digitaliserenmet WinTV-PVR-500 MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een WinTV-PVR-500 MCE dual turner met Windows XP sp2.

Ik wou deze kaart gebruiken om vhs banden te digitaliseren op de computer maar dit gaat niet

VirtualDub werkt wel met de kaart maar deze gebruik een hcw2 codec en dit wordt een groot bestand en vervolgens kan windows of adobe primiere er niet mee overweg.

Ik heb ook gekeken naar SageTV of BeyondTV maar daar kon ik het niet in vinden.

Weet iemand soms een goed programma of de juiste settings om met VirtualDub een goede avi of mpeg te maken

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 182736 op 06-11-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Eeuhm......wattes?
Wat probeer je nou eigenlijk te doen?

Dusdanig veel spel- en schrijffouten dat ik er niet echt wijs uit word....

Maar om een aantal aanwijspunten te geven over wat ik wel kan uitmaken:
- Heb je de laatste drivers geinstalleerd van je WinTV kaartje?
- Heb je geen overbodige programma's draaien?
- Heb je genoeg geheugen?
- Heb je genoeg CPU kracht?
- Heb je Nero Vision geprobeerd?

[ Voor 50% gewijzigd door sariel op 06-11-2006 14:52 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
Mediaportal eventueel. Je kan gewoon video opnemen, in dvr-ms format (da's een soort MPEG2). Er zijn plugins geschikbaar om dat weer om te zetten in meer reguliere formaten en er is *NIEUW* zelfs een brand naar video-DVD optie. Anderszijds: het is eigenlijk een full-scale HTPC app, dus als je het alleen hiervoor wilt gebruiken is "bloatware" een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sariel schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:50:
Eeuhm......wattes?
Wat probeer je nou eigenlijk te doen?

Dusdanig veel spel- en schrijffouten dat ik er niet echt wijs uit word....

Maar om een aantal aanwijspunten te geven over wat ik wel kan uitmaken:
- Heb je de laatste drivers geinstalleerd van je WinTV kaartje?
- Heb je geen overbodige programma's draaien?
- Heb je genoeg geheugen?
- Heb je genoeg CPU kracht?
- Heb je Nero Vision geprobeerd?
het is een hp compaq met 512mb ram, 3ghz. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd voor windows xp. Ik heb nero vision niet geprobeerd, maar ik weet niet beter of deze kan alleen babbelen met dv apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
onkl schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:53:
Mediaportal eventueel. Je kan gewoon video opnemen, in dvr-ms format (da's een soort MPEG2). Er zijn plugins geschikbaar om dat weer om te zetten in meer reguliere formaten en er is *NIEUW* zelfs een brand naar video-DVD optie. Anderszijds: het is eigenlijk een full-scale HTPC app, dus als je het alleen hiervoor wilt gebruiken is "bloatware" een understatement.
ik heb nu even gekeken maar het lijkt me niet mogelijk om vanaf het svideo of composiet op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Anoniem: 182736 schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:24:
[...]

ik heb nu even gekeken maar het lijkt me niet mogelijk om vanaf het svideo of composiet op te nemen.
Jawel hoor, maar heel duidelijk is het niet:"
In de setup: je maakt een nieuw TV kanaal van het type "external"
In het programma zelf: ga naar my TV, kies scheduled, stel een recording in op dat kanaal en zet je video aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
onkl schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:24:
[...]

