Ik ben bezig een systeempje te maken op data op verschillende manieren in verschillende programma's te krijgen. Zie het als volgt:
Tussen de PLC (programmable logic controller, wat overigens niet belangrijk is voor deze casus) en Excel werkt alles. Door middel van macro's in excel kan ik data naar de PLC schrijven en eruit lezen.
Via de macro's krijgt de data een mooie, leesbare structuur.
Deze macro's wil ik eigenlijk ook gebruiken voor Access, ik heb ze redelijk universeel geprogrammeerd, zodat ik met een paar array's alles naar sheets kan schrijven.
Kan ik dan vanuit Access een macro aanroepen in Excel??
ik heb geprobeerd:
Waarmee m_wbTemplate een private variable is, welke staat voor het werkboek, 'template', dat geopend wordt in excel. Deze bevat dus alle nodige macro's al.
Zoeken op GoT levert geen relevante resultaten op.
code:
1
| PLC <------------------> Excel <---------------- Access |
Tussen de PLC (programmable logic controller, wat overigens niet belangrijk is voor deze casus) en Excel werkt alles. Door middel van macro's in excel kan ik data naar de PLC schrijven en eruit lezen.
Via de macro's krijgt de data een mooie, leesbare structuur.
Deze macro's wil ik eigenlijk ook gebruiken voor Access, ik heb ze redelijk universeel geprogrammeerd, zodat ik met een paar array's alles naar sheets kan schrijven.
Kan ik dan vanuit Access een macro aanroepen in Excel??
ik heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
| Public Sub TestExternMacro()
Call m_wbTemplate.Test
DoCmd.runmacro m_wbTemplate.Test
DoCmd.m_wbTemplate.Test
end sub |
Waarmee m_wbTemplate een private variable is, welke staat voor het werkboek, 'template', dat geopend wordt in excel. Deze bevat dus alle nodige macro's al.
Zoeken op GoT levert geen relevante resultaten op.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"