Toon posts:

Prestatieverlies bij overstap?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb nu een server draaien met Debian, wat opzich ERG goed werkt. Het enige probleem is dat de server om de 2 uur uitvalt, geen idee waar het aan ligt, maar het al zo veel liggen kloten dat ik er genoeg van heb. Ik ga de overstap maken naar een andere distro.

Ik had een paar galleries op Debian gehost en dat ging uitermate snel, je klikte op een foto van een mbtje en hij ploepte meteen op het scherm. Mijn vraag is nu, als ik een overstap ga maken naar bijvoorbeeld FreeBSD (hoor hier goede verhalen over), moet ik dan prestatie inleveren? Of zijn over het algemeen alle distros even snel in bijvoorbeeld files laden?

Ik vraag dit, aangezien de server aanzienlijk sneller werd, nadat ik de overstap van Windows naar Debian had gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 13:51 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

freeBSD is zelfs een ander OS.

Verder maakt het niet veel uit: een goed afgestelde deb is even goed als een goed afgestelde BSD qua snelheid.
Maybe zelfs wel in het voordeel van de BSD versie (deb is toch wat bloated soms).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dus je probleem is niet opgelost? Hopelijk kom je hetzelfde probleem niet weer tegen.

This footer is intentionally left blank

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De consensus is dat linux iets meer performance biedt, en de bsd's iets stabieler zijn. Nu zijn er genoeg voorbeelden die bewijzen dat dit niet altijd geldt, maar goed. Ik ben zelf FreeBSD fan, dus ik ben niet helemaal objectief..

Elk OS heeft zijn voordelen en nadelen, maar ik denk dat het elkaar qua performance niet zoveel ontloopt. Ik ben benieuwd of nu je server niet meer iedere 2 uur vastloopt, maar ik vrees voor het ergste. Maar wat let je om het te proberen? :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik denk niet dat je echt heel veel verschil zal merken tussen Debian en FreeBSD. Maar ik verwacht niet dat dit de oplossing voor je probleem is. Netwerkverbindingen zijn normaal gesproken iets waar een *nix systeem in uitblinkt ten opzichte van Windows.
Ik vermoed eerder dat je met een DHCP-lease probleem is.
Heb je in je router al nagekeken op hoe lang deze staat?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Je server valt om de 2 uur uit, en jij denkt dat een ander os de uitkomst bied?? Daarna stel je een vraag die nergens op slaat.... Dit is echt een post die dicht mag... heb je al wat opgezocht? wat geprobeerd? weet je wel wat je probleem is uberhaupt...
Pagina: 1