pc a8n SLI boot niet (piepjes)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Ik had dus een probleempje met mijn pc. Het gaat om een:
A8n SLI (standaard)
cpu: AMD 64 bit 3000+ winnie
ATI X700 Pro Pci-E
2 x 512 mb DDR
qtec 450 watt voeding (werkt tot zover altijd perfect)
-de rest van de setup is niet van belang..

Ik had al een tijdje het probleem dat het moederbord niet echt altijd lekker wou booten. Ik dacht zelf dat dit aan mijn x700 pro lag, aangezien ik daar een passief zalman koeler op had. (echter wel actief gekoeld met een 8 cm fan derop)
Nu is het probleem dat ie helemaal niet meer wil booten, hij geeft alleen nog maar 1 lange piep en dan 2 korte. Dit zou een probleem met de videokaart kunnen zijn.
Wat heb ik geprobeerd:
bios reset
stroom er een tijdje af
Videokaart opnieuw erin
Videokaart eruit, pci videokaart erin (zo'n ouwe, die normaal wel werkt) -probleem hetzelfde-
omgewisseld met geheugen. (verschillende mogelijkheden geprobeerd, ook met 1 stick, werkt niet)
Alle onnodige dingen loskoppelen. (alle hdd's los, fdd los, dvd brander los, alle usb eraf)

Tot zover nog geen oplossing. Het volgende kan ik nog proberen:
Moederbord omwisselen (dit zou wel eens het probleem kunnen zijn, maar ik heb natuurlijk niet 1 op voorraad liggen, en voordat ik een nieuwe bestel wil ik het wel zeker weten :) )
Cpu omwisselen
Voeding omwisselen. (voeding werkte altijd helemaal perfect, onverwacht van qtec, maar misschien issie nu uiteindelijk toch gaar geworden.)

Zie ik iets over het hoofd? Ik zal zo eerst de voeding maar eens proberen.

ohja, ik heb trouwens zo'n 20 pins voeding in een aansluiting met 24 pins op mijn moederbord. Dit werkte normaal altijd perfect, zelfs al was ik aan het overclocken... Een tussenstukje ga ik niet gebruiken, want ik weet dat die dingen eerder voor problemen zorgen dan dat ze ze oplossen.

edit: cpu vergeten te vermelden

edit2: Zonet de voeding omgewisseld, helaas nog steeds hetzelfde probleem zoals verwacht. Ik zit nu toch te denken aan of kortsluiting van moederbord met kast, of gewoon defect moederbord.. :(

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 06-11-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
niemand met een tip voor mij?
Ik zal deze vrijdag denk ik maar even kijken of ik ergens het moederbord + cpu kan testen. Ik denk dat het toch het mobo is, en dan koop ik meteen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen mogelijkheid vid kaart, memory en cpu elders te testen? Die qtec kan je toch ook maar beter vervangen, als hij het al trekt, dan met grote moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 18:26

IRP

Heb je boxen aangesloten? Vaak wil er een ASUS dame wel iets zeggen over je probleem. Je kan er trouwens van uit gaan dat je CPU nog wel ok is. Die gaan maar zelden stuk. Het zal wel video of voeding zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door IRP op 07-11-2006 14:41 ]

Looney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
Je kunt wel in het BIOS komen? Kun je hier misschien nog dingen aflezen, temp, voltages?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Geen beeld, niks. Bios reset doet ook niks. speakertjes zal ik nog eens aanzetten, wie weet heeft de asus mevrouw wat te melden.
Voeding is zoals ik zei het probleem niet, had al andere geprobeerd. (tevens is qtec lang niet altijd slecht, hij kan slecht zijn, maar hij kan ook goed zijn. Die van mij draait al 2 jaar zowat 24/7 perfect)
Cpu denk ik ook niet dat het is, aangezien moederbord dan ook wel iets anders zou zeggen dan dat mijn videokaart shizzle niet werkt.

Bedankt voor de reacties, ik zal vrijdagavond ofzo even met mijn moederbord naar een pc bedrijfje waar ik welleens gewerkt heb. Misschien dat we hem daar nog even aansluiten, maar waarschijnlijk koop ik meteen een nieuw moederbord. (wel zonde van het moederbord, het was best wel een leuk ding, en alle elco's en alles zijn wel goed.. )

edit: ik zeg dus dat de elco's/condensatoren wel goed zijn.. :D (maar zal het vanavond voor de zekerheid nog eens bijlangs.. ik denk toch echt aan een fout in het bios gedeelte, gezien dit eerder ook wel eens vaag deed..)

[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 07-11-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Controleer de condensators eens. Ik heb wel eens gehad dat er een paar gebarsten waren of bol stonden. Zelfs een minimaal scheurtje betekent meestal dat de condensator dood is.

(Zoek op lekkende condensators voor soortgelijke gevallen en meer info)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Hier nog even een post met wat het probleem was...
Ik had er dus even een nieuw mobo (a8n5x) in gezet, en toen was alles weer goed. (na wat gekloot met mijn raid 0... :P)
Oude moederbord (a8n SLI) nog even bekeken, en hier lijkt zo op het eerste gezicht niks mis mee te zijn. Gezien het bios ook niet helemaal meewerkte de laatste tijd voor zijn dood zal ik misschien deze nog een keertje vervangen. (kijken of de brut dan wel weer werkt)

in ieder geval bedankt voor de reply's. :)
Pagina: 1