Toon posts:

[Text naar excel] automatisering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

in onze loods hebben we brandgevaarlijke stoffen. Per dag wordt er hiervan een lijst uitgedraaid in een txt bestand (dit kan alleen in een txt bestand), die er als volgt uitziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
xxxxx 2.8/02   xxxx 1.0/02               xxxxxx                   Blad  :      1
xxxxxx/Lijst gevaarlijke goederen        xxx                      04-10-06 12:46
--------------------------------------------------------------------------------
 ---- ---- 
      zzzz 
(1 records)
 Comp UNnr     Klasse GEVI        Vpk groep        omschrijving                                                           Aantal    Bruto kgs
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 DAT1 1714/001 4.3                I                1714 ZINK FOSFIDE,4.3,I ADR                                               500    10812,000 
                                                   1714 ZINKFOSFIDE,4.3(6.1),I ADR                                                            
      1791/001 8      80          III              SUPER IMPEDE                                                                1       72,580 
                                                   1791 HYPOCHLORIET OPLOSSING,8,III ADR                                                      
           002 8      8           III              LIQU-A-KLOR                                                                 5       88,450 
                                                   1791 HYPOCHLORIET OPLOSSING,8,III ADR

Deze lijst moet in een excel sheet uitgelezen worden en automatisch in tabellen gepropt worden. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Verwijderd

bestand ->open->alle bestanden *.* vervoglens je txt zoeken
openen zeggen en de wizaard volgen in jou geval zou ik spatie als scheidings teken gebruiken

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:58:
bestand ->open->alle bestanden *.* vervoglens je txt zoeken
openen zeggen en de wizaard volgen in jou geval zou ik spatie als scheidings teken gebruiken

suc6
Dankjewel, dat hielp al een heleboel.

Volgende vraag: Dat 'DAT1' wat er staat, geldt voor het resultaat wat er achter staat, plus alle resultaten eronder. Die moet dus een paar (zeg 40 keer) worden 'doorgekopiëerd', automatisch.

Enig idee hoe dat mogelijk is? Met macro's is het me niet gelukt, maar daar ben ik ook geen ster mee om eerlijk te zijn. ;).

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Eerst open je een enkel tekstbestand met de hand, terwijl je de macro-recorder mee laat lopen. Vervolgens kijk je (ALt-F11) naar de code. Zoek daarna naar File Search in de help, daar staan voorbeelden hoe je ebestanden kan vinden en met ieder gevonden bestand "iets" kan doen. copy paste de net gemaakte code op de plek van "iets" en je bent zo ongeveer klaar. Mocht je tegen die tijd klem lopen, post dan jhier nog eens wat code en het probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:20:
Eerst open je een enkel tekstbestand met de hand, terwijl je de macro-recorder mee laat lopen. Vervolgens kijk je (ALt-F11) naar de code. Zoek daarna naar File Search in de help, daar staan voorbeelden hoe je ebestanden kan vinden en met ieder gevonden bestand "iets" kan doen. copy paste de net gemaakte code op de plek van "iets" en je bent zo ongeveer klaar. Mocht je tegen die tijd klem lopen, post dan jhier nog eens wat code en het probleem. :)
Dankje, ik ga eens kijken!

• onkl
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:18:
[...]

Dankjewel, dat hielp al een heleboel.

Volgende vraag: Dat 'DAT1' wat er staat, geldt voor het resultaat wat er achter staat, plus alle resultaten eronder. Die moet dus een paar (zeg 40 keer) worden 'doorgekopiëerd', automatisch.

Enig idee hoe dat mogelijk is? Met macro's is het me niet gelukt, maar daar ben ik ook geen ster mee om eerlijk te zijn. ;).
Simpel(ik neem aan dat die "DAT" in kolom A staat: Maak een extra kolom rechtservan (B dus).
Zet in B2 van die kolom =IF(A2="";B1;A2) (; kan ook wel eens , zijn, dat varieert nogal.)

Verwijderd

Topicstarter
Tot noch toe hebik dit aan code:

Modbreak:1100 regels code donder je niet zomaar op een forum. Als je je afvraagt of je die weg kunt halen doe je twee dingen:
- je zoekt op wat activewindow.scrollrow betekent
- je probeert het uit

ik neem aan dat ik dat 'activewindow.scrollrow' allemaal weg kan halen?

Voor de rest werkt het allemaal wel _O_ Bedankt mensen!

[ Voor 255% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2006 18:41 . Reden: dump weggehaald ]

• onkl
't is me een raadsel wat je hebt opgenomen, maar een tip:
Met opnemen bedoel ik eigenlijk het stukje waar alwaysconnected mee kwam, dus het openen van het bestand. In die wizard kan je een heleboel dingen alvast goed instellen (beginregels weglaten en zo) Deze code zal vast werken, maar is zo instabiel als de pest, dus heel duurzaam is het niet. Als je dus nu een partij bestanden moet bewerken, is dat geen probleem, als je dit wil inzetten als "het officiele invoer ding" dan zou ik toch iets beter kijken naar wat je eigenlijk doet en wat je wilt met deze code.

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:24:
't is me een raadsel wat je hebt opgenomen, maar een tip:
Met opnemen bedoel ik eigenlijk het stukje waar alwaysconnected mee kwam, dus het openen van het bestand. In die wizard kan je een heleboel dingen alvast goed instellen (beginregels weglaten en zo) Deze code zal vast werken, maar is zo instabiel als de pest, dus heel duurzaam is het niet. Als je dus nu een partij bestanden moet bewerken, is dat geen probleem, als je dit wil inzetten als "het officiele invoer ding" dan zou ik toch iets beter kijken naar wat je eigenlijk doet en wat je wilt met deze code.
Het is gewoon nu om een zooi dingen weg te werken ja, voor de rest inderdaad een mess die door Excel zelf is aangemaakt. Er moet een veel netter systeem achter komen te hangen.
Iedereen iig. heel erg bedankt voor de hulp _O_

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

Dido

heforshe

Voor een meer duurzame oplossing zou ik toch eens heel voorzichtig naar een VBa-handleiding kijken. Met VBa is dit soort dingen uitstekend te doen, en kun je alle informatie precies zo verwerken als je zelf wilt. Dat heeft ook voordelen als je er later nog iets mee wilt in ACCEs of zo.

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1