Toon posts:

[Veritas]Uitlezen/kopieeren backuptape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om bestanden van een backuptape uit te lezen/kopieeren? Het probleem is dat ik een oude mailbox moet restoren. Alleen.. rond die periode dat de mailbox verwijderd is, werd alleen de Information Store gebackupped en dus niet de mailboxen apart.

Ik weet dat je via Powercontrols direct vanuit de tape de mailboxen uit de IS kan plukken om deze vervolgens als PST op te slaan. Alleen.. dat grapje kost 900 euro (exclusief agents (?) ), en dat vind ik een behoorlijk bedrag aangezien het maar om 1 mailbox gaat.

Ik ben dus opzoek naar een ander (goedkoop) alternatief, of misschien is het zelfs mogelijk direct van de tape te kopieeren. Dat laatste zou natuurlijk ideaal zijn. Maar helaas kan ik daar niets over vinden.

Backup systeem;
Powervault 122T (LTO2 tapes)
Veritas Backup Exec 9.0

mailserver
Exchange 5.5

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Als je Exchange 2003 gebruikt kun je gewoon een Recovery Storage Group aanmaken en van daaruit de mailbox restoren?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:38:
Als je Exchange 2003 gebruikt kun je gewoon een Recovery Storage Group aanmaken en van daaruit de mailbox restoren?
Sorry vergeten te vermelden. We gebruiken nog exchange 5.5 (ik ben wel al met de migratie bezig, maar daar heb ik op het moment dus niets aan).

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Ohja, en de IS met veritas restoren naar een andere lokatie werkt dus niet, want het zijn niet echt normale bestanden. Heb dit getest en mijn huidige IS werd mooi overschreven.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vm maken met nt4 domaincontroller met daarop exchange 5.5 (letop: zelfde servernaam gebruiken!) en dan complete store restoren.

vervolgens met exmerge de mail uit die mailbox halen :)

tja tis omslachtig maar zo ging het met exchange 5.5 (!!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:56:
vm maken met nt4 domaincontroller met daarop exchange 5.5 (letop: zelfde servernaam gebruiken!) en dan complete store restoren.

vervolgens met exmerge de mail uit die mailbox halen :)

tja tis omslachtig maar zo ging het met exchange 5.5 (!!)
Ik heb geen ervaring met VM eigenlijk, maar dat moet ik even uitzoeken. Ik neem aan dat je de oorspronkelijke server wel offline moet brengen? Anders restored veritas alsnog de oorspronkelijke IS..

Maar er is echt geen andere mogelijkheid/tool tot uitlezen van de tape (zoals Powercontrols doet?)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 08:14 ]

Pagina: 1