Xbox 360 Digitaal geluid via JVC RX-E5

Pagina: 1
Acties:
  • 1.336 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb de volgende apparatuur hier staan.

JVC LCD LT-32X70BU
JVC Receiver RX-E5
Xbox 360

De 360 is met hd kabels aangesloten direct op de tv. Nu wil ik digitaal geluid via de optische digitale ingang op de receiver krijgen vanuit mijn xbox 360. Ik heb een optisch kabeltje aangesloten vanuit de hd stekker uit mijn 360 naar de ingang op de receiver. Vervolgens, geen geluid.

Ik heb het boekje erop nageslagen welke mij zegt dat de receiver het optische geluid afspeelt van het aparaat wat is ingesteld. Deze staat standaard op video. Je kan hem switchen naar dvd of tv. Aangezien ik HD beeld wil heb ik de 360 niet via de receiver aangesloten. Aangezien de receiver alleen maar optisch geluid laat horen van aangesloten aparaten kan ik dus geen digitaal geluid van de 360 afspelen. Heeft iemand enig idee of hier een oplossing voor is.

By the way:
Ik heb GOT nagespeurd en gegoogled maar enig relevante wat ik kon vinden was dit:
http://support.microsoft.com/kb/906303

Link naar boekje van receiver: http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1141-016a.pdf

Link naar boekje van de TV.
http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lct2017-001b-u-ne.pdf

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet bij de settings van je Xbox 360 ook nog instellen dat je digitaal geluid gebruikt (DD 5.1).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals hierboven, ik denk dat dat de tip is:
Ik heb het boekje erop nageslagen welke mij zegt dat de receiver het optische geluid afspeelt van het aparaat wat is ingesteld. Deze staat standaard op video. Je kan hem switchen naar dvd of tv. Aangezien ik HD beeld wil heb ik de 360 niet via de receiver aangesloten.
Dit betekent alleen dat de optische ingang werkt als je video of dvd of TV geselecteerd hebt met je receiver :). Niet dat het via de receiver aangesloten moet zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• michielvz
JvS schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:24:
Zoals hierboven, ik denk dat dat de tip is:

[...]
Dit betekent alleen dat de optische ingang werkt als je video of dvd of TV geselecteerd hebt met je receiver :). Niet dat het via de receiver aangesloten moet zijn.
Ik had het ingesteld. System-> audio ->digital 5.1

De receiver laat altijd het geluid horen van het aparaat dat geselecteerd is. Wat moet ik dan selecteren ,wil ik het geluid van de digitale ingang horen?

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45
ga ze 1 voor 1 af, dan kom je de goeie best wel tegen als alles correct is aangesloten

• michielvz
KillaH87 schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:00:
ga ze 1 voor 1 af, dan kom je de goeie best wel tegen als alles correct is aangesloten
Dat heb ik natuurlijk algedaan. Ik begin niet zomaar een topic.Ikheb geprobeerd het eerst zelf helemaal uit te zoeken. Weten jullie zeker dat het moet kunnen? Volgens het boekje laat de receiver alleen digitaal geluid horen van aparaten die op een van de drie scart aansluitingen aangesloten zijn. Ik heb de links naar de boekjes geplaatst.Je kan het daarin terug vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geloof me nou maar, die receiver laat gewoon geluid horen wat op de digitale aansluiting is aangesloten. Je receiver wil echt niet perse dat er ook een apparaat op de scart aansluiting is aangesloten, dat is echt niet waar. Zoek het probleem nou niet in je receiver (tenzij je de digitale ingang hebt uitgezet). Je receiver geeft alleen de mogelijkheid te kiezen bij welke input (TV, DVD of Video) de optische digitale ingang gebruikt wordt. Als jij dat bij "video" instelt, dan is die ingang actief als je op je receiver 'video' als input kiest. Ook als je niet de video schakelt via je receiver.

Stop met focussen op dat aspect, lees even naar de andere gegeven oplossing in dit topic.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 14:57

Willem2

Ω is futile

Heb je al eens geprobeerd om je Xbox360 beeld wel op receiver Video-ingang aan te sluiten? Misschien is de beeldkwaliteit wat minder, maar dan weet je in ieder geval of dat het probleem is of niet. Zoals hierboven gezegd vermoed ik ook van niet, maar dan weet je dat iig zeker.

Doet die optische ingang het wel als je er een ander apparaat op aansluit?

Tot slot: ik heb een aantal mensen horen klagen over het feit dat bepaalde JVC dolby digital receivers weigerden geluid weer te geven van de Xbox. Zou mij niets verbazen als de Xbox360 dezelfde kuren vertoont...

[Afterthought: weet je zeker dat je games wel DD5.1 geluid hebben? Mijn PS2 geeft bij de meeste schijven alleen stereo over de optische uitgang; bij een hele enkele game komt 5.1 ook echt in actie]

[Afterthought2: dit gelezen op p12 van je manual? standaard staat video dus op analoog; je moet hem met de hand op digitaal zetten:

ALLEEN met de afstandsbediening:
Druk op SOUND en vervolgens op A/D INPUT om
de analoge of digitale ingangsfunctie te kiezen.
• Door iedere druk op A/D INPUT, wordt ingangsfunctie
afwisselend de analoge ingang (“ANALOGUE”) en de digitale
ingang (“DGTL AUTO”) ingesteld.
DGTL AUTO: Kies voor de digitale ingangsfunctie. Het
receiver tast automatisch het formaat van het
binnenkomende signaal af, vervolgens licht
de digitale signaalindicator (LPCM, DOLBY D,
DTS of DTS 96/24) voor het afgetaste signaal
op.
ANALOGUE: Kies voor de analoge ingangsfunctie.
Fabrieksinstelling: ANALOGUE]

[ Voor 46% gewijzigd door Willem2 op 06-11-2006 22:15 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• michielvz
Dat is het !

Ik had dat stukje over het hoofd gezien. Hartstikke bedankt!

Bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

hallo mensen

ik heb zelfde probleem alleen mijn afstandbediening is stuk.
heb nu een universele afstandbediening maar lukt me niet om die functie toe te wijzen op de knoppen.
het is een harmony 350 logitech afstandbediening
iemand een oplossing

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De laatste reactie uit dit topic is ondertussen al ruim 9 jaar geleden geplaatst. Het heeft weinig zin om een dergelijk oud topic weer op te pakken; vandaar een slotje er op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]