Toon posts:

Problemen met cd-brander en DVD brander

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey all,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen:

Ik heb in mijn pc een cd-brander en een dvd brander zitten na een lange tijd goed te hebben gewerkt is er een vreemd probleem opgetreden. Namelijk zodra ik een cd/dvd in een van de spelers doe start mijn pc spontaan opnieuw op en blijf rebooten bij het bios scherm.

CD en DVD zijn via 1 IDE kabel aangesloten op het moederbord. Deze IDE kabel is al vervangen voor een nieuwe maar het probleem blijft. Is het misschien de voeding?

Groet,

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Probeer eens maar 1 apparaat aan de kabel te hangen, dus van een apparaat alle 2 de kabels los te maken.
Alles opnieuw installeren.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
Mocht dat niet werken zou ik inderdaad de voeding eens doormeten. Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide al eens doorgelezen? Bij nader inzien denk ik niet dat je waar veel aan hebt, een hardwarematige fout lijkt logischer.

Als je in bijvoorbeeld de BIOS een cd in de speler stopt, reboot de pc dan ook?

[ Voor 39% gewijzigd door SysRq op 06-11-2006 16:52 ]

-

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

Barrycade

Through the...

Heb ik wel eens eerder hier lang zien komen zo'n probleem. Was toen dat de Speler kapot was en doordat die sluiting maakte de boel liet restarten. Zou ze een voor een even loskoppelen (qua voedingskabel) en even testen of het bij allebei optreedt.

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij een andere dvdspeler treed dit probleem op. Die heb ik als enigste drive aangesloten. die dvd speler is zekerweten niet kapot want die wordt veel gebruikt in een andere pc.

Het maakt tevens niet uit wanneer er een cd in de lade gestopt word. De pc reboot gewoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 17:04 ]