[XP] Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 21:47
Hey,

Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn computer. Als ik heb aanzet, krijg ik gewoon het textje van de BIOS, en daarna gewoon het scherm van HP. Maar daarna, krijg ik eventjes een zwart scherm, en begint hij weer opnieuw met de BIOS en het scherm van HP en zo de hele tijd door.

Ik heb niet echt iets gedaan waardoor dit zou kunnen komen.. Alleen had ik wel de computer een grote opruiming gegeven en veel programma's verwijderd etc. Ook zaten er volgens mij virussen op, maar die waren net 2 dagen daarvoor al verwijderd, en toen startte hij wel nog gewoon op.

Weten jullie misschien waardoor dit komt? Ik hoop dat ik jullie genoeg info heb gegeven en dat ik dit in het goede forum heb gezet, willen jullie het dan verplaatsen naar het juiste forum?

Groeten,

Hans(vd)

Specs:

HP Compaq
Intel Pentium 4 2.8ghz
512 mb ram
GeForce FX 5200

Verder weet ik het niet precies, kunnen jullie hier iets mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Hansvd op 07-11-2006 14:45 ]

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06-2025
Geef even een specificatie van je pc. (type HP)

• Hansvd
TS geupdate met de specificaties.

[ Voor 46% gewijzigd door Hansvd op 07-11-2006 14:57 ]

Verwijderd

Heb ik zelf ook een keer last van gehad, toen was het de HD. Misschien is het bij jou hetzelfde geval en is je HD stuk.

• Hansvd
Hmm, ben ik dan al mijn bestanden kwijt? Dat zou heel erg zijn, en hoe zou het eigenlijk plotseling kunnen komen dat mn HD kapot gaat?

Verwijderd

Je HD hoeft niet meteen kapot te zijn. Kan jij SMART aanzetten in de bios? Dan kan je daarmee een indicatie krijgen of je HD wel degelijk overleden is (of nog beter, tooltje van fabrikant op floppy en die ff runnen).

Waar je ook nog naar kunt kijken is of er geen condensators bol staan op het moederbord, ikzelf heb een zelfde situatie gehad (wel met een veel oudere PC).

Verder geeft ie echt helemaal geen melding of iets? Gewoon meteen weer gereboot en begint ie weer opnieuw?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Controleer eens de HD met een tool van de fabrikant (van de HD, niet van HP !).

Start je systeem eens op met een bootable CD (BartPE, een van de vele Linux CD's) en stel je bestanden veilig.

Mijn voorkeur:

Haal de harddisk uit je huidig systeem en plaats deze in enig andere machine. Zorg dat je al je bestanden op CD / tape / disc / ander medium plaatst en voer hierna een schone installatie uit.

Doet je HD het niet in een ander systeem ? -> HD tool van de fabrikant gebruiken.

Waarom plotseling overlijden ? -> Alles kan kapot gaan (en daarvoor bestaat de backup).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hansvd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:05:
Hmm, ben ik dan al mijn bestanden kwijt? Dat zou heel erg zijn, en hoe zou het eigenlijk plotseling kunnen komen dat mn HD kapot gaat?
Je bestanden staan er dan vaak nog gewoon op hoor. Het is alleen zo dat je moederbord je HD niet goed detecteert waardoor hij niet verder boot. Probeer eens wat hierboven vermeld staat.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 19:03
Start hij wel op met een live-cd, of de installatie cd van XP?

Als je je bestanden veilig wilt stellen kan je altijd de hardeschijf eruit halen en in een andere pc stoppen.
Pagina: 1