ADHD in de ADSL - flippend netwerkkaartje

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Hoe kan een netwerkkaartje enorm druk bezig zijn terwijl de computer (die eromheen zit) uit staat :?

Beschrijving netwerk: ongeveer 15 computers plus 3 servers op een grote switch, sommige computers zitten ook nog eens samen of met zijn drieën op een kleine switch in de kantoren zelf, de servers en de grote switch staan in een aparte centrale ruimte. Internet en printservers zitten ook rechtstreeks in de grote switch. We hebben Power ADSL van XS4all.

Ik kreeg diverse meldingen dat onze website (gehost op eigen server) er uit lag en ben uiteindelijk maar even terplekke gaan kijken, maar kon eerst niets vreemds vinden. Totdat ik naar de switch-ledjes keek, die hadden het vrij druk! Internet, de servers en één ander poortje op de switch. Vreemd dacht ik, want alle workstations stonden uit ...
Het betreffende poortje leidde naar een muurpoortje waar een kleine switch aanzat waar weer drie computers aan gekoppeld zaten en het vreemde was ... ze waren alledrie uit! En toch was het erg druk op de switch. Uiteindelijk kon ik het herleiden naar één computer en toen ik daar uiteindelijk de netwerkkabel uit trok was het hele netwerk weer stabiel en in rust :/
Ik heb uiteindelijk de spanning van de computer gehaald en even gewacht en ik zit er nu op te werken, niets aan de hand.

Nu mijn vraag:
Hoe kan een heel netwerk van 100Mbit van slag raken door één computer die uit staat?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:35

lier

MikroTik nerd

Staat er misschien een port forwarding naar de pc te verwijzen ?
Controleer in ieder geval even de pc op openproxies en open relays.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Nee. Wat ik wel weet is dat bitComet bezig was mij te verblijden met een download. Computer was echter allang weer uit.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Bitcomet op de zaak? :x

Als je dat eerst eens verbant, zou dat wat oplossen?

En waarom zijn er bakken met kleine switches verbonden?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Als die pc aan ARP-spoofing deed om het verkeer op je hele netwerk te sniffen (zelf met een switch lukt dit), dan zegt hij aan al de pc's dat hij de gateway is. Als die gebruiker vergeten is zijn ARP-spoofing programma deftig af te sluiten (zodat er ARP-pakketjes worden verstuurd naar al de pc's om het verkeer weer naar de echte gateway te sturen), dan kan het idd zijn dat heel je verkeer nog steeds naar die pc gerouteerd wordt zolang de ARP-cache van de pc's op je netwerk niet verlopen is. Dit kan soms eventjes duren ;).

Hoelang heeft het netwerk plat gelegen? En is die pc vandaag reeds aan geweest?

• lier
  • Laatst online: 14:35

lier

MikroTik nerd

Murphy schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:00:
Nee. Wat ik wel weet is dat bitComet bezig was mij te verblijden met een download. Computer was echter allang weer uit.
Kan me voorstellen dat je router/modem nog steeds probeerde om het inkomend verkeer netjes te NATten naar de pc. De netwerkkaart blijft nog aanstaan (getuige het knipperende lampje) en is dus min of meer bereikbaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Bitcomet op de zaak ja ... mag het personeel niet, maar ik wel :P
Nooit problemen mee gehad, lijkt me ook sterk dat dat nu een probleem is.
Kleine bakken zijn met switches verbonden omdat er niet genoeg aansluitpunten waren...
Pagina: 1