Jawel hoor, maar heel duidelijk is het niet:"
In de setup: je maakt een nieuw TV kanaal van het type "external"
In het programma zelf: ga naar my TV, kies scheduled, stel een recording in op dat kanaal en zet je video aan.
dit werkt niet, ik vond SageTV beter werken, maar alleen opnemen werkte klote, moet alles inplannen.
Weet iemand soms een ander programma, of hoe je met VirtualDub van de hcw2 codec afkomt, dit is een hardware matige compressie die je vervolgens niet kon omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Weet iemand soms een ander programma, of hoe je met VirtualDub van de hcw2 codec afkomt, dit is een hardware matige compressie die je vervolgens niet kon omzetten.
Probeer gewoon de WinTV2000 applicatie van Hauppauge te gebruiken, aan captureprogramma's die de hardware MPEG2 chip niet ondersteunen heb je niet veel.
Officieel werkt de PVR500 niet met de WinTV2000 maar aangezien het eigenlijk 2 PVR150's op een kaart zijn zou het wel moeten werken. :)
Eventueel zou je voor een goede werking een van de tuners kunnen uitschakelen via de hardware configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Je zou ook STOIK Capturer kunnen proberen, ik weet niet of die met jou 500MCE werkt, maar wie weet.
Anders is er ook van Roxio een Plugin voor Windows Media Center, die werkt zonder MCE ook met een Roxio aplpicatie genaamd: Kio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kaajee schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:02:
Je zou ook STOIK Capturer kunnen proberen, ik weet niet of die met jou 500MCE werkt, maar wie weet.
Anders is er ook van Roxio een Plugin voor Windows Media Center, die werkt zonder MCE ook met een Roxio aplpicatie genaamd: Kio
STOIK Capturer erkt goed. hij gebruik de hardwarematige decoder en zet deze gelijk om naar avi met elke codec die je wilt. ik heb nu alleen nog geen geluid en heb geen idee of je ook ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:42:
[...]

Probeer gewoon de WinTV2000 applicatie van Hauppauge te gebruiken, aan captureprogramma's die de hardware MPEG2 chip niet ondersteunen heb je niet veel.
Officieel werkt de PVR500 niet met de WinTV2000 maar aangezien het eigenlijk 2 PVR150's op een kaart zijn zou het wel moeten werken. :)
Eventueel zou je voor een goede werking een van de tuners kunnen uitschakelen via de hardware configuration.
ik heb win tv gedownload voor de pvr150 maar dit werkt niet onder xp, het start op met foutmeldingen en kan dr niks mee capture. beeld bevries en wat ie op neemt kan je niet afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou je mpeg2 weer naar avi willen omzetten? Dat is toch gewoon zonde. Lijkt me trouwens dat de kaart zelf met de nodige tooltjes komt om spul te caturen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:26:
Waarom zou je mpeg2 weer naar avi willen omzetten? Dat is toch gewoon zonde. Lijkt me trouwens dat de kaart zelf met de nodige tooltjes komt om spul te caturen...
dit is eigenlijk een windows media center kaart en ik gebruik hem onder windows xp. dus gewoon de mc drivers geinstalleerd van internet onder windows xp en het werkt wel, maar de software wordt niet ondersteund door xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 182736 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:24:
[...]

STOIK Capturer erkt goed. hij gebruik de hardwarematige decoder en zet deze gelijk om naar avi met elke codec die je wilt. ik heb nu alleen nog geen geluid en heb geen idee of je ook ondersteund wordt
Je zult wel de hardwarematige ENcoder bedoelen..... ;)
Audio: heb je wel de kabel uit je 500MCE doorgelust naar je audio-in van je geluidskaart/pc en deze in STOIK geactiveerd?
voodooless schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:26:
Waarom zou je mpeg2 weer naar avi willen omzetten?
Foei, moderator, jij moet toch weten dat je nu een beetje onzin praat?! :P mpeg2 en avi, omzetten.....
AVI is geen formaat (zoals MPEG2 in dit geval wel is) maar slechts een container (verpakking) waarin (veel) verschillende, formaten in 'passen'. Formaten zijn bijv: MPEG2, xvid, divx etc. Containers zijn er minder, het 'ouderwetse AVI' en hbijv. het modernere Matroska. Containers en formaten zijn 2 compleet verschillende dingen, appel en peren......
Die MCE500 spuugt in principe gewoon MPEG2 uit en theoretisch kun je die in elke container plaatsen, dus ook in een AVI container, het formaat blijft echter gewoon MPEG2......dus er wordt niets omgezet, in ieder geval niet door bijv. Stoik tijdens het capturen/digitaliseren......

