[MSOffice] Register im/export - reg_binary deels wijzigen *

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:57
Even wat andergrond :

Een programma als Word 2003 slaat een groot deel van de instellingen in 1 reg_binary

Voordeeld :

[HKEY_USERS\.... \Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Data]

En dan de settings key.

Hierin staan ?alle? instellingen die je binnen word kunt doen door bijvoorbeeld een vinkje aan of uit te zetten. +- zo'n 250 regels.

In 4 van deze regels zetten een vinkje aan/uit die de "reading layout view" aanpast, ik wil deze bij +- 100 clients kunnen uitzetten.
Nu heb ik 2 .reg bestandjes gemaakt waarmee ik de instelling aan/uit kan zetten, echter het gaat dan om 4 van de 250 regels die aangepast worden en de overige 246 bevatten totaal andere instellingen die dan ook worden overschreven.
De ene user heeft bijvoorbeeld wel de spellingscontrole aan en de ander niet....

Is er iemand die mij kan vertellen of en hoe ik puur en alleen die 4 regels kan laten aanpassen dmv een .reg file ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Middels een .reg file? Niet, denk ik. Wellicht kan je kijken naar policies.

Eventueel (maar dat raadt ik niet aan) kan je het reg uitlezen en middels een klein scriptje de juiste regels aanpassen en het hele ding weer inlezen. Als er niet al een Office app. actief is.

Omdat vrij specifiek Office-gerelateerd: CSA -> OFF

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:57
F_J_K schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:16:
Middels een .reg file? Niet, denk ik. Wellicht kan je kijken naar policies.

Eventueel (maar dat raadt ik niet aan) kan je het reg uitlezen en middels een klein scriptje de juiste regels aanpassen en het hele ding weer inlezen. Als er niet al een Office app. actief is.

Omdat vrij specifiek Office-gerelateerd: CSA -> OFF
Office specifiek is mijn probleem, maar je kunt dit met ieder software pakket hebben en het heeft meer met een software oplossing te maken om het register aan te kunnen passen... vandaar dat ik het in csa zette;)