hallo..,ik heb onlangs een netgear router aangeschaft,en nu kan newszilla geen verbinding meer maken .in newsleecher krijg ik telkens te zien "connecting to server"..hiervoor had ik een switch en toen werkte alles perfect...kan iemand mij vertellen waar de fout ligt..???
Kan me niet herinneren dat ik een poort open heb hoeven zetten om Newszilla te kunnen gebruiken achter een router.
Heb je geen firewall aanstaan op je router?
Kijk ook eens op de log van je router. Als die iets tegenhoudt, zal hij dit vast aangeven.
Heb je geen firewall aanstaan op je router?
Kijk ook eens op de log van je router. Als die iets tegenhoudt, zal hij dit vast aangeven.
Misschien ergens een DNS Probleem? Als je eerst een switch had heb je denk ik al een Speedtouch (510 oid) modem, welke al router is.Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:50:
hallo..,ik heb onlangs een netgear router aangeschaft,en nu kan newszilla geen verbinding meer maken .in newsleecher krijg ik telkens te zien "connecting to server"..hiervoor had ik een switch en toen werkte alles perfect...kan iemand mij vertellen waar de fout ligt..???
Als je daar een 2e router achterknupt (waarom, is alleen maar duurder, een switch voldeed al), moet je dus dubbel routeren. Ik heb meerdere keren gezien dat DNS requests beginnen te klooien. Client gebruikt router 2 als dns, deze forward weer naar router1, deze weer naar ISP.
Ook al eens geprobeerd om ipv newszilla.xs4all.nl het IP adres hardhandig in te kloppen?