[ Voor 62% gewijzigd door voodooless op 07-11-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
^^ dit alles neemt niet weg, dat MPEG2 -iha- vrij grote bestanden opleverd. Als het origineel een VHS band is zal je er in praktijk vaak DivX (da's dus weer een formaat) van kunnen maken met een kwaliteitsverlies wat alleen een geoefend kijker opvalt, terwijl een film plotseling weer een normale bestandsgrote heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht dat het via Windows Movie Maker moet kunnen lukken. Je kunt daarin volgens mij de gewenste ingang van de MCE500 voor opname selecteren als ik me niet vergis.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-11-2006 11:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:55:
Ik dacht dat het via Windows Movie Maker moet kunnen lukken. Je kunt daarin volgens mij de gewenste ingang van de MCE500 voor opname selecteren als ik me niet vergis.
windows movie maker ziet de kaart wel maar doet alles software matig dus 100 procent cpu belasting en veel frame drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:44:
Foei, moderator, jij moet toch weten dat je nu een beetje onzin praat?! :P mpeg2 en avi, omzetten.....
AVI is geen formaat (zoals MPEG2 in dit geval wel is) maar slechts een container (verpakking) waarin (veel) verschillende, formaten in 'passen'. Formaten zijn bijv: MPEG2, xvid, divx etc. Containers zijn er minder, het 'ouderwetse AVI' en hbijv. het modernere Matroska. Containers en formaten zijn 2 compleet verschillende dingen, appel en peren......
Die MCE500 spuugt in principe gewoon MPEG2 uit en theoretisch kun je die in elke container plaatsen, dus ook in een AVI container, het formaat blijft echter gewoon MPEG2......dus er wordt niets omgezet, in ieder geval niet door bijv. Stoik tijdens het capturen/digitaliseren......
Dat weet ik natuurlijk wel, echter blijft de vraag: waarom zou je er avi van maken? Ik heb sowiso nog nooit een avi gezien met mpeg audio en video erin verpakt, misschien dat dat standaard is in de media center wereld :? . Is ook tamelijk zinloos natuurlijk, immers voldoet het eigen mpeg formaat daar prima voor.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:57:
[...]

Dat weet ik natuurlijk wel, echter blijft de vraag: waarom zou je er avi van maken? Ik heb sowiso nog nooit een avi gezien met mpeg audio en video erin verpakt. Is ook tamelijk zinloos natuurlijk, immers voldoet het eigen mpeg formaat daar prima voor.
het formaat avi of mpeg maak mij weinig uit. maar met de mpeg gebruik dan de hcw2 codec dat je niet kan afspelen. maar het lijkt nu goed te gaan met STOIK Capturer. alleen geluid moet via de line in van de geluidskaart. maar gemiddeld 50 procent cpu belasting tegen 20 procent van VirtualDub maar dat komt door de compressie naar xvid neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
onkl schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:50:
^^ dit alles neemt niet weg, dat MPEG2 -iha- vrij grote bestanden opleverd. Als het origineel een VHS band is zal je er in praktijk vaak DivX (da's dus weer een formaat) van kunnen maken met een kwaliteitsverlies wat alleen een geoefend kijker opvalt, terwijl een film plotseling weer een normale bestandsgrote heeft.
Dan nog kun je dit veel beter, offline, naderhand doen. Neem/capture nou eerst maar gewoon in MPEG2 dat kost niets aan CPU want dat doet de 500MCE. Je hebt dan de best mogelijke kwaliteit (afgezien van lossless natuurlijk) en dan kun je daarna er altijd nog een andere formaat van maken door te recompressen met een willekeurige andere encoder (xvid/divx.whatever).
Als je dit tegelijkers tijd wilt doen (dus MPEG2 capturen en real time (op dat moment) ook naar xvid recompressen heb je veel meer kans op frame drops en andere problemen, dus niet doen!

Wel aan de 'toekomst' denken; MPEG2 is gewoon een commercieel/comsumenten product en divx/xvid toch eigenlijk niet. Hoe compatible blijven deze formaten? Toch zonde van die oude VCR band met opnames van de geboorte van je zoon, als blijkt dat je die xvids/dvix over een x aantal jaar niet meer af kunt spelen..... :P :'(
voodooless schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:57:
[...]
Dat weet ik natuurlijk wel, echter blijft de vraag: waarom zou je er avi van maken? Ik heb sowiso nog nooit een avi gezien met mpeg audio en video erin verpakt. Is ook tamelijk zinloos natuurlijk, immers voldoet het eigen mpeg formaat daar prima voor.
Niet de kort door de bocht dan de volgende keer, hè :P :*)
In dit geval is het gewoon een kwestie van een naapje/extensie veranderen volgens mij. Standaard zal Stoik wel AVI toevoegen. Het lijkt me sterk dat Stoik nog iets doet met het signaal. Als je gewoon tegen Stoik zegt dat ie er de extensie MPG, MPEG, whatever van moet maken is het precies hetzelfde.......geen kwestie van 'er AVI van maken' meer een kwestie 'wat voor naampje geef ik het beestje'

En MovieMaker inderdaad zeker niet gebruiken, maar dat had je zelf ook al geconstateerd. Die kan eigenlijk alleen maar WMV opslaan dus gaat ie idd alles softwarematig her-(en)coderen en dan heb je het ook alleen maar in WMV formaat. Zie hierboven de opm. tav xvid/divx......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kaajee schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:08:
[...]
Dan nog kun je dit veel beter, offline, naderhand doen. Neem/capture nou eerst maar gewoon in MPEG2 dat kost niets aan CPU want dat doet de 500MCE. Je hebt dan de best mogelijke kwaliteit (afgezien van lossless natuurlijk) en dan kun je daarna er altijd nog een andere formaat van maken door te recompressen met een willekeurige andere encoder (xvid/divx.whatever).
Als je dit tegelijkers tijd wilt doen (dus MPEG2 capturen en real time (op dat moment) ook naar xvid recompressen heb je veel meer kans op frame drops en andere problemen, dus niet doen!

Wel aan de 'toekomst' denken; MPEG2 is gewoon een commercieel/comsumenten product en divx/xvid toch eigenlijk niet. Hoe compatible blijven deze formaten? Toch zonde van die oude VCR band met opnames van de geboorte van je zoon, als blijkt dat je die xvids/dvix over een x aantal jaar niet meer af kunt spelen..... :P :'(

[...]
...
dat is juist het probleem, van de mpeg stream gebruilk ie de hardwarematige hcw2 codec vervolgens kan je deze niet bewerken. de avi (mpeg) bestanden worden bewerkt in adobe premiere en dan op dvd gebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je met Stoik verder inderdaad geen instellingen kunt aangeven en je kunt alleen maar de hcw2 codec (is overigens gewoon een MPEG2 stream) gebruiken, moet je wellicht in Graphedit gaan werken. Of anders het command line tooltje GBRecord gebruiken, zie hier bijv.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kaajee schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:24:
Als je met Stoik verder inderdaad geen instellingen kunt aangeven en je kunt alleen maar de hcw2 codec (is overigens gewoon een MPEG2 stream) gebruiken, moet je wellicht in Graphedit gaan werken. Of anders het command line tooltje GBRecord gebruiken, zie hier bijv.....
ik ga straks eens kijken of ik met Graphedit een hcw2 van VirtualDub kan openen en omzetten. dat zou mooi zijn maar Stoik met een andere codec gaat ook goed.

edit. net even getest met Graphedit, maar deze renderd alleen het geluid van een hcw2 mpeg bestandje :(

edit.

ik heb net geprobeerd met VirtualDub en met Graphedit maar beiden maken dezelfde bestand aan die je niet kunt openen of bewerken met de hcw2 codec.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 182736 op 07-11-2006 13:38 ]

Pagina: 1