[Linux] Afdrukprobleem

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Ik heb hier een Oki B4100 laserprinter staan, normaal gezien is dit een GDI-printer en er zijn dus ook geen linux drivers voor te vinden op de Oki-site. De printer kan blijkbaar wel overweg met postscript, als ik de drivers gebruik van de B4200 (een ppd-bestand), dan kan ik hiermee afdrukken.

Hierbij heb ik echter 2 probleempjes:
- Ik moet steeds op de //-knop drukken op de printer eer het afdrukken start, dit is maar een klein detail, maar het zou leuker zijn moest de printer vanzelf beginnen.
- Alle afdrukken zijn naar boven opgeschoven, de bovenste marge verkleint, terwijl er onderaan een grotere witte band verschijnt.

Iemand een idee hoe deze problemen op te lossen zijn? Vooral die laatste dan; ergens een offset geven in de ppd ofzo (of ergens anders).
Ik kan de printer wel doen werken zoals het hoort met HP-drivers, maar dan is de kwaliteit veel minder.

De PPD voor de Oki B4200, moest je er iets aan hebben...
http://belgium.oki.com/binaryData/6683/ok4200pcl.ppd.gz

• I386DX
Ik heb het al min of meer kunnen oplossen, maar ik ben er nog niet helemaal. Ik heb volgende regels toegevoegd aan mijn ppd-bestand.

*OpenUI *Margins/Page Margins/Offsets: PickOne
*DefaultMargins: Custom
*Margins Default/Driver Default: ""
*Margins Custom/Aangepast: "<</PageOffset[0 50]>>setpagedevice"
*CloseUI: *Margins

Het printen begint nu wel op de juiste moment (bovenmarge, linkermarge en rechtermarge zijn goed), maar hij stopt te rap met printen. De onderste marge is nu meer dan 2cm, dus er valt serieus wat weg van mijn pagina. Lijkt mij wel op te lossen door nog wat aan dien ppd aan te passen, maar kzou niet direct weten hoe...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Je weet ook zeker dat je printer op A4 staat en niet per ongeluk op 'letter'? Bij dat laatste formaat valt er nog wel eens wat weg.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• I386DX
De printer staat weldegelijk op A4

• I386DX
Na veel gepruts ben ik er nog steeds niet uitgekomen en zou ik dus willen weten of ik het niet over een andere boeg kan gooien.

Ik zou een oud computertje willen gebruiken als printserver (met één of andere windows-installatie).
Is het dan mogelijk om vanuit linux hetgeen dat moet worden afgedrukt in PCL door te sturen (of op een andere manier) en dan de Windows PC (met de juiste drivers) ermee zijn plan te laten trekken?
Dus is dit mogelijk en in welke richting moet ik dan beginnen zoeken?