Toon posts:

pri slave error hdd nu dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeie middag,

ik heb vanmorgen me pc weer in een kast gestopt en waterkoeling erop gezet. Eerst maar ff met lucht in de kast kijken of alles het nog deed en dat deed het ook. Ik doe waterkoeling erop ik boot alles oke. Ik doe met de powerknop van voeding pc uit. Sluit mijn internet geluidkabels enzo aan. Pc aan krijg ik deze error pri slave error press f1 to continue. Het gekke is, in windows word hij niet herkent maar in het bios kan ik hem wel zien. Weet iemand of hij nu gewoon kapot is.
Ik heb mijn biops gereset en de slave hdd als enige aangesloten dan ziet het bios geen hdd's..

bvd Mitchell

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
Heb je de bewuste HDD al eens los gehaald en/of op een andere poort geprobeerd? Toch redelijk standaard zaken om de HDD uit te sluiten. Desnoods nog even op een ander systeem testen. Mocht dat niet helpen kan een diagnosetool van je HDD-fabrikant nog uitkomst bieden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: je hebt dus een HDD op je primary slave die niet meer gezien wordt door de BIOS? Probeer de disk sowieso aan het uiteinde van de IDE kabel aan te sluiten als single disk (of master, als je geen single disk jumpersetting hebt) en op het andere kanaal. (Ik weet niet wat je precies hebt gedaan bij het 'slave hdd als enige aansluiten').

Kijk sowieso even je stroomvoorziening na: heb je Y-splittertjes tussen je voeding en je HD zitten? Probeer de HD dan eerst even direct op de voeding aan te sluiten.

Om je startpost wat overzichtelijker te maken raad ik je aan om voortaan gebruik te maken van alinea's en dergelijke, nu is moeilijk om er door heen te komen. :/

Verwijderd

Topicstarter
nee hij wred wel gezien in het bios maar gaf een error. Ik heb een andere kabel geprobeerd en dit werkte, gewoon kabel kapot dus. Maar k dacht dat ie kapot was omdat ik al vaker problemen met die schijf gehad heb;)