Toon posts:

Standaard Conroe koeler zit heel los

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Ik hoop dat ik m'n post op de goede plek gezet heb, maar ik heb een vraagje,

Ik ben net een upgradeset wezenhalen (core 2 duo e6600, Asrock conroe xfire, ati 800GTO PCI-e, 1 GB team 667MHz, s-ata II schijfje en een huntskey 400W voeding)

en ik ben nu bezig het geheel aantesluiten, Ik heb de processor eropgezet, maar volgens mij niet helemaal goed, want hij zit helemaal los, ik denk dat hij wel blijft zitten als ik m rechtopzet, maar hoort de standaard conroe cooler zo losjes te zitten ?

wat doe ik nouw fout ?

Alvast bedankt (of sorry voor de vraag stellen op de verkeerde plek) O-)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Handleiding gelezen?
Je hebt die 4 pinnen goed door het moederbord gedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb wel de intel handleiding (ter groote van een landkaart) gelezen, maar ik heb hier niets op kunnen vinden wat me verder kan helpen. Maar ik had het dus toch goed gezien dat hij niet zo los hoort te zitten dus ?

Idd, de vier pinnen heb ik door het moederbord gestokken, en dan een kwartslag gedraaid, moet ik hierbij meer kracht gebruiken ofzo, zodat ze dieper door dat gat heen gaan ?

In iedergeval bedankt voor je antwoord.

Groetjes

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:48:
ja ik heb wel de intel handleiding (ter groote van een landkaart) gelezen, maar ik heb hier niets op kunnen vinden wat me verder kan helpen. Maar ik had het dus toch goed gezien dat hij niet zo los hoort te zitten dus ?

Idd, de vier pinnen heb ik door het moederbord gestokken, en dan een kwartslag gedraaid, moet ik hierbij meer kracht gebruiken ofzo, zodat ze dieper door dat gat heen gaan ?

In iedergeval bedankt voor je antwoord.

Groetjes
ja je moet zowat bankdrukken om die dingen erin te krijgen, mijn mobo veerde lekker mee, maar pas wel op dat je niks kapot maakt. het zijn gewoon snertkoelers met crappy montage en veel herrie.

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 08:36
pinnen moeten NIET gedraaid worden na de installatie. Die kwartslag dient om 'm achteraf makkelijk te verwijderen. Dus je duwt hem er in feite gewoon op tot je klik hoort en that's it. Jij draait er nog eens aan = dus terug los. ;)

Verwijderd

Topicstarter
dank je, ik zal dat moederbord eens wat stevig spierballenwerk laten zien 8)

EDIT: aaahhh bedankt allemaal, ik ga weer richting me computer ;-)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 16:58 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 22:05

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ja die montage gaat nergens over, het mobo wat ik installeerde boog behoorlijk door... Bleek dat ik hem niet hard genoeg had aangedrukt, hij werd 80 graden. Nog eens geprobeerd, goed gekeken of die pinnen goed zaten en hard drukken. Nu wordt-ie 40 graden :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal, hij zit nu heel stevig vast.

idd een rot systeem, maar bij me oude Athlon XP vondt ik het ook wel lastig.

hij zit er iniedergeval op, Ik sta wel verbaast van zoveel snelle reacties.

Echt toppie :)

Groetjes !!!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:03:
Hartelijk dank allemaal, hij zit nu heel stevig vast.

idd een rot systeem, maar bij me oude Athlon XP vondt ik het ook wel lastig.

hij zit er iniedergeval op, Ik sta wel verbaast van zoveel snelle reacties.

Echt toppie :)

Groetjes !!!
't is geen rotsysteem, 't is gewoon een kwestie van RTFM :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:09
Technicality schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:59:
Ja die montage gaat nergens over, het mobo wat ik installeerde boog behoorlijk door... Bleek dat ik hem niet hard genoeg had aangedrukt, hij werd 80 graden. Nog eens geprobeerd, goed gekeken of die pinnen goed zaten en hard drukken. Nu wordt-ie 40 graden :)
Ik had exact hetzelfde probleem destijds.
Pagina: 1