Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 16:02
Hoi,

Ik ben beniewd of er een applicatie bestaat die automatisch het jaartal van een song kan opzoeken op internet en deze in de tag van een mp3 plaatst.

iemand enig idee?

Groet,
Toine

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn volgens mij wel programma's die automatisch tag informatie op kunnen halen van internet uit een database, en zo je tags aanvullen. Ik weet zo even niet meer hoe die heetten, maar het moet wel op te zoeken zijn. Heb je zelf al gezocht?

• two-one
Uiteraard, en ik vindt wel allerlei programma's die tags automatisch vullen, maar geen enkele die het jaartal van een song weet op te halen en vervolgens alleen dat in de id-tag zet.
En dat op een beetje doorzichtige manier doet

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Dus je wilt alleen het jaartal in de mp3tag zetten? Is het dan zo'n probleem dat ook de titel enzovoorts erin staat?
Er zijn iig genoeg programma's waarmee je de tags(dus ook het jaartal) van internet kan halen, en ook programma's die de bestandsnaam in elkaar overzetten OF de tags bewerkt. Zo kan je dus ook andere informatie wissen. En misschien zit dit allemaal wel in 1 programma.

edit: probeer eens: Tagscanner: http://xdev.narod.ru/tagscan_e.htm
met dit tooltje kan je dus opgeven wat je in welke velden wilt hebben, of juist niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Pantalaimon|A op 06-11-2006 13:54 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

toineneman schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:44:
[...]

Uiteraard, en ik vindt wel allerlei programma's die tags automatisch vullen, maar geen enkele die het jaartal van een song weet op te halen en vervolgens alleen dat in de id-tag zet.
En dat op een beetje doorzichtige manier doet
Je wilt alleen het jaartal? Waarom niet titel, artiest en de hele meuk? Beetje rare eis, weet niet of er programma's zijn die daar aan kunnen voldoen. Waarom wil je dit, als ik vragen mag? :)

• two-one
RoD schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:46:
[...]

Je wilt alleen het jaartal? Waarom niet titel, artiest en de hele meuk? Beetje rare eis, weet niet of er programma's zijn die daar aan kunnen voldoen. Waarom wil je dit, als ik vragen mag? :)
De tags zijn al gevuld met titel, artist, album. Op basis daarvan zou ie ergens het jaartal van dit bewuste nummer moeten halen (en dus niet het jaartal van het album, op verzamel albums kan dit nogal uiteen lopen)

gr. Toine

Verwijderd

Voor zover ik weet staat dat niet in een tag en is zulke informatie nooit bij bestanden toegevoegd. EN naar mijn weten is daar geen database van die dat zomaar even aan de mp3 tag toevoegd.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:53:
Voor zover ik weet staat dat niet in een tag en is zulke informatie nooit bij bestanden toegevoegd. EN naar mijn weten is daar geen database van die dat zomaar even aan de mp3 tag toevoegd.
Onzin.
toineneman schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:49:
[...]

De tags zijn al gevuld met titel, artist, album. Op basis daarvan zou ie ergens het jaartal van dit bewuste nummer moeten halen (en dus niet het jaartal van het album, op verzamel albums kan dit nogal uiteen lopen)

gr. Toine
Als het programma het nummer "weet" dan vult hij als het goed is automatisch alle goede tags in, en houdt dus geen rekening met verzamelalbums, alleen met het originele album waar het nummer op verscheen. Dan heb je dus wel het juiste jaar, maar niet de naam van het verzamelalbum.
Ik denk niet dat er iets bestaat wat rekening houdt met een afwijkend album en het juiste "originele" jaartal. Dat zou wel heel ingewikkeld worden.

• two-one
Als het programma het nummer "weet" dan vult hij als het goed is automatisch alle goede tags in, en houdt dus geen rekening met verzamelalbums, alleen met het originele album waar het nummer op verscheen. Dan heb je dus wel het juiste jaar, maar niet de naam van het verzamelalbum.
Ik denk niet dat er iets bestaat wat rekening houdt met een afwijkend album en het juiste "originele" jaartal. Dat zou wel heel ingewikkeld worden.
ik heb wat zitten vogelen met het bovenstaande programma, maar het lukt niet.
Ik heb het idee dat de databases op internet kijken naar het naam van het Album om de info erbij te zoeken. Niet alle nummers die ik heb zijn onderdeel van een album en zijn dus ook niet voorzien van een album tag. Alleen titel en artiest.

Als iemand nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm.. Volgens mij moeten er ook wel programma's zijn die naar titel kijken. En dan aan de hand daarvan de tags voor artiest en titel invullen (als je bijvoorbeeld als [artiest] - [titel] je filenames hebt) en zo verder. Tenminste, zo'n soort programma heb ik een hele tijd geleden gebruikt.

Maar het is inderdaad lastig zoeken naar een programma die precies doet wat jij wilt.

• two-one
RoD schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:32:
Hmm.. Volgens mij moeten er ook wel programma's zijn die naar titel kijken. En dan aan de hand daarvan de tags voor artiest en titel invullen (als je bijvoorbeeld als [artiest] - [titel] je filenames hebt) en zo verder. Tenminste, zo'n soort programma heb ik een hele tijd geleden gebruikt.

Maar het is inderdaad lastig zoeken naar een programma die precies doet wat jij wilt.
Dat klopt, die zijn er. Veel tag programma's kunnen dat. Echter dat is het probleem niet. Ik wil dat ie aan de hand van die titel en artiest (of het nu in de tag en/of filename staat) gaat zoeken in de databases naar het jaartal van dit bewuste nummer. (en dus niet aan de hand van de album naam)

gr.toine

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah, dan wordt het al iets duidelijker. Ik denk dat het lastig wordt om het jaartal op te zoeken zonder album, aangezien "jaartal" vaak het jaartal is dat het album uitkwam. Ik vrees dat het juiste jaartal selecteren onmogelijk is zonder het "originele" album in de tag te hebben. Of je zou al zelf iets moeten schrijven.

Ik denk dus dat het onmogelijk is.
Wil je echt persé de naam van het verzamelalbum in de tag hebben staan? Imo zou je ook best het originele album in de tag kunnen plaatsen. Maargoed, ik weet niet of jij dit wilt. Als je het niet wilt vrees ik dat het automatisch selecteren van het jaartal niet gaat lukken.

• two-one
RoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:11:
Ik denk dus dat het onmogelijk is.
Wil je echt persé de naam van het verzamelalbum in de tag hebben staan? Imo zou je ook best het originele album in de tag kunnen plaatsen. Maargoed, ik weet niet of jij dit wilt. Als je het niet wilt vrees ik dat het automatisch selecteren van het jaartal niet gaat lukken.
Dank je voor het antwoord.
Wat ik wil is volgens mij niet zo bijzonder. Van de "losse nummers" die ik heb, staat niet meer het album ingevuld in de tag. Dit is immers zinloze info. Alleen voor de mp3's waar ik de volledige album van heb gebruik ik de album tag.
Dus ik heb ook niet de naam van het verzamelalbum vermeld. Dit was slechts een voorbeeld om aan te tonen dat de album datum niet altijd de datum is van de song.

Zelf schrijven, hmm misschien aardig projectje om aan te beginnen. Wellicht een tussenoplossing. Jaartal opzoeken m.b.v. een database en zo het jaartal te genereren van een nummer.
Weet iemand of er een database te downloaden is waar "alle" nummers + jaartal in staat?
Pagina: 1