Toon posts:

[Core 2 Duo] Al moederborden met liggend geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 1U Core 2 Duo server in elkaar gaan zetten.

Airflow :Y)

Om de airflow in de kast niet in de weg te gaan zitten ben ik op zoek naar een moederbord waar het geheugen niet "staat" (naast de CPU, zoals bij de meeste moederborden), maar "ligt", bijvoorbeeld onder of naast de CPU:

Afbeeldingslocatie: http://img274.imageshack.us/img274/5060/s3000ahgw2.jpg

Het geheugen wijst dan dus in de richting van de airflow. Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest maar kon er geen een vinden helaas -O- .

Tot nu toe gevonden C2D mobo's met liggend / horizontaal :) geheugen:

- Intel S3000AHV (Thx Abaddon) (klik)

Fans & Sinks :Y)

Tot nu toe gevonden 1U sinks voor een C2D:

- Coolermaster S1N-72CCS-06-GP (klik)
- Spire SP510-1U (niet geconfirmed als C2D blok, ziet er echter wel naar uit!) (klik)

Waarom een C2D server :?

Omdat een C2D lekker snel en betaalbaar is; en niet al te warm wordt.

Mijn vragen :Y)

- Heeft er (al) iemand ervaring met C2D servers, in specefiek 1U?
- Zijn er al van dit soort moederborden?
- Zijn er al fans / sinks / coolers voor dit platform?
- Zijn er dingen die ik vergeet?

Bedankt alvast voor alle reacties :w !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:26 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
er zijn er zat maar het zijn allemaal dure server oplossingen, zoals tyan, supermicro etc
ik heb een e6600 in een 1u server zitten met een mobo waar het geheugen voor de cpuzit, dus de airflow tegenhoudt. De cpu wordt onder full load max 69 graden, max is 80 als ik het goed heb (zoniet dan heb ik binnenkort een probleem). Ik gebruik de s1n cooler van coolermaster.
deze dus: http://ecd.coolermaster.c...p?_1ulist_s1n_72ccs_06_gp

[ Voor 12% gewijzigd door IRCfreAk op 06-11-2006 15:03 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Dit bedoel je toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/design/servers/boards/s3000AH/pix/s3000ah.jpg

Dit is zo de goedkoopste die ik in de Pricewatch kan vinden, 173 Euro (Intel S3000AHV, afbeelding is een iets duurdere versie met o.a. PCI-X)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:38
Abbadon schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:47:
Dit bedoel je toch?

[afbeelding]

Dit is zo de goedkoopste die ik in de Pricewatch kan vinden, 173 Euro (Intel S3000AHV, afbeelding is een iets duurdere versie met o.a. PCI-X)
Volgens mij bedoeld hij dat de geheugenbanken onder een hoek op het moederbord staan zoals je wel vaker op serverbordjes ziet staan.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/editorial/cebit2001/amd760mp-server.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-11-2006 13:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kaap schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:18:
[...]

Volgens mij bedoeld hij dat de geheugenbanken onder een hoek op het moederbord staan zoals je wel vaker op serverbordjes ziet staan.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Nee, Abbadon had het goed, kijk maar naar het voorbeeld plaatje in de startpost :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat "staan" en "liggen" is inderdaad erg misleidend :P Zeg gewoon horizontaal of verticaal :Y)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Als je bord plat ligt in een 1U? Dan vind ik staand toch beter :+ (en dat andere noemen we gebogen ofzo :P).

_/-\o_ @ hieronder

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 07-11-2006 16:35 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
BalusC schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:32:
Dat "staan" en "liggen" is inderdaad erg misleidend :P Zeg gewoon horizontaal of verticaal :Y)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a1519b469308ab8b04bc9069545aa2c3/full.jpg

Sorry, kon het niet laten ;)

omniscale.nl

• Abbadon
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Whehehe geweldig, die Dagobert Duck _O- !

Ik zat inderdaad te twijfelen tussen horizontaal en verticaal; maarja dat is maar net hoe om je het bord houdt.

Abbadon, inderdaad, dat bedoel ik! Die had ik zo gauw nog niet gevonden.

Ondertussen twijfel ik nu sterk of ik een 1U of 2U bak in elkaar ga kleien, nog meer mensen met ervaringen?

Edit: kan er wel een Core 2 Duo op die Intel® Entry Server Board S3000AH? Hij ondersteund wel 1066Mhz FSB maar er staat niet expliciet bij dat er een Core 2 Duo op kan; alleen Pentium e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:13 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Om precies te zijn: Diagonaal :P

• IRCfreAk
op de intel site staat de core2duo er niet bij, sterker nog er is geen enkel intel server mobo voor de core2duo
op de balusc site staat bij de intel 3000 chipset dat deze wel de core2duo ondersteund 8)7
supermicro heeft 1 mobo voor de core2duo maar daar staat het geheugen verkeerd en het lijkt verdacht veel op een normaal desktop mobo.
tyan heeft 2 moederborden die wel de core2duo ondersteunen en rara ze gebruiken de intel 3000 chipset.

nog een opmerking over de 1u cooler die ik gebruik, de bodemplaat is erg groot dus let op dat er niet teveel om de cpu socket heen zit, ik moest een condensator of wat dan ook een stukje buigen:P

