Toon posts:

Happerend spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

Ik heb recent een nieuwe computer gekocht, de oude kon ik het spel die ik nu wilde draaien niet meer op spelen. Maar de spellen waar ik de nieuwe computer voor gekocht heb, draaien totaal niet goed.
Het gaat om het spel C&C generals "Zero hour" en "Rome - total war". Rome kan ik wel spelen op lage resolutie, zero hour hapert zelfs nog met de laagste instellingen.

Nou ben ik niet geheel onbekend met computer (beginneling hoor ^^ ). Ik heb de nieuwste drivers van moederbord, videokaart en zelf drivers voor de cpu (optimalisering). Nieuwste Dirextx drivers.
Nu vraag ik me af waarom de computer hapert bij het spelen van deze spellen. Want "company of heroes" draait goed op normale resolutie, en dat is toch een zwaar spel.

Geeft mijn videokaart nu problemen, of moet ik het ergens anders zoeken ?

Computer specs :

CPU : AMD Athlon 64bit 4800+ Dual core
mobo : Asus M2N-E nForce 570 Ultra AM2
Videokaart :Radeon X1300 series 256 MB DDR2
Werkgeheugen : 2GB DDR2 pc4200

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

De raeon x1300 is een budgetkaart waar je niet veel van mag verwachten, maar die 2 spellen moeten wel goed kunnen draaien.

Nieuwste drivers al geprobeerd? beter lezen

[ Voor 43% gewijzigd door mimic op 06-11-2006 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van ati catalyst, deze ondersteund deze kaart gewoon.

Zou ik dan gewoon een slecht kaart hebben ofzo ? De videokaart is uitgevoerd met een passieve koeling die zijn hitte via cpu ventilator verspreid.

De moederbord is ook op deze wijze uitgevoerd!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 18:03 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:01:
De moederbord is ook op deze wijze uitgevoerd!
Dat zijn de heatsinks voor je northbridge/southbridge, die zijn meestal passief gekoeld, maar dat maakt verder niet uit. Passief gekoeld is iets warmer, maar levert geen slechtere prestaties.

Verwijderd

Wat is voor jou een normale resolutie? Probeer gewoon de resolutie eens wat te verlagen of anders wat achtergrond programmatjes afsluiten help vaak erg goed!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarschijnlijk ligt het aan de dualcore. Sommige spellen zijn hier niet voor geprogrammeerd.
Probeer eens 1 core te disablen en het dan te spelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 19:25
die videokaart is gewoon brak

Verwijderd

Topicstarter
mijn normale en behoorlijke acceptabel resolutie is 1024x768 bij spellen. Nier overdreven toch?

Ik draai bijna niks op mijn computer, ik zet msn altijd uit als ik ga gamen, en virusscanner laat ik leiver aan staan. Ik draai op de computer geen zware applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt wel goed aangeschreven, met zon kaart moet je toch wel C&C generals kunnen draaien ;( . Maar misschien heb ik wel een te slome kaart ???

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:27:
[...]

Hij wordt wel goed aangeschreven, met zon kaart moet je toch wel C&C generals kunnen draaien ;( . Maar misschien heb ik wel een te slome kaart ???
nah, met die kaart zul je het heus wel kunnen spelen hoor, generals is heel licht. Aan je cpu licht het ook niet, want die is snel genoeg. Probeer zoals eerder al gezegd, eens een core te disablen, en het op 1 core te spelen. Probeer ook gelijk even zonder anti-virus te spelen, kan heus geen kwaad. Virusscanners maken je game vaak ultra-traag. Btw: is het een nieuw systeem? Anders even een windows reinstall overwegen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Draai eens een benchmark en vergelijk die met wat je normaal gesproken hoort te halen met die kaart. Dat kan een indicatie geven.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:30:
[...]

nah, met die kaart zul je het heus wel kunnen spelen hoor, generals is heel licht. Aan je cpu licht het ook niet, want die is snel genoeg. Probeer zoals eerder al gezegd, eens een core te disablen, en het op 1 core te spelen. Probeer ook gelijk even zonder anti-virus te spelen, kan heus geen kwaad. Virusscanners maken je game vaak ultra-traag. Btw: is het een nieuw systeem? Anders even een windows reinstall overwegen.
Het is een nieuw systeem, maar deze heb ik persoonlijk geinstalleerd, deze is behoorlijk recentelijk.
Schakel je een van de cores uit in de bios ????

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:33:
[...]

Het is een nieuw systeem, maar deze heb ik persoonlijk geinstalleerd, deze is behoorlijk recentelijk.
Schakel je een van de cores uit in de bios ????
Dunno, ik heb geen dual core ^__^

Gewoon even rondzoeken in het BIOS, en andere even bij taskmgr (ctrl alt del) kijken, en even op 1 core zetten.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:34:
[...]

Dunno, ik heb geen dual core ^__^

Gewoon even rondzoeken in het BIOS, en andere even bij taskmgr (ctrl alt del) kijken, en even op 1 core zetten.
Yep bij affiniteit hem ff op CPU0 zetten bv.

Goedkoop bellen via VoIP

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Generals hapert bij mij ook af en toe (op mn pc met X700), maar dat was alleen singleplayer.

Volgens mij kan de Generals engine gewoon niet een AI besturen en veel units tegelijk aan.

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:38:
[...]

Yep bij affiniteit hem ff op CPU0 zetten bv.
Ik ga dit ff proberen.

Verwijderd

Ik zou de virusscanner altijd uitzetten als je gaat gamen. Dat doe ik zelf ook.
Mocht je dit niet vertrouwen dan kun je altijd de internetverbinding tijdelijk uitzetten.

Maar die grafische kaart is idd het probleem. De rest van je systeem is goed.
Een 6600 GT is al veel sneller en een 7600 GT is nog veel beter. Die kaarten ondersteunen ook HDR en dat leverd mooie plaatjes op.
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Eigenlijk vindt ik het raar dat je zo'n zwakke kaart in een verder zo snel systeem hebt gepropt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:46:
Ik zou de virusscanner altijd uitzetten als je gaat gamen. Dat doe ik zelf ook.
Mocht je dit niet vertrouwen dan kun je altijd de internetverbinding tijdelijk uitzetten.

Maar die grafische kaart is idd het probleem. De rest van je systeem is goed.
Een 6600 GT is al veel sneller en een 7600 GT is nog veel beter. Die kaarten ondersteunen ook HDR en dat leverd mooie plaatjes op.
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Eigenlijk vindt ik het raar dat je zo'n zwakke kaart in een verder zo snel systeem hebt gepropt.
geld was op :D, dit was een compleet systeem. ik kon de kaart upgraden maar dat was me te duur. Ik kijk ff naar manieren om met deze kaart door te draaien anders moet ik een nieuwe kopen
Pagina: 1