Toon posts:

[XP] Vast stationsletter voor mobiel apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik synchroniseer mijn lokale bestanden naar een extern (meeneembaar) apparaat. (Dat doe ik met SyncToy). Elke keer als mijn mijn apparaat opnieuw aansluit is de letter van het station anders. De ene keer is het I:\ dan weer J:\ en dan weer K:\. En dan werkt het synchroniseerprogramma niet, omdat het voor hem niet op de juiste pad staat!

Hoe kan ik dit werkend krijgen en houden, zonder steeds opnieuw die paden weer aan te hoeven maken? Kan ik een drive letter vast toewijzen aan een apparaat, dan zoals nu dat hij automatisch eentje kiest? En hoe doe ik dat in Windows dan?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik gebruik daarvoor een programma dat ook als service kan draaien voor
is van 't programma USBDLM van www.uwe-sieber.de

(moet je het externe toestel wel telkens op dezelfde manier aansluiten eh.
dus niet telkens op een andere poort want anders an die er ook nix meer aan doen...)

helpt mij om mijn usb-schijf telkens opnieuw dezelfde en voor mij juiste drive letter te geven.
(zodat mijn laptop zijn downloads daarop kan plaatsen)

er is ook een registry-hack voor dacht ik maar die is me onbekend.

[ Voor 29% gewijzigd door soulrider op 06-11-2006 15:54 ]

• Mighty Giesso
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 22:49

Mighty Giesso

Me is Mighty I hope :P

Je kunt ook 'tweakUI' van de powertoys downloaden van Microsoft (gratis)

Hier zit een optie om in te stellen, welke schijf benamingen allemaal beschikbaar stelt

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, Maar het is niet dat ik een selectie van letters wilt maken.

Het gaat erom dat de computer het apparaat detecteerd en herkent dat hij aan bijv. drvie J: moet gaan heten. Ik heb ook andere mobiele apparaten, en die moeten dus niet aan J: gekoppeld kunnen worden. J: moet dus gereserveerd zijn voor mijn apparaat!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Als het bewuste mobiele apparaat aangesloten is de drive letter veranderen voor dat apparaat.

Z: bijvoorbeeld.

Als het goed is wordt dat onthouden.

Abort, Retry, Quake ???