Ene Windows corrupt, andere werkt maar is leeg

Pagina: 1
Acties:

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-03 08:36
Vraagje,

Ik heb nu dus twee Windows versies op mijn PC staan, en de werkende versie van Windows, doet alsof mijn PC geformatteerd is...

Maar al mijn data staat op de PC, gewoon op een andere Windows versie (degene die kapot is )

Hoe kan ik nu al mijn dat ook in die nieuwe Windows steken?
Zoals het menu start, de drivers voor mijn video en geluidskaart, en zoverder?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Satangel schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:18:
Ik heb nu dus twee Windows versies op mijn PC staan, en de werkende versie van Windows, doet alsof mijn PC geformatteerd is...
Ehm... Als de "Werkende" versie werkt, hoe kan die dan doen alsof je PC geformatteerd is? Als je PC (net) geformatteerd is dan zal Windows niet werken.

Mischien is het ook wel makkelijk als je uitlegd wat je bedoelt, want hier valt weinig chocola van te maken... Wat voor Windows hebben we het over? (anders dan "dat product van Microsoft")

• Satangel
Ok, ik had dus een corrupte Windows XP Home Edition versie op mijn PC staan.
Ik heb gisteren een praktisch lege partitie van mijn PC geformatteerd, en daar een volledig nieuwe versie van Windows XP Home Edition op gezet.

Die nieuwe versie werkt nu, maar doet alsof alles van mijn PC weg is.
Mijn drivers zijn weg, mijn start menu is volledig leeg, en mijn internet connectie was weg (die heb ik nu weer aan het werken gekregen).

Verwijderd

als windows opnieuw installert dan is die leeg ja. of dacht je soms dat windows alle drivers automatisch van het internet download en installeert. en je startmenu weer vult, je programma's overzet etc, etc etc.

nee. een nieuwe installatie is een verse installatie. leeg ja.

• Satangel
En hoe zet ik deze data nu over?

Want ik heb echt geen zin om al die geinstalleerde drivers en games en al die andere dingen, terug te vinden en te installeren...

Help?

Verwijderd

lol, een lege windows.. je bedoeld: je kan je data niet vinden.
je data staat in c:\Documents and settings\USERNAME\....

kopieer deze HANDMATIG over naar je nieuwe dir.
maw: doe het volgende
1. start -> uitvoeren -> cmd
2. nu zit je direct in je folder waar je bestanden NU staan.bv d:\documents and settings\gebruiker\
kopieer dan de mappen "mijn documenten" "favorieten" (van C:\documents and settings\USERNAAM_OUDE_WINDOWS\... over naar deze folder.

voila dat is het ongeveer

Verwijderd

wat dacht je van windows verkenner?

maar applicaties moet je gewoon opnieuwe installeren evenals games enzo.

• Satangel
Ok, mijn menu start is nu ongeveer in orde, en ik heb al veel dingen terug.

Mijn drivers zijn er echter nog niet, moet ik die herdownloaden?

Verwijderd

waarschijnlijk wel, maar kijk eerst eens in apparaatbeheer voor welke hardware je drivers nodig hebt.

apparaatbeheer kun je vinden in 'systeem' en dan middelste tabblad 'hardware'. hiervoor ga je naar 'configuratie scherm' en dan 'systeem'. het kan nodig zijn dat je eerst de view in het 'configuratiescherm' naar 'klassiek' met zetten zodat je een lijst met iconnen krijgt zoals in windows98 bijvoorbeeld.

als je dan in 'apperaatbeheer' in de lijst een aantal apperatten met een vraagteken ziet moet je daarvoor nog drivers installeren. soms weet windows nog niet wat voor apperaat het is en noemt het dan bijvoorbeeld 'vga adaptor' of 'pci device' ofzo.

je kunt als je weet welke hardware windows hier waarschijnlijk bedoelt de laatse drivers van de website van de fabrikant downloaden. als je bijvoorbeeld weet dat je een 'radeon x1600' videokaart hebt, maar windows noemt het een nog 'vga adaptor' omdat het de drivers voor deze videokaart nog niet heeft. dan kun je drivers van de ati website downloaden op 'www.ati.com' en deze installeren volgens de instructies aldaar.

als je geen idee hebt welke hardware windows bedoeld kun je het beste de 'driver-cd' die je bij je pc kreeg in je pc steken en de instructies volgen. pak ook de handleiding erbij deze zul je zeker nodig hebben. en installeer dan de drivers voor welke 'apperaten' nog niet zijn ge-installeerd'.

LET OP!! installeer geen drivers voor apperaten welke al ge-installeerd zijn en volg de instructies zoals nauwkeuring.

ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt. veel success.

Verwijderd

wat nog handiger is: als we ervanuit gaan dat je 'oude' windows installatie in c:\windows staat en je nieuwe in d:\windows. Naar apparaatbeheer te gaan (ctrl+pauze -> hardware -> apparaatbeheer). Zie je daar nog iets met een vraagteken op -> rechts op klikken, drivers herinstalleren -> pad opgeven -> c:\windows\inf

Dat zou ook moeten werken
succes ermee

Verwijderd

Ik zou eerder de stuff backuppen wat echt belangrijk is en dan eventueel de schijven opnieuw indelen en alles sowieso formatteren en Windows vervolgens schoon erop zetten. Dat 'gekloot' van repareren geeft mij nooit een goed gevoel in het geval van iets belangrijk als een OS en zeker Windows (om maar iets te noemen, je bent bezig met een programma of een spel en het loopt vast of een andere vage fout, stiekem ga je (ik iig wel) denken van oe kan ik misschien toch iets gemist hebben bij het 'repareren' van Windows).

En start menu items backuppen? Nog nooit gedaan, wat een werk, straks heb je allemaal snelkoppelingen die naar de verkeerde drive/map wijzen en die je handmatig mag wijzigen, tenzij je alleen c:\ gebruikt (wat mij ook niet verstandig lijkt overigens).

Als je een internetconnectie hebt is het imho in 99% van de gevallen gewoon het beste de laatste drivers te downloaden van de verschillende hardwareonderdelen tenzij je zeker weet dat je de laatste versie al hebt.

En als het een kwestie is van geen zin hebben lijkt mij een console een veel betere plan om op te gamen.

• Satangel
Ok, ik denk dat ik idd alle super belangrijke dingen ga houden en de rest gewoon formatteren :).
Pagina: 1