Wireless verbinding opzetten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-03 13:02
Ik heb hier een Vigor 2900VG met een Sony PCG-FX804.

Waneer ik met mijn Laptop naar het Configuratie scherm > Internet/Netwerk Connecties > Set up Wireless Network for home or small office ga, volg ik alle stappen. En er gebeurd helemaal niks als ik klaar ben!

Bij mijn Vigor 2900VG heb ik alle beveiligingen uitgezet om te kijken of het dan wel lukte.

Ik doe deze manier altijd:
http://img295.imageshack.us/my.php?image=wirelessnw2.jpg

Een USB in je laptop, bestanden erop zetten, USB in router, 30 seconden wachten, USB weer in laptop. Maar als ik klaar ben kan ik nog steeds geen verbinding maken met het internet. Wat doe ik fout?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

St@m

@ Your Service

werk je met vast IP of DHCP?
Zie je je SSID wel in de lijst van beschikbare netwerken?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Aubergine
St@m schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:54:
werk je met vast IP of DHCP?
Zie je je SSID wel in de lijst van beschikbare netwerken?
Ik geloof een vast IP, waar kan je dat zien? *blush*

Waar zie je die lijst? Die aan het einde van de wizard? Die was leeg.

Verwijderd

-verkeerd gelezen-

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 12:28 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

St@m

@ Your Service

Probeer het eens zonder de wizzard te doen.

Ga naar de router configuratie(192.168.1.1 oid), vul daar een SSID in en geef aan of je via DHCP wilt werken of via static IP.
In eerste instantie zou ik het even proberen via static.

Kijk dan bij de draadloze internetverbindingen op je computer.. configuratiescherm, netwerkverbindingen, draadloze netwerkverbindingen (zo iets)
Zoek in die lijst je SSID. dubbelklik en er wordt geprobeerd verbinding te maken. Lukt dit niet, kijk dan even bij de instellingen van je netwerkkaart, zorg dat er een statisch ip adres staat.
Zo moet het lukken..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Aubergine
SSID staat op default, geval staat op Static IP.

bij Config > Netwerk kan ik niet iets vinden over "Mijn Wireless Verbinding", wel staat er in mijn netwerk kaart iets over wireless verbinding enablen.
Pagina: 1