[Vista-x64] Bedraad netwerk Authentication*

Pagina: 1
Acties:

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Hallo,

voor school(HvA) gebruiken we secureW2 als authentication methode(de certificaten en x64 dll's heb ik zelf toe moeten voegen).
De draadloos werkt perfect, maar op de draad kan ik niet als in XP bij de adapter eigenschappen het tabje Authentication zien. Bij de wireless heb ik een rofiel aangemaakt voor het netwerk met secureW2 als aanmeldings mechanisme, maar voor bedrade netwerken kan je geen profiel maken.
Weet iemand waar deze te vinden is zodat ik ok via de draad kan internetten op school?

alvast bedankt, Lieter

=)

Verwijderd

Heb je al een oplossing gevonden voor het probleem? Ik heb namelijk hetzelfde obstakel. Eduroam doet het prima, maar ik kan ook niet meer met m'n draadje "surfen"

Ik heb al wat gezocht op google en ms support alleen geen oplossing gevonden.
Ik gebruik Vista enterprise, maar dat zou geen verschil moeten maken.

Als je reeds gebruik kunt maken van je draadje, zou ik het ook graag van je vernemen.

EDIT:

Ik heb de oplossing gevonden voor vista-x86, dit zal vast ook zo werken voor x64.
This service performs IEEE 802.1X authentication on Ethernet interfaces

In services heb ik wired autoconfig gevonden die wordt manual gestart. Deze heb ik op auto gezet en gestart. Nu heb je het Auth tabje weer bij je adapter eigenschappen en kun je SecureW2(vista version ) weer kiezen net als bij de wireless tab :9

Veel plezier met je draadje :+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 18:07 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Lieter, je spreekt over het handmatig toevoegen van de certificaten en x64 dll's. Kan je mij de namen of source geven?

Alvast bedankt!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Inmiddels werkende met securew2 vista edition. Heb verify server certificate wel uit moeten zetten.

Zie hier securew2 installer for vista.

http://www.hofhom.nl/securew2/

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Friedchicken schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:18:
Inmiddels werkende met securew2 vista edition. Heb verify server certificate wel uit moeten zetten.
Je moet UAC even uitzetten voor iig de eerste keer connecten. Anders krijg je het radius server certificaat wat je krijgt niet geinstalleerd :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600