nieuwe harde schijf laptop compatibel?

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

ik zit met een probleem waar ik na zoeken niet veel wijzer van geworden ben.
Ik zit met een klant zijn laptop die gevallen is en waarvan de harde schijf overleden is. Het betreft een Toshiba Tecra A4 met een fujitsu harde schijf van 60GB 4200toeren/min.

Als ik bij Toshiba zelf een nieuwe vraag kost dat €223 zonder BTW.

Ik heb ook gebeld naar een leverancier van ons en die zegt dat gelijk welke 4200toeren/min harde schijf daar compatibel mee is.

Nu is mijn vraag: is dat zo? Zijn alle aansluitingen van 4200toeren/min harde schijven hetzelfde? (2"5 inch) Kan ik die er gewoon insteken of zal de BIOS van zijn oren maken dat de grootte niet gelijk is of zo?

Het zou anders zo ene worden: HDD Toshiba 2,5 inch 100gb TSH-MK1031GAS 8MB 4200 rpm

Het zou ene moeten zijn met een "female" connector. Ik heb hier een 5400toeren/min harde schijf en dat is de "male" versie.

Hopelijk kan er mij iemand duidelijkheid brengen _/-\o_

Simke

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Simke schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:11:
Hallo,

ik zit met een probleem waar ik na zoeken niet veel wijzer van geworden ben.
Ik zit met een klant zijn laptop die gevallen is en waarvan de harde schijf overleden is. Het betreft een Toshiba Tecra A4 met een fujitsu harde schijf van 60GB 4200toeren/min.

Als ik bij Toshiba zelf een nieuwe vraag kost dat €223 zonder BTW.

Ik heb ook gebeld naar een leverancier van ons en die zegt dat gelijk welke 4200toeren/min harde schijf daar compatibel mee is.

Nu is mijn vraag: is dat zo? Zijn alle aansluitingen van 4200toeren/min harde schijven hetzelfde? (2"5 inch) Kan ik die er gewoon insteken of zal de BIOS van zijn oren maken dat de grootte niet gelijk is of zo?

Het zou anders zo ene worden: HDD Toshiba 2,5 inch 100gb TSH-MK1031GAS 8MB 4200 rpm

Het zou ene moeten zijn met een "female" connector. Ik heb hier een 5400toeren/min harde schijf en dat is de "male" versie.

Hopelijk kan er mij iemand duidelijkheid brengen _/-\o_
Bon, never mind dus :+

Juist de harde schijf eens uit zijn bracket gehaald en guess what :9
Der zat een zwart stukske om de pinnekes heen waardoor het een "female" connector leek maar het is dus een standaard aansluiting :7

Eens proberen of de prestaties niet achteruit gaan door een 4200 te vervangen door een 5400 (hier ergens gelezen dat dat kan). Eens uitzoeken :)

Simke

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
van het male of female gebeuren weet ik niets af, voor mijn eigen laptop IBM R50 gewoon een andere harddisk gehaald 7200 rpm ipv 5400 rpm er in gezet en draaien maar loopt als een zonnetje. Dus ik zou zeggen probeer het maar.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

O f performance achteruit gaat ligt aan wat jij onder performance verstaat. Kwa snelheid zal een 5400rpm schijf alleen maar voordeel opleevren. Het kan wel zijn dat de 5400rpm schijf iets meer van de energie bron verlangt, dus kan het zijn dat je accu wat sneller leeg raakt.

Ik ben van een 4200rpm schijf naar een 7200rpm schijf gegaan en dat is duidelijk merkbaar kwa snelheid terwijl ik nauwelijks merk dat hij minderlang met zijn accu kan. In een tweede laptop ben ik van een 4200rpm naar een 5400rpm schijf gegaan wat ook goed te merken is kwa snelheid. Tussen 5400rpm en 7200rpm zit volgens mij niet erg veel verschil en wanneer je een beetje uitkijkt en de sepcs goed leest hoeven ze niet veel meer energie (Watt) te gerbuiken.

[ Voor 45% gewijzigd door _Dune_ op 06-11-2006 15:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/