Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
0 uur per week 
Sorry !
Installeren kost wat tijd maar soms wordt er een complete (stap voor stap) handleiding bij je pakket geleverd.
Backup script's maken en testen.
Restore !!! testen...
Klaar...
Althans dit op ons "personeels systeem" redelijk statisch m.u.v. personele mutatie's natuurlijk, de DB groeit dus minimaal.
Sorry !
Installeren kost wat tijd maar soms wordt er een complete (stap voor stap) handleiding bij je pakket geleverd.
Restore !!! testen...
Klaar...
Althans dit op ons "personeels systeem" redelijk statisch m.u.v. personele mutatie's natuurlijk, de DB groeit dus minimaal.
Als je de DB goed configureert wel ja, maar de TS geeft al aan dat ze niet veel kennis van Oracle in huis hebben. Dan zal het --- no offense --- wel niet goed geconfigureerd worden waardoor je naderhand met de spreekwoordelijke gebakken peren zit.the_nowhereman schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:20:
0 uur per week
Sorry !
Restore !!! testen...
Klaar...
Gewoon eenmalig uitbesteden zou ik zeggen. Dan is het naderhand bovendien gemakkelijker om daar weer aan te kloppen mocht er iets in de soep gelopen zijn.
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Ik zie niet wat er mis is met trial and error? Als Oracle is aangeschaft, waarom niet op een lege machine de handleiding volgen en met 2 separate clients een paar tests doen en desnoods met een paar tools een benchmark uitvoeren?
Werkt het niet, dan loont het alsnog om een extern bedrijf te huren. Werkt het wel, kan je jezelf op de borst kloppen (en de auteurs van de handleiding) en heb je het bedrijf weer geld bespaard.
Werkt het niet, dan loont het alsnog om een extern bedrijf te huren. Werkt het wel, kan je jezelf op de borst kloppen (en de auteurs van de handleiding) en heb je het bedrijf weer geld bespaard.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Gewoon "werken" lijkt me niet voldoende. Oracle schaf je niet voor niets aan. Dat doe je omdat je iets van de DB verwacht. En wil je goede resultaten krijgen, dan moet je (is mijn ervaring) er wel iets voor doen.
Al is het maar dat je tablespaces goed staan.
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
ok dat klinkt goed.
we waren zowieso van plan de initiele installatie door een ander bedrijf te laten doen. Hebben we helaas de tijd en zoals aangehaald de kennis niet voor.
We hebben nog 25 gig over op de backup. denk je dat dat voldoende is om de oracle server erbij te nemen. De database kan niet zo groot worden met 80 gebruikers lijkt me. Of vergis ik mij daarin.
we waren zowieso van plan de initiele installatie door een ander bedrijf te laten doen. Hebben we helaas de tijd en zoals aangehaald de kennis niet voor.
We hebben nog 25 gig over op de backup. denk je dat dat voldoende is om de oracle server erbij te nemen. De database kan niet zo groot worden met 80 gebruikers lijkt me. Of vergis ik mij daarin.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ze schaffen hier Oracle aan omdat het een vereiste is voor een personeels software pakket. Veelal is een standaard installatie zonder allerlei toeters en bellen prima te verantwoorden. Performance tuning doe je niet binnen de database tabellen en indexen om de eenvoudige reden dat dan de support van het pakket weg is.JKVA schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:04:
Gewoon "werken" lijkt me niet voldoende. Oracle schaf je niet voor niets aan. Dat doe je omdat je iets van de DB verwacht. En wil je goede resultaten krijgen, dan moet je (is mijn ervaring) er wel iets voor doen.
Belangrijk is in dit soort gevallen: Regel de backup en restore goed. Zorg voor een goede sizing van je databases. De hardware is tegenwoordig over het algemeen snel genoeg voor dit soort toepassingen, tenzij je praat over een personeelsssysteem voor tienduizenden werknemers. Dat zal wel niet het geval zijn, want dan mag je er van uit gaan dat de beheer afdeling dit prima voor je kan regelen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Aan de late kant, I know, maar alsnog: Het lijkt hier puur om een beheers kwestie te gaan en niet om een ontwikkel kwestie. Vandaar een kleine move richting Windows Servers en Server-software
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1