Firewire/DV capture met blokken

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als ik m'n DV camera aansluit op m'n PC om DV beelden 1-op-1 over te zetten (een avi bestand in DV formaat, geen andere toeters en bellen) krijg ik witte blokken in het materiaal.

Ik zet het DV materiaal over met WinDV (een simpel DVcam_to_harddisk tooltje, schilletje om een directx filter setting, kan ook met graphedit prima).

Als ik het zelfde doe op een andere PC gaat het wel goed; geen witte blokken.
Iemand enig idee wat dit zijn kan? En is het op te lossen?
Het kan volgens mij geen codec issue zijn want ik doe nog niets, alleen maar over zetten op disk. Het blijft DV....

Hieronder zie je een vbld van die 'witte blokken':
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johonl/kj/dump/testdv1.jpg

• kaajee
Herkent niemand dit?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Beschrijf eens hoe je pc eruit ziet en hoe die andere pc eruit ziet? Aparte Firewire kaart of op het mobo?

• kaajee
Ok, ja da's best handig idd.

Ene (foute) PC is een Pentium4 2 Ghz (512mb intern) met een onboard FireWire met een NEC chipset.
De andere is een Dell Inspiron 6400 (T2300 @ 1.66GHz, 1024mb intern) met ook onboard FW met zover ik kan ontdekken een Ricoh chipset.

CPU speed kan niet echt van invloed zijn, ik heb dit in het verleden ook al met een P3 meermalen gedaan zonder problemen......

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Heb je de juiste drivers voor je moederbord wel geinstalleerd? Je hebt nog niet voldoende informatie gegeven, wat voor moederbord is het precies? Daar zou ik op gaan google-en.

• kaajee
Arnout schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:42:
Heb je de juiste drivers voor je moederbord wel geinstalleerd? Je hebt nog niet voldoende informatie gegeven, wat voor moederbord is het precies? Daar zou ik op gaan google-en.
Ja ik heb alle laatste drivers. Het is een barebone van MSI (Hermes 651-P) al een wat ouder model, dus hele recente drivers zijn er niet.

Ik vind het alleen vreemd dat niemand anders dit ook gehad heeft en herkend.........
Pagina: 1