Mobo + GPU gezocht voor MCE/HD/Server

Pagina: 1
Acties:

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
In het kort, mijn download laptop en MediaCenter zijn op dezelfde dag overleden. Nu twee weken later en 20 topics verder zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik jullie om hulp. Ik moet een nieuwe pc bouwen. Deze pc zal altijd aan staan ( en mede daarom het liefst zo zuinig mogelijk). Er komen minimaal 2 schijven in (waarvan het liefst 1 ATA). 1 schijf voor de downloads, de ander voor mijn films, muziek en af en toe een opname. De CPU wil ik zo zuinig mogelijk/stil hebben. De pc komt permanent aan de tv te hangen als MediaCenter. Voorlopig MCE, en misschien later Vista. De GPU hoeft ook geen bakbeest te zijn, alleen HD 1080p kunnen afspelen. De downloads, die draaien wel door op de andere schijf, dat geloof ik wel. En als ik niet tv kijk zal ik hoogstens wat muziek afspelen. Dus overkill, daar hoef ik echt geen rekening mee te houden. Net snel genoeg will do. En daar komen dus mijn vragen. Welke CPU is zuinig/stil en snel genoeg? Als ik de topics goed begrijp moet ik een Duo nemen. Maar een Duo kun je alleen met onboard VGA of PCI-e krijgen. Ik wil de machine wel rechtstreeks op mijn analoge projectietv kunnen aansluiten voor zolang ik nog geen HD tv heb. Ik heb wel wat borden gevonden, maar niet met tv-out bv. En dan moet ik weer een kaartje kopen. Wat ik weer zonde vind aangezien ik hier een fanless 9250 heb en ook nog een 9800Pro met Silencer. Mijn budget voor CPU+Mobo ligt rond de € 200,-. Als blijkt dat ik voor net iets meer veel beter uit ben, dan spaar ik gewoon door. Maar nogmaals, het hoeft geen high-tech gamepc te worden, Just video en entertainment. AMD vs Intel maakt mij niet uit, zolang het maar werkt... Wat er nog allemaal wel werkt en overigens niet zo oud is: 250GB ATA, 300GB SATA, PVR150MCE, Audigy2, MSI 9250, MCE remotes een nog een 9800Pro. De HD tv komt er aan, vandaar de eis... Dus kent iemand een geschikt bordje + cpu combo voor mij?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik je en tip mag geven is dat je die 9250 en 9800pro (die beide AGP zullen zijn waarschijnlijk) mag vergeten, gezien je bijna geen borden met AGP meer zult vinden en het gewoon de beste tijd gehad heeft.

Een C2D is natuurlijk de beste optie kwa snelheid en hitte ontwikkeling. Een PCI-E kaartje heb je al voor een paar tientjes, dus wat dat betreft zou ik zoeken naar een C2D plank met PCI-E