[ Voor 18% gewijzigd door IRCfreAk op 08-11-2006 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
IRCfreAk schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:37:
nog een opmerking over de 1u cooler die ik gebruik, de bodemplaat is erg groot dus let op dat er niet teveel om de cpu socket heen zit, ik moest een condensator of wat dan ook een stukje buigen:P
Whehehe wtf :')

Ik heb waarschijnlijk maar twee oplossingen voor mijn probleem;

1 - Wachten (geen optie :w )
2 - Een 2U server bouwen :S

Ik denk dat het het laatste wordt; je ziet hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/2U26ATX300XPR_inside.jpg

dat je dan echt veel meer ruimte hebt. Je kan er een "gewone" voeding in kwijt, een "gewone" Zalman koeler en "gewone" 80mm fans die lekker hard blazen :) .

Ondertussen wacht ik op nog meer reacties en ervaringen over 1U C2D's :Y !

• Abbadon
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:09:

Edit: kan er wel een Core 2 Duo op die Intel® Entry Server Board S3000AH? Hij ondersteund wel 1066Mhz FSB maar er staat niet expliciet bij dat er een Core 2 Duo op kan; alleen Pentium e.d.
Ja, die passen er op: http://www.intel.com/supp.../s3000ah/sb/CS-023166.htm

• IRCfreAk
wtf ik heb me echt helemaal rotgezocht op de intel site en ik kon er maar niet achter komen. Ik denk dat ik mijn intel desktop mobo'tje maar ga ruilen:P

en als ik bij actebis kijk staat het er ook gewoon netjes bij, dom dom dom
jammer alleen dat niemand dit product op voorraad heeft

[ Voor 15% gewijzigd door IRCfreAk op 09-11-2006 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
IRCfreAk schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:17:
[...]
en als ik bij actebis kijk staat het er ook gewoon netjes bij, dom dom dom
jammer alleen dat niemand dit product op voorraad heeft
Inderdaad, het zwikje is nog niet echt mainstream te noemen.

Dat betekent dus gewoon wachten, maarja daar heb ik eigenlijk geen zin in :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 22:30
Denk dat het moeilijk wordt

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 17:51
dat je dan echt veel meer ruimte hebt. Je kan er een "gewone" voeding in kwijt, een "gewone" Zalman koeler en "gewone" 80mm fans die lekker hard blazen :) .
Ga er maar vanuit dat daar geen gewone voeding in kan. die hebben een opening aan de onderkant. En daar ligt de voeding bij deze kasten boven op. De voeding moet dus aan de voorkant en aan de achterkant een gat hebben.

Ook zal je wat moeten solderen om de 220v aansluiting van de voeding naar de buitenkant van de kast te brengen (voeding zit aan de voorkant van deze kast, 220v aan de achterkant)

De coolers hebben natuurlijk een beperkte hoogte en de fan moet niet vlak bij de deksel van de kast zitten, anders wordt er geen lucht aan gezogen

Let ook op dat bij een 2u kast risers nodig zijn voor uitbreidings kaarten. Dat kan nog wel eens een probleem zijn vanwege de indeling van de PCI (e,x,-) sloten. Of je moet gebruik maken van lowprofile kaarten (en dat heb je weer een ander slotplaat gedeelte nodig voor de kast.

Voor thuisgebruik is een 4u kast een makkelijkere oplossing. wel universele voeding mogelijk, standaard coolers en geen problemen met uitbreidings kaarten. De airflow in 4u kasten is meestal ook een stuk relaxter (minder ruis geluiden) en je kan 120mm fans plaatsen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

En hoeveel duurder is het niet om een 2U server onder te brengen t.o.v. een 1U server?

Ik zal overigens bekennen dat ik dit topic echt 4x door gelezen heb voordat ik het verschil tussen "liggend" en "staand" door had.. 8)7 8)7

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• IRCfreAk
ik heb nu het intel moederbord, de s3000ahv aangeschaft omdat mijn c2d toch wel erg warm werd.
helaas het verschil is nihil. nog steeds 65graden continu.
Nu weet ik dat het contact tussen heatsink en ihs erg belangrijk is bij de c2d maar de coolermaster s1n kan er toch echt niet anders op. Het nadeel van de s1n daarbij is dat bij plaatsing op het mobo de airflow naar links en rechts gaat maar niet naar achteren. Cooljag had hier wel een cooler voor (informatique heeft die).
2u kost behoorlijk wat meer dan 1u, vooral op de lange termijn.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 19:51

aex351

I am the one

IRCfreAk schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:02:
er zijn er zat maar het zijn allemaal dure server oplossingen, zoals tyan, supermicro etc
ik heb een e6600 in een 1u server zitten met een mobo waar het geheugen voor de cpuzit, dus de airflow tegenhoudt. De cpu wordt onder full load max 69 graden, max is 80 als ik het goed heb (zoniet dan heb ik binnenkort een probleem). Ik gebruik de s1n cooler van coolermaster.
deze dus: http://ecd.coolermaster.c...p?_1ulist_s1n_72ccs_06_gp
61 graden is de max. Alles daarboven betekend vernieling aan je cpu.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 21-03-2007 11:40 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1