[OS 8.5] Probleem met printerinstallatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een raar probleempje om een printer te installeren op een Imac met OS 8.5.

De printer is een Epson 5800 laserprinter.
Als ik op de site van epson de driver voor de printer download, download deze een file "redirect.aspx" van bijna 2 Mb.
Als ik vervolgens de file op het bureaublad wil openen, dan krijg ik echter een foutmelding die zegt :

Kan het bestand niet openen omdat het programma LaserWriter 8500 onvindbaar is.

Ik krijg dan nog wel de optie om het te openen met Adobe Reader.

Nu heb ik al even opgezocht, en blijkbaar bestaat dat LaserWriter 8500 programma ook eignelijk niet, maar is dat een laserprinter van Apple zelf.

Iemand enig idee hoe ik die printer toch geinstalleerd krijg ?
Ben niet echt thuis in Apple toestanden, maar vindt het op dat gebied toch niet zo gebruiksvriendelijk :X

-| Hit it i would ! |-

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je zegt het zelf al, het probleem is niet dat het aftandse mac os 8.5 gebruikersonvriendelijk is (waar ik me in kan vinden), maar dat je zelf niet weet waar je mee bezig bent.

Een .sit bestand is een archief, dat uitgepakt kan worden met stuffit expander. Ik denk dat het niet werkt omdat het archief niet met stuffit expander wordt geopend. Volgens mij moet je dan verder komen.

Wat je nog met een machine met OS 8.5 moet is een ander verhaal.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

waar lees je dat ie een 'sit' bestand heeft... hij heeft een 'aspx' bestand..

mijns inziens een fout op de website (of van je browser?).. Dat is NIET je driver-bestand (vandaar dat niet opent) maar deel van website bla.. (redirect > pagina die je doorstuurt, ASP > database)
zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/ASP.NET#ASPX_file_format

Of andere link zoeken of 'doel opslaan als' proberen... misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 06-11-2006 14:24 ]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
kaassouffle schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:22:
waar lees je dat ie een 'sit' bestand heeft... hij heeft een 'aspx' bestand..

mijns inziens een fout op de website (of van je browser?).. Dat is NIET je driver-bestand (vandaar dat niet opent) maar deel van website bla.. (redirect > pagina die je doorstuurt, ASP > database)
zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/ASP.NET#ASPX_file_format

Of andere link zoeken of 'doel opslaan als' proberen... misschien?
Aangezien het bestand 2MB is volgens de TS, lijkt het me stug dat het wat HTML is zoals jij suggereerd. ASP is gewoon server-side scripting en returned in principe altijd gewoon HTML, net zoals PHP dat doet. In dit geval maakt de browser denk ik een foutje... TS zou kunnen proberen het bestand even te renamen naar een .sit bestand oid, kijken of het OS/Stuffit er dan wel raad mee weet? Of even checken met een texteditor of hexeditor wat de inhoud van dat rederict.aspx bestand precies is?

Rookworst zonder R is ook worst.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BezurK schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:22:
[...]
TS zou kunnen proberen het bestand even te renamen naar een .sit bestand oid, kijken of het OS/Stuffit er dan wel raad mee weet? Of even checken met een texteditor of hexeditor wat de inhoud van dat rederict.aspx bestand precies is?
Of laat het Terminal command 'file' los op het besand: "file ~/Desktop/jebestand.aspx". Dit commando raadt aan de hand van de headers welk bestand het betreft.
macbook-renko:~/Desktop/meuk renko$ file test.php
test.php: PHP script text
macbook-renko:~/Desktop/meuk renko$ mv test.php test
macbook-renko:~/Desktop/meuk renko$ file test
test: PHP script text

🌞🍃

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Datafeest schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:57:
[...]

Of laat het Terminal command 'file' los op het besand: "file ~/Desktop/jebestand.aspx". Dit commando raadt aan de hand van de headers welk bestand het betreft.

[...]
Terminal? Het gaat hier om OS 8.5 ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
omg
* wake up datafeest |:( *

🌞🍃

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Stuffit weet er inderdaad raad mee, kan em unpacken en vervolgens kan ik de setup laten lopen.
Gek genoeg krijg ik achteraf na de installatie foutmelding van het epson printprogramma zelf.
Komt erop neer dat ie niet kan draaien op OS 8.5

Om gek van te worden !
Voorheen wel een driver versie gehad die werkte.

-| Hit it i would ! |-

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Puur uit interesse, waarom nog os 8.5?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik heb even de titel een klein beetje aangepast zodat de os versie er ook in staat, wil je hier in het vervolg zelf ook even aan denken? ;)

Met een beetje geluk heb je genoeg aan deze ppd: http://www.linuxprinting....ter=Epson-EPL-5800&show=0 deze zet je in je systeemmap in het mapje printer beschrijvingen, daarna kun je via de kiezer verbinding maken met de printer en moet hij automatisch de juiste ppd selecteren :).

[ Voor 53% gewijzigd door leon1e op 07-11-2006 09:21 ]

Verwijderd

MIsschien een beetje off topic maar je kan os 8.5 gratis updaten naar 8.6
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60283
Ik weet dat 8.5 echt bagger was en dat deze update een hoop problemen opgelost had.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:11:
MIsschien een beetje off topic maar je kan os 8.5 gratis updaten naar 8.6
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60283
Ik weet dat 8.5 echt bagger was en dat deze update een hoop problemen opgelost had.
Sowieso updaten naar 8.6 en als je het gedownloade bestand dan even hernoemd naar .sit en als dat niet werkt .hqx dan heb je zeer grote kans dat het dan wel werkt :)
Wat ook werkt is je bureaublad opnieuw opbouwen, herstarten en dan als als je dat lachende macje krijgt alt + appel ingedruk houden en als ie dan opgestart is loslaten en op OK klikken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk is dat gewoon een ppd file die je op de goede plek moet zetten. Ik weet alleen niet precies waar, enige os8 doos die ik nog heb is niet beschikbaar vanaf hier :P Rename 'm naar "Epson 5800" en probeer 'm eens op je system folder te droppen, vaak gaat 't dan al meteen goed.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1