3500+ AM2 processor koelen met een Coolermaster Susurro

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Ik zit er over te denken om een Coolermaster Susurro aan te schaffen om mijn processor te koelen.

Nu zeggen de specificaties van deze koeler het volgende over de ondersteunde processors:
AMD Athlon X2 5000+ and higher / Athlon FX FX-59 and higher / Athlon 641 4200+ and higher/ Sempron 3800+ and higher
De processor die ik heb is een Athlon 64 3500+ AM2. Nu ben ik benieuwd of de Susurro voor mij gaat werken. Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen aangezien de Susurro een koeler voor AM2 sockets is en ik een AM2 processor heb, maar toch staat in de specs dat mijn processor niet wordt ondersteund...

Weet iemand hier hoe dit zit? Of heeft iemand misschien zelfs ervaring met deze combo?

Het gaat mij erom dat de Susurro lekker stil is, tips over andere stille luchtkoelers zijn uiteraard ook welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door rrrandy op 06-11-2006 11:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen CPU-kwestie, Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus :)

Heb je het al bij Coolermaster nagevraagd? Contactgegevens van Coolermaster NL staan gewoon op hun website :Y)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

Op de coolermaster website staat: The Susurro is the worlds first AMD M2 Dual Core cooler. Its 16dBA only makes it also worlds most silent air cooler.

Dus AM2 ondersteund ie. Ik denk alleen dat Coolermaster mikt op processoren die meer warmte produceren. Vandaar dat jou Sempron er niet tussen staat.

Moet gewoon werken lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door Shuriken op 06-11-2006 11:59 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• rrrandy
BalusC schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:57:
Geen CPU-kwestie, Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus :)

Heb je het al bij Coolermaster nagevraagd? Contactgegevens van Coolermaster NL staan gewoon op hun website :Y)
Ah, dat subforum had ik even over het hoofd gezien :)

Coolermaster heb ik gemaild, maar die reageren nu niet echt snel...

topic != subforum

[ Voor 4% gewijzigd door rrrandy op 06-11-2006 12:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euhm, TCA is gewoon een subforum hoor ;)

• rrrandy
Shuriken schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:57:
Op de coolermaster website staat: The Susurro is the worlds first AMD M2 Dual Core cooler. Its 16dBA only makes it also worlds most silent air cooler.

Dus AM2 ondersteund ie. Ik denk alleen dat Coolermaster mikt op processoren die meer warmte produceren. Vandaar dat jou Sempron er niet tussen staat.

Moet gewoon werken lijkt me.
Dat dacht ik ook. Totdat ik dat blokje met ondersteunde processors zag.

Zou het een beetje zonde van het geld vinden als blijkt dat mijn processor bijvoorbeeld net iets dikker is waardoor de koeler niet past oid. Maar daar hoef ik me volgens jou dus geen zorgen over te maken? Vast een hele domme vraag hoor... :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03
rrrandy schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:03:
[...]

Dat dacht ik ook. Totdat ik dat blokje met ondersteunde processors zag.

Zou het een beetje zonde van het geld vinden als blijkt dat mijn processor bijvoorbeeld net iets dikker is waardoor de koeler niet past oid. Maar daar hoef ik me volgens jou dus geen zorgen over te maken? Vast een hele domme vraag hoor... :)
Het past gewoon. Alle AM2 cpu's hebben aan de buitenkant dezelfde afmetingen. En aangezien die Coolermaster Susurro zelfs FX-59 koel kan houden, dan kan die jouw cpu'tje helemaal koel houden.

Alternatief: Coolermaster Hyper TX

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Econosto
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 17:09

Econosto

LOL

ik heb net laatst die cooler op mijn am2 proccesor geknoopt :P

echt muis stil en nog best wel zwaar blok, maar goede koeling (tip gebruik artic silver paste 5 in plaats van standaard mee geleverde koel pasta, is namelijk wat makkelijke te verspreiden)

ik heb trouwens de zelfde proccesor en hij wordt max een keer 42 graden voor de rest houdt hij hem mooi rond de 40 graden (zit een temperatuur gestuurd weerstandje in, dus hij regelt zichzelf)

have fun is echt een goede cooler

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En dit is toch echt wel zelf uit te vinden toch ? Met de search is het best te vinden namelijk ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.