Toon posts:

Geintregeerde audio of losse geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Logitech Z4 speakerset aangeschaft.
Op mijn Moederbord A8V Deluxe zit Audio ALC850.
Ik heb ook een oude Creative SB PCI 128 (Ensoniq ES1371) geluidkaart.

Welke is beter, om met bovengenoemde speakerset te gebruiken.
Alvast bedankt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Of je echt heel veel verschil gaat horen... 'k weet niet. Je kunt gerust de onboard spullen gebruiken, probeer het maar eens uit. Mocht je het niet mooi vinden, dan weet ik niet of die SB beter gaat klinken.
Het probleem met onboard geluid vind ik alleen het CPU-gebruik (in ieder geval heb ik daar een tijd geleden erg veel last van gehad), maar het klinkt dus prima.

'k Weet sowieso niet of die ES1371 nou een goede geluidskaart is of niet, ik heb er ook 1 liggen nog.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 06-11-2006 11:21 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niets meer uitmaakt met de kwaliteit. Onboard audio is wel wat beter geworden en zo'n creative ding is ook niet meer het allernieuwste.
Ik zou het gewoon aan het onboard ding hangen, maar je kunt natuurlijk zelf makkelijk testen wat het beste is door het gewoon te proberen :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Terw_Dan schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:21:
Ik denk eerlijk gezegd dat het niets meer uitmaakt met de kwaliteit. Onboard audio is wel wat beter geworden en zo'n creative ding is ook niet meer het allernieuwste.
Ik zou het gewoon aan het onboard ding hangen, maar je kunt natuurlijk zelf makkelijk testen wat het beste is door het gewoon te proberen :)
De grootste overweging vandaag de dag (en dan nieteens voor alle onboard chips) is volgens mij alleen nog surround: ik heb geen onboard chip die 5.1 of 6.1 kan, maar wel een 6.1 speakerset.

Toch blijf ik het jammer vinden dat ze niet wat meer volwaardige geluidskaarten integreren ipv de CPU al het werk laten doen.

Saved by the buoyancy of citrus