Beeld beweegt in laagjes ipv soepeltjes

Pagina: 1
Acties:

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 20:27
Ten eerste sorry als deze topic niet op dit forum hoort maar ik wist zo snel geen beter forum te bedenken aangezien ik geen idee heb waar de fout precies in zit...

Mijn probleem is dat sinds ik gisteren mijn DVD-RW weer even aansloot om een DVD te branden mijn beeld zich in laagjes beweegt in plaats van gewoon soepel/snel. Als ik bijvoorbeeld op de Windows knop druk duurt het een paar seconden voordat de startbalk er is en gaat hij binnen die seconden van transparant naar niet transparant. Als ik een scherm minimaliseer verdwijnt dat scherm van boven naar beneden in een paar seconden.

Ik heb een System Restore gedaan naar gisteren voordat ik Nero 7 installeerde maar dat hielp niks... heb nu echt geen flauw idee waar het aan kan liggen. De DVD-RW is ook niet meer aangesloten.

Mijn specs zijn:

VIA K8T800 mobo
AMD Athlon 64 3000+
512 MB RAM
Radeon 9800 Pro
400W Antec voeding

Hopelijk heeft iemand een oplossing... alvast bedankt voor enige antwoorden :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als hij op PIO staat :? Dan moet je hem even naar UDMA veranderen :)
Hoe zit het verder met je geheugengebruik en het aantal processen die draaien?

Wauw, een sig!

• gostevie
PIO / UDMA zegt me niks :'(

Hier is een screenshot van mn Task Manager; http://img100.imageshack.us/img100/9787/screenlb4.jpg

Heb net trouwens geprobeerd een filmpje te kijken in Winamp en die liep soepeltjes zolang ik mn muis niet bewoog... deed ik dat wel dan ging ie haperen als een malle.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Niks mis mee zo te zien.
Ga naar je Systeemeigenschappen >> Hardware >> Apparaatbeheer >> IDE ATA/ATAPI-controllers >> primair of secundair kanaal. Dan kan je zien op wat voor overdrachtsmodus het werkt (PIO of UDMA).

Wauw, een sig!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Zijn je VGA drivers correct geinstalleerd?

Verwijderd

lijkt idd een vga driver probleem,

probeer (ook al is deze goed geinstalleerd) even te herinstallereen met de nieuwste versie.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Volgens mij zijn idd je videokaart drivers niet geinstalleerd :)
Op dit moment word de standaard Windows driver gebruikt...

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Dat ik daar niet eerder aan had gedacht 8)7 Chipsetdrivers helpen ook iig :)

Wauw, een sig!

• gostevie
Bedankt voor alle reacties!

Primary en Secondary controller staan allebei op DMA if available.

Weet niet hoe ik kan contreleren of mijn VGA drivers goed zijn geinstalleerd? Maar zal even proberen de driver van mn Radeon 9800 Pro opnieuw te installeren... ben benieuwd :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gostevie schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:08:
Bedankt voor alle reacties!

Primary en Secondary controller staan allebei op DMA if available.

Weet niet hoe ik kan contreleren of mijn VGA drivers goed zijn geinstalleerd? Maar zal even proberen de driver van mn Radeon 9800 Pro opnieuw te installeren... ben benieuwd :)
Download de laatste van ati.com ofzo.. Maar 10 tegen 1 dat het daar aan ligt. Wel vreemd dat het zo ineens is trouwens...

Hoi!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
DMA if available zegt nog niet dát het ook daadwerkelijk op DMA draait, want het kan best zijn dat het niet 'available' is. Dus ook even controleren of ze ook daadwerkelijk DMA draaien.

The devil is in the details.

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Heb je misschien de DVD-speler op dezelfde kabel gezet als je harddisk? Ik meen me te herinneren dat dat ook vertraging kan opleveren.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• gostevie
Hoe kan ik dan controleren of ze ook daadwerkelijk op DMA draaien ? Zie dat nergens aangegeven... bij Advanced Settings van de Primary IDE Channel staat alleen bij Transfer Mode "PIO" of "DMA if available".

DVD zat op een aparte IDE kabel, mijn 2 HDDs zijn allebei SATA. Wel was die de middelste aansluiting van die IDE kabel kapot (plastic omhulsel met pinnetjes was eraf) maar ik nam aan dat de IDE kabel dan nog wel zou werken, kon even geen nieuwe vinden... en de DVD-RW brandde ook normaal (alleen was het beeld etc. toen al wel zo traag).

Probeerde net ATI Catalyst Control Center te installeren maar daar had ik Microsoft Network Frame 2.0 voor nodig en -daar- had ik weer Windows Installer 3.0 voor nodig dus die ga ik nu even installeren :)

• Hahn
  • Nu online
gostevie schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:31:
Hoe kan ik dan controleren of ze ook daadwerkelijk op DMA draaien ? Zie dat nergens aangegeven... bij Advanced Settings van de Primary IDE Channel staat alleen bij Transfer Mode "PIO" of "DMA if available".
Hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.2dark.net/Downloads/Screenshots/DMA.jpg

• gostevie
Daar staat "Not applicable" :/

En voor Windows Installer 3.0 zie ik dat je eerst je "echte" Windows account moet laten verifieren... >_> dat gaat niet lukken, eens zien of ik nog een Radeon 9800 Pro CDtje heb liggen hier.

• Hahn
  • Nu online
De DMA-controller verwijderen in Apparaatbeheer en opnieuw opstarten heeft bij mij al een paar keer dit soort problemen verholpen :)

• gostevie
Disable of Uninstall ? Heb geen zin om ineens 2 controllers kwijt te zijn :p

• gostevie
Ok ben al een stukje verder. Heb eerst die controllers gedelete (Uninstall) en toen opnieuw de PC gestart en ineens leek het inderdaad een stuk sneller te gaan, enige probleem dat ik nog had was dat het scrollen tergend langzaam en haperig ging en dat bij het kijken van een filmpje in Winamp zodra ik mn muis beweeg het beeld erg hapert.

Dus ik wilde mn Radeon 9800 Pro drivers opnieuw installeren... gedownload van de website, moet eerst Microsoft Network Frame 2.0 hebben, prima, die gedownload. En om die te installeren had ik weer Microsoft Installer 3.0 nodig die je alleen kan krijgen door het verifieren van de legitimiteit van je Windows account... probleempje.

Vervolgens dan maar de CD van de Radeon 9800 Pro kaart gezocht en gevonden, geinstalleerd en als ik dan de nodige reboot z'n gang laat gaan wil hij niet meer opstarten... gaat tot aan het Windows laad scherm en dan valt ie uit. Enige manier om hem dan aan te krijgen is Last Known Good Configuration te kiezen...

Oftewel! Ik krijg mn videokaart drivers niet geinstalleerd, het zal ook eens wel goed gaan... zucht

• EWK
  • Niet online

EWK

gostevie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:27:

En om die te installeren had ik weer Microsoft Installer 3.0 nodig die je alleen kan krijgen door het verifieren van de legitimiteit van je Windows account... probleempje.
Dan zie ik maar één logisch oplossingje...
Windows kopen...

Hoi!

• gostevie
Hmm volgens mij zit Microsoft .NET Framework 2.0 in SP2 dus ben nu bezig die te installeren...

• EWK
  • Niet online

EWK

gostevie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:23:
Hmm volgens mij zit Microsoft .NET Framework 2.0 in SP2 dus ben nu bezig die te installeren...
Nee, zit hier niet op. Ik heb ook gewoon XP SP2 (legaal) en ik heb .net framework apart moeten downloaden. Volgens mij heb je geen validatie nodig voor framework 1.0

Kijk eens hier:

Hoi!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je hebt twee mogelijkheden:

Van https://support.ati.com/i...Answer.asp?questionID=640 bij 'Low Speed (Dial-up)' alleen voor de Display Driver gaan, en in plaats van het Catalyst Control Center (welke het .NET Framework nodig heeft) ATI Tray Tools gebruiken.

Of, als je wel het Catalyst Control Center wil hebben, kan je naar Windows Update gaan, en rechts ergens klikken om te upgraden naar Microsoft Update (welke ook Office enzo kan updaten). Als je daarna naar Windows Update toe gaat wordt je meteen doorgestuurd naar Microsoft Update, en voordat die verder kan gaan moest je Microsoft Installer 3.0 + de laatste versie van WGA hebben. Enige nadeel van deze methode is dus dat je wel die WGA meuk hebt die je elke keer zal herinneren dat je stout bezig bent.

Overigens is updaten naar SP2 sowieso verstandig aangezien sinds begin oktober dit jaar SP1 niet meer ondersteund wordt door Microsoft en dat daar ook geen updates meer voor zullen worden uitgebracht. Gezien nieuws: 'Extreem kritiek' lek gevonden in Internet Explorer en andere (nog te komen) vulnerabilities is het dus wel handig om bij te blijven. Ook met een illegale Windows XP SP2 ontvang je hier wel security updates voor.

• gostevie
Denk niet dat ik iets aan de Microsoft .NET Framework 1.0 heb omdat ie echt zegt dat ik 2.0 nodig heb. SP2 had ik trouwens al, was 't alleen even vergeten omdat ik een gloeiende hekel aan dat Automatic Updates ballonnetje heb en die dus had uitgezet.

Heb die 2 programmaatjes geprobeerd, eerst de Display Driver geinstalleerd en na een restart bleef mn PC maarliefst 2 x in Windows haken, in de toolbar rechtsonderin mengden een paar icoontjes zich en mijn muis bewoog niet meer, dus opnieuw opgestart. Na 2 keer had ik wel genoeg tijd om het 2e programma te downloaden, die ATI Tray Tools heb ik nu dus geinstalleerd maar helaas geen verbetering.

Ik kan mijn muis nu trouwens wel tijdens filmpjes op Winamp bewegen maar scrollen gaat in Firefox, IE en Deze Computer nog steeds haperig en langzaam :(

Wil wel kijken of ik die Windows Update kan upgraden maar kan het Windows Update icoontje niet in de toolbar vinden en dus ook niet bevelen te upgraden.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
windows installer hoef je echt niet te updaten om je videokaart drivers te installeren.

Gewoon op ati.com de kale drivers downloaden.
Dan via apparaatbeheer je videokaart drivers updaten en je nieuwe inladen. Heb je ook gelijk al die rotzooi software eromheen niet meer!

• gostevie
Ok nu wordt ie helemaal mooi; had via Update Driver een nieuwe driver gekozen, krijg ik dit;

http://img452.imageshack.us/my.php?image=wtfyf4.jpg

Kan nu de resolutie niet eens meer verhogen, alles ziet er lelijk uit en al mn schermen gaan weer in laagjes naar beneden als ik minimaliseer... zucht... krijg zin om gewoon de meuk te formatteren.

[ Voor 26% gewijzigd door gostevie op 07-11-2006 14:37 ]

Verwijderd

Kurios schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:58:
windows installer hoef je echt niet te updaten om je videokaart drivers te installeren.

Gewoon op ati.com de kale drivers downloaden.
Dan via apparaatbeheer je videokaart drivers updaten en je nieuwe inladen. Heb je ook gelijk al die rotzooi software eromheen niet meer!
wel als die hele install meuk W.I. 3.0 nodig heeft ;)

kijk of je de driver kan bijwerken met het benodigde .inf bestand, ipv de installatie te doen.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je wel de drivers voor je chipset (north- en southbridge) geïnstalleerd? En staan je harde schijven nu wel in DMA?

• gostevie
Weet niet hoe ik via een .inf drivers moet installeren...

Die VIA Hyperion chipset drivers had ik al, maar nu nog even geupdate. Van de IDE Channels staat alleen de Device 0 van de Secondary IDE Channel op UItra DMA, rest staat op Not Applicable...

Ik heb trouwens niet veel IDE channels geloof ik, mijn harde schijven zijn allebei SATA en heb verder alleen een DVD-RW aangesloten.

• gostevie
Phew, heb even alle ATI drivers uninstalled en kan eindelijk weer een normale resolutie en icoontjes zien; zie ook nu pas dat de screenshot die ik neerkwakte net er heel normaal uitziet nu... maar bij mij was alles verneukt; kon de resolutie niet omhoog zetten en alle icoontjes etc. waren 'korrelig'...

Nu weer terug bij af zo'n beetje; het scrollen gaat haperig en langzaam, filmpjes zijn lelijker en trager maar minimaliseren doet wel weer normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door gostevie op 07-11-2006 15:50 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:12:
[...]

wel als die hele install meuk W.I. 3.0 nodig heeft ;)

kijk of je de driver kan bijwerken met het benodigde .inf bestand, ipv de installatie te doen.
dat is dus precies wat ik zeg :? :?

• gostevie
Had SP2 blijkbaar toch niet dus SP2 geinstalleerd, vervolgens Microsoft .NET Framework 2.0 en daarna de nieuwste drivers... en heb nog steeds het probleem... zucht

Waar zou 't nu aan kunnen liggen ? Kan ik checken of de drivers goed werken ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien heeft je PC een "SOA", controleer eens op Spyware e.d.

Andere kijkers : zie zijn bureaublad http://img452.imageshack.us/my.php?image=wtfyf4.jpg

:D

• EWK
  • Niet online

EWK

Exorcist schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:45:
Misschien heeft je PC een "SOA", controleer eens op Spyware e.d.

Andere kijkers : zie zijn bureaublad http://img452.imageshack.us/my.php?image=wtfyf4.jpg

:D
offtopic:
Elisha Cuthbert is zooooooooo lekker!

Maar leuke woordspeling.
Waarom koop je niet gewoon Windows XP...? Moet je eens kijken hoeveel ellende het scheelt!

Hoi!

• gostevie
Spyware gecheckt, niks bijzonders. Windows hoef ik niet echt te kopen want heb SP2 etc. al geinstalleerd :P

Nog andere ideeen? Het ligt dus niet aan m'n videokaart..?

• gostevie
De videos in Winamp zijn trouwens wel lelijker en haperiger; vooral getypte letters zien er erg 'korrelig' uit. Daarnaast kan ik ook geen games meer opstarten; bij Hitman krijg ik een Fatal error. Direct 3D: No suitable hardware found, Trackmania neemt gewoon de display van mn desktop over en Wolfenstein ET start maar dan krijg ik een grijs scherm en reageert ie niet meer.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
toch maar weer de ATI drivers installen, je hebt twee versies, 1 complete een dowload van zeg 30 mb maar je hebt ook een versie voor degene zonder breedband internet, probeer die eens.

• gostevie
..... Het werkt! Had de ATI drivers meuk geuninstalled en de simpele versie (weer) gedownload en geinstalled en nu werkte het! Ineens vond de PC nieuwe hardware, een VGA controller en na een seconde lang zwart scherm werkt alles weer vlekkeloos!

Bedankt!!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

gebruik voor het deinstalleren van de driver: [url]http://www.drivercleaner.net/professional.php[/end].
Wanneer klaar met cleanen even opnieuw opstarten.
Driver installeren en wederom opnieuw opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvoske op 09-11-2006 19:16 ]

Beroeps brabander

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Misschien ook nog even kijken of je Direct X 9.0c hebt?

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1