Toon posts:

[xp] Naamgeving Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iedereen kent het wel, tijdens de installatie van XP verzin je een computernaam, en als je hem veranderd dan krijg je het gezeur.

Probleem :

Als ik een applicatie draai ( InstallWorks) dan vult deze automatisch de oude computernaam in bij het inloggen, en omdat ik weinig zin heb om steeds de naam weer weg te halen en dan mijn nieuwe naam weer in te voegen. In het programma zelf zit ook geen optie menu waarin ik dat aan kan passen. Heeft iemand een idee? Lijkt me niet echt een moeilijk probleem voor een beetje tweaker 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb er nog nooit gezeur mee gehad, gewoon aanpassen in iets anders dan je nickname of wat je als username wilt gebruiken, dan is er toch geen probleem?
En de computernaam is ook gewoon via systeemeigenschappen aan te passen voor zover ik weet.

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
Zoek eens in het register naar de oude computernaam en verwijder deze, om zet deze om naar de nieuwe naam.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

Kama

Aritifical Intelligenticus

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:49:
Lijkt me niet echt een moeilijk probleem voor een beetje tweaker 8)7
Je bent er anders zelf niet uitgekomen... :S

Weet je zeker dat je de computer name hebt veranderd en niet de computer description, of network id?

Niels

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Iedereen kent het wel,
Ik niet? En verander regelmatig PC-namen. Natuurlijk, je moet de configuratiefiles aanpassen van software die iets doet met de naam. Maar da's logisch. Afhankelijk van de applicaties doe je dat in register (ctrl-f), in configfiles zoals tnsnames.ora, etc.

WOS -> CSA omdat het niets met het OS van doen heeft en alles met de individuele applicaties :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@ Brede P

In mijn Post heb ik aangegeven dat ik hem heb veranderd.

In welk specifiek deel van het register moet ik kijken? ik heb gekeken in het register bij Software, maar kon daar niks over vinden

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 11:30 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Je kan toch gewoon zoeken via het menu Bewerken - Zoeken of CTRL + F binnen regedit.exe.
En je moet juist zoeken op oude naam omdat die nog ergens in het register staat ,bijvoorbeeld bij de registry info over de geplaagde applcatie.

[ Voor 45% gewijzigd door Mystery op 06-11-2006 15:03 ]

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Ìk heb de volgende dingen aangepast.

tnsnames.ora
logon username
Username

Maar dit heeft allemaal niet mogen baten :(

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:58:
@ Brede P

In mijn Post heb ik aangegeven dat ik hem heb veranderd.

In welk specifiek deel van het register moet ik kijken? ik heb gekeken in het register bij Software, maar kon daar niks over vinden
In het register bij Software, maar eh... HKLM, HKCU?

Ga anders in Regedit ff zo hoog mogelijk in de tree staan (Deze Computer als het goed is) en zoek dan ff op je pcnaam.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2006 16:15 ]

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

http://www.bouwinfosys.nl/423.htm (helpdesk onderaan de pagina) al es geprobeerd?

[ Voor 63% gewijzigd door JHMvP op 07-11-2006 16:21 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:14:
[...]

In het register bij Software, maar eh... HKLM, HKCU?

Ga anders in Regedit ff zo hoog mogelijk in de tree staan (Deze Computer als het goed is) en zoek dan ff op je pcnaam.
Had ik al gedaan, maar heeft niet geholpen, en bouwinfosys heeft hier niets mee nodig omdat het ook in de rest van Windows is :(
Pagina: 1