bijvoorbeeld eens naar Tom's Hardware.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het spreekuur is afgelopen. Morgen ben je de eerste. :)

Serieus: Ga eens op zoek naar reviews, benchmarks en maak zelf je keus.

ARME AOW’er

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Zal beide vrijwel even snel zijn. De intel heeft wat meer mhz'jes, maar de AMD kan er net even wat meer mee. Misschien is dan de keuze voor amd te maken gezien die ook 64 bit heeft. (en dit zou natuurlijk altijd van pas kunnen komen mocht je er ooit mee aan de slag willen)
Voor de rest zal het denk ik echt niet veel verschillen kwa snelheid.
De onboard vga is natuurlijk niet echt super, maar aangezien je hem vooral voor programmeren gebruikt maakt dit weinig uit. (De amd is dan wel weer uit te breiden met een PCI-E kaart in de toekomst als ik het zo lees...)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
En wat denk je zelf wat je wilt en waarom? Neem aan dat je zelf ook hebt gekeken of kunt kijken wat de voor- en nadelen zijn :) .

verdwaalde ict'er op elektro!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

waarvoor wil je het gebruiken? wil je Gamen de AMD (kan je er nog een andere GPU in zetten), die is gewoon beter heeft tussen deze 2 alleen als nadeel dat er geen dualcores voor zijn...
maar een magere topic start, neem de FAQ eens door :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Snel geroepen:
Kies voor de AMD setup.
Iets snellere processor, en de mogelijkheid tot het uitbreiden van de videokaart middels PCI-Express.
Daar staat dan weer tegenover dat de Intel setup makkelijker naar een krachtigere processor is te upgraden (mocht dat interessant zijn voor je).
Ervaring leert me echter dat mensen eerder voor video-upgrades gaan in de toekomst, dan voor een processor upgrade.
Bij mij in de winkel in ieder geval wel, bij CPU upgrade kiezen de meeste voor een compleet nieuwe PC.

• link0007
  • Niet online
-_- ik heb eerst gezocht naar benchmarks, maar de rest van het systeem telt natuurlijk ook nog mee in de benchmarks... of zit er geen verschil in snelheden op een ander mobo/ram?

• link0007
  • Niet online
:) bedankt iedereen... ik heb wel vaker gehoort dat AMD wat beter is dan intel, maar die amd heeft misschien net 2ghz oid... kdacht dat ik het misschien zou merken in compilen oid :)
AMD it is!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
oke.
Anders had je ook een dobbelsteen kunnen gebruiken. Even = AMD en oneven = Intel

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
link0007 schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:19:
-_- ik heb eerst gezocht naar benchmarks, maar de rest van het systeem telt natuurlijk ook nog mee in de benchmarks... of zit er geen verschil in snelheden op een ander mobo/ram?
Alleen de processor is anders in die 2 systemen dus je hoeft alleen maar de processors met elkaar te vergelijken. Of er verschillen in snelheid zitten bij het mobo en ram is niet te zeggen, want je geeft niet aan wat het voor types zijn en bovendien is dat ook gewoon op te zoeken in benchmarks.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Even wat benchmarks zoeken en even zelf wat moeite doen om de keus te maken.
Zo moeilijk is dat niet :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.