Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Wat probeer je sowieso eigelijk te bereiken
Wat ik dus wil bereiken is dat er iedere keer dat er een update in de tabel is geweest dat er dan een nieuwe file aan wordt gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door L01 op 06-11-2006 11:42 ]
1
2
3
4
5
| boolean succes = update(mysql); if(succes) trigger(); else cry(likeBaby); |
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
De situatie is namelijk zo:
server ---update----> mysql db <----vraag om gegevens --- Client (x).
Ik kan dus niet gelijk van server naar client omdat ik niet weet welke clients naar de DB zijn geconnect.
Verwijderd
lees in je programma het veld om de zoveel tijd uit
wanneer de datum die uit de database komt recenter is dan die je eerder hebt ingelezen, voer je 'het stukje code' uit.
Read the code, write the code, be the code!
Dus je zou zelf op kunnen zoeken welke dit allemaal zijn.
MS-SQL zeker, PostGreSQL dacht ik ook.
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is dat zodra gebruikers die file aanroepen, dit file dynamisch aangemaakt wordt.
[ Voor 100% gewijzigd door TeeDee op 06-11-2006 12:13 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
[ Voor 26% gewijzigd door Voutloos op 06-11-2006 12:11 ]
{signature}
Waarschijnlijk heb je mijn posts niet goed gelezen, het is absoluut niet van belang voor mijn probleem waar en hoe deze file wordt gecreerd.
Ik maak XML files aan, die laad ik in Google Earth. De posities in deze file worden uit de DB gehaald.
Zodra er dus een nieuwe update is moet er er dus een nieuwe file aan worden gemaakt. Deze wordt dan weer geladen in Google Earth.
Mooiste oplossing voor dit soort zaken is om de clients met een java deel op de server te laten communiceren ipv direct met de database. Het server deel, weet dan direct welke clients er verbonden zijn en kan na een update naar de database de verbonden clients notifien
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
TS wil nu een notify vanaf de database (zonder java en trigger mogenlijkheid) direct naar de (java) clients . Hoe zie jij daarin een observer pattern toegepast?Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:38:
observer pattern anyone?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Mooi, dan kan het ook geen probleem zijn welke enkel door het DBMS zelf op te lossen is.L01 schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:27:
Waarschijnlijk heb je mijn posts niet goed gelezen, het is absoluut niet van belang voor mijn probleem waar en hoe deze file wordt gecreerd.
{signature}
Zodra de server dus een update in de DB zet stuurt hij even een melding naar de clients die erom gevraagd hebben.
Zodra dit gelukt is (of niet) horen jullie van mij
Verwijderd