Toon posts:

Van Router naar Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een probleem ik zo'n xbox360 gekocht.
Die heb ik aangesloten op de livebox en alle poorten opengezet.
Maar nu is het via de 360 mogelijk om mediacenter te streamen vanaf de pc.
Maar omdat wij hier thuis meerdere pc's hebben gaat het 2 poortje van de livebox naar de router toe. Is het nu ook mogelijk om van die router naar de livebox te komen.

Afbeeldingslocatie: http://hard-beats.nl/1lan.JPG

Verwijderd

Volgens dit plaatje heb je een dubbele router, klopt dit ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 13:43 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15

Dido

heforshe

Van wat ik begrepen heb is de Livebox idd een router, dus als je PC1, PC2, Xbox en livebox allemaal op een switchje prikt moet het werken.

Is wat jij noemt trouwens een router, een switch, of een combinatie van beide? (Iets met meerdere UTP in/uitgangen is meestal iig een switch of een hub, een router is in principe iets dat twee netwerken met elkaar verbindt, niet iets om x PC's aan te hangen.)

Wat betekent mijn avatar?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12
Dido schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:45:
Van wat ik begrepen heb is de Livebox idd een router, dus als je PC1, PC2, Xbox en livebox allemaal op een switchje prikt moet het werken.
Als die livebox inderdaad een router is is het denk ik voldoende om die 2e router zo in te stellen dat'ie geen DHCP server speelt. Als alles in dezelfde IP range hangt zou't wel moeten werken gok ik :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
DHCP van de router uitschakelen / de WAN-poort niet gebruiken. Alle op de Livebox aangesloten apparaten (behalve de router) krijgen dan een 192.168.1.x IP-adres, ook de pc's achter de router.

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 06-11-2006 15:38 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik dan i-net?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je Livebox als router gebruiken, en je andere router *als dat een router is* bridged instellen, zodat deze puur een switch functie vervult. Internet krijg je dan via de Livebox, zoals nu ws ook al het geval is. Alles wat op poort 2 op de Livebox zit kan communiceren met alles wat op poort 1 zit, dus dat vormt geen probleem. Filesharing met de Xbox 360 vereist Media Connect op de streamende PC, en zal een poort geopend moeten hebben. ALLE poorten openen op je Livebox is niet slim...
Pagina: 1