Degraded array areca 1120

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ha,

Ik zit hier met een probleem met een areca 1120. Deze piept als een gek en meld dat de schijf op channel 1 faild. Echter zie ik nergens problemen met deze schijf (smart status is goed). En volgens de handleiding moet ie deze schijf automatisch terug in de array plaatsen maar dat gebeurd dus niet :(.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
De sata stekker even loshalen en er opnieuw insteken wil hier nogal eens helpen :)

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
had vorige week hetzelfde met een seagate 7200.9 van 250gb; knalde eruit, (raid5) array degraded. toen opnieuw opgestart en de de uitgevallen schijf als hotspare aangemaakt (schijf was pas 7 maanden oud). array begon meteen met rebuilden. kwam echter niet meer af. toen de schijf los getest, en had "bad blocks"==> is nu RMA. nieuwe schijf aan de controller gehangen en inmiddels alweer een week een "normal" array. (areca arc 1220).

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Een uitgevallen disk wordt niet automatisch terug geplaatst in de RAIDSET, logisch want vermoedelijk is die defect en wil je niet dat die "automatisch" teruggeplaatst wordt in de RAIDSET.

Alleen indien er een hotspare is aanwezig is of indien de defecte disk gewisseld voor een nieuwe (lege) disk.

[ Voor 28% gewijzigd door John2B op 07-11-2006 10:21 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja ok, maar volgens de smartstatus van die schijf welke ik lees in de bios van de areca is de schijf gewoon goed. Maar ik zal het is proberen hem los te koppelen en dan terug te plaatsen.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
Bij mijn uitgevallen schijf was de smart status ook in orde, echter een test met seatools slaagde niet. toen met hd tune een check gedaan en daar kwamen bad blocks uit.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

wezzley schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:23:
Bij mijn uitgevallen schijf was de smart status ook in orde, echter een test met seatools slaagde niet. toen met hd tune een check gedaan en daar kwamen bad blocks uit.
SMART wil idd niet veel zeggen. Als je de schijf getest hebt los van de controller en je plaatst hem terug aan de controller wordt deze meestal herkend als "nieuwe" schijf en begint hij te rebuilden.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1