Internet slowdown p2p wgt624 router

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem waarvoor ik geen oplossing heb weten te vinden :

Hardware : Netgear wgt624 v2 wlan router

Tot voor een paar dagen geleden totaal geen problemen met deze router, ook het draaien van p2p software zoals utorrent of azureus gaf geen problemen.

Sinds enige tijd krijg ik elke paar minuten echter een tijdelijke dip in internet performance tijdens het draaien van p2p software. Ineens stopt internet bijna geheel, webpagina's laden zeer langzaam en de p2p software gaat van rond de 200kb sec naar 0,8 kb sec. Ik heb gemerkt dat tijdens deze periode de router niet bereikbaar is via zijn 192.168.0.1 adres.

Dit duurt dan zo'n 30-60 seconden waarna alles vrolijk verder loopt.

Geprobeerd tot nu toe :

- Ik had een philips streamium toegevoegd (wacs5/22) alles uitgezet (iets minder vaak problemen)
- Router reset, ik draai al bijna een jaar de laatste firmware
- In utorrent het max connection aantal verlaagd
- upnp aan en uit gezet evenals dht

Ik denk zo langzamerhand aan een hardware probleem, maar ja electronica doet het over het algemeen of helemaal of helemaal niet en niet een beetje zoals nu.

Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zitten? Of anders een goede tip voor een nieuwe router die goed overweg kan met p2p. Na een boel lezen lijk een wrt54gl met thibor goed te zien voor p2p (?).

Bedankt alvast !

Verwijderd

beetje laat maar:

in router en pc UPnP uitzetten

In Utorrent: Max global connections op 200 of minder.

werkt bij mij ook...

Check dit ook even:
http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

so far lukt het mij om zelfs met 6 torrents tegelijk goed te downloaden in Utorrent.