Toon posts:

Code in outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
Dim objMe As Recipient
Set objMe = Item.Recipients.Add("myaddress@mydomain.dom")
objMe.Type = olBCC
objMe.Resolve
Set objMe = Nothing
End Sub

Dit zorgt ervoor dat er een kopie verzonden wordt naar een specific adres.
Dit werkt uitstekend, alleen zou ik graag willen dat dit alleen gebeurt als er vanaf een specific adres iets gestuurd wordt.

Bijv. als ik in FROM type hallo@mydomain.dom dan moet bovenstaande wel gebeuren, maar als ik in FROM een ander adres type dan niet.

Weet iemand hier de aanvullende code voor

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt bovenstaande code duidelijk rechtstreeks gekopieerd van een of andere website. Als je dan nog even door zoekt, zie je dat er ook voor je extra vraag opties zijn: [google=Application_ItemSend only with specific account] =>
If you want the user to pick a folder only when the item is sent through a specific account, you will need to structure the code as a procedure that Rules Wizard can run, rather than as an Application-level event handler.
Kortom: zie ook de meldingen onderaan je eerdere topics ;)

Deel je uiteindelijke code trouwens even met ons, leerzaam voor de volgende met dezelfde vraag. Dan wil je trouwens [code] tags gebruiken, dat leest makkelijker :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 06-11-2006 13:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ben al de hele ochtend aan het zoeken sorry

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens flink rond geneusd via google en op allerlei forums, maar kom er niet echt aan uit.
Ik heb het idee dat het ook niet echt mogelijk is, zoals ik het wil.

Ik lees bijna overal dat bij het versturen van een bericht de afzender pas bekend is na het versturen.

Dus wat betekent dat ik het volgende nooit kan maken:

Bijv. als in VAN is piet dan moet Application_ItemSend in werking gesteld worden en anders niet.

Of heb ik het nu fout.

Please help

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

Dido

heforshe

Heel even googlen leert me dat MailItem een SenderEmailAddress heeft.

Je zou de waarde van MailItem.SenderEmailAddress af kunnen vragen, misschien? Ik weet natuurlijk niet op welk moment e.e.a. gebeurt of moet gebeuren, omdat je dat niet aangeeft.

Wat betekent mijn avatar?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmmm. Blackrider1977 heeft wel een punt; SenderEmailAddress blijft leeg tot het ook echt is verzonden (je kunt het pas bij ontvangst gebruiken). En het uitvoeren van een script blijkt in mijn OL2k3 versie alleen te kunnen bij ontvangen, niet bij versturen. Vreemd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat wat ik wil gewoon niet gaat, maar ga toch nog ff verder zoeken.
Wie weet vind ik nog wel iets en mocht iemand van jullie iets vinden dan lees ik het hier wel.
Pagina